رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
قند و نمک
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 36 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 36 رای
جعفر شهری در این کتاب به ضرب‌المثل‌های تهرانی پرداخته است. او در مقدمه کتاب گفته است:
مطالب کتاب به سه قسمت می‌باشد. قسمی اصیل، یعنی آن‌هایی که متولد تهران و وسیله‌ی خود تهرانی‌ها ساخته شده است. دوم آن‌هایی که از اطراف داخلشان شده مطابق با ذوق تهرانی‌ها داشته سجل تهرانی شدن گرفته‌اند، در دو علامت و نشان، اولی در لغو و ناپسند و آن‌هایی که رو به اسافل و ورود و صدور به آن‌ها داشته باشند. دومی آن‌هایی که میان هزل وجد بوده، کمتر نظر به قبایح می‌کنند و این که هر دو به بیان محاوره، به همان گونه که در گفت‌وشنید عوام می‌آید می‌باشد و سوم آن‌ها که کتابی و ادیبانه بود، توسط اهالی علم و کتاب، امثال نقال‌ها و سخنورها و اهل منبر و تعزیه‌خوان‌ها و نوحه‌خوان‌ها و شعرا و متشاعران، به همان طرز بیان کتابی که از ایشان رسیده بود.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
khar tu khar
khar tu khar
1391/05/16
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی قند و نمک

تعداد دیدگاه‌ها:
10
درود
اگر کسی "تاریخ اجتماعی تهران در قرن سیزدهم" این مرد بزرگ را بصورت واضح اسکن شده و کامل (6 جلد) را در اختیار داره در کتابناک آپلود کنه لطفا که خاطرخواه زیاد داره و نایابه. خودم فقط 2 جلد اول را دارم که از همین کتابناک دنلود کردم و بقیه نایاب هست.
با سپاس
کتابی بسار جالب و کاربردی است ، سپاس فراوان.
من طهران قدیم رو دارم ولی اسکنر ندارم ................... اگر هم داشتم احتمالا با این دختر کوچولوی شیطونی که دارم فرصت نمی کردم این کتاب 5 جلدی رو اسکن کنم. امیدوارم کسی اینجا این کتاب رو داشته باشه و بتونه زودتر براتون بذاره تا شما دوستان خوب هم ازش استفاده کنید و لذت ببرید.
وای! دوست عزیز آپلود کننده،
دمت گرم و سرت خوش باد!
این کتابو بدجوری می خواستم،
محشره...
و محشری:x
بهنام جان . کتابی طهران قدیم بسیار نایاب است . اگر یافتم حتما اسکن خواهم کرد .
راهنمایی کنید که چگونه دان کنم با تشکر
ممنونم ازت khar tu khar عزیز بابت همه کتابهای نابی که در اختیارمون قرار میدی
اگه برات مقدور باشه کتاب 6 جلدی تاریخ اجتماعی تهران در قرن سیزدهم رو از همین نویسنده تو سایت بذاری خیلی عالی میشه، هر چی گشتم نتونستم حتی نسخه چاپی اونو تهیه کنم
از جمله کتابهای خوب برای شناسایی ضرب المثل های ناب ایرانی است:D:D:D
قند و نمک
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک