رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
ماری
امتیاز دهید
5 / 4.4
با 30 رای
امتیاز دهید
5 / 4.4
با 30 رای
✔️ ماری رمان عاشقانه ای است که ولادیمیر ناباکوف به یاد وطن از دست رفته اش روسیه نوشت. موضوع رمان ماجرای سال های نوجوانی ناباکوف است. نویسنده در مقدمه شرح می دهد که صحنه هایی از رمان در عالم واقع اتفاق افتاده است و صحنه هایی نیز آفریده خیال نویسنده است. ناباکوف با انتشار ماری بود که به عنوان نویسنده ای مدرن و با قریحه معروف گردید.

گزیده ای از کتاب:
آهسته در خیابان راه می رفت و سیگار دود می کرد. هوا سرد و مه آلود بود. در افق آبی رنگی که از میان خانه های روبرو نمایان بود، ابرهای سفید به هوا برمی خاستند. هر وقت ابرهایی را می دید که با سرعت حرکت می کنند، به یاد روسیه می افتاد؛ اما اکنون احتیاجی هم به ابر نبود تا روسیه را یاد او بیاورد. از دیشب تا بحال جز روسیه به هیچ چیز دیگر فکر نکرده بود. آن واقعه خوب و پنهانی که دیشب اتفاق افتاد، باعث شده بود تمام یادهای خفته بیدار شوند و گذشته را برگردانده بود تا او را در خود غرق کند. در پارکی به روی نیمکتی نشست و همراه مهربانی که به دنبال او آمده بود، سایه بهاری خاکستری رنگش در زیر پایش دراز کشید و شروع به صحبت کرد...
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
khar tu khar
khar tu khar
1391/07/09

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی ماری

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
ماری
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک