رسته‌ها
شیر
امتیاز دهید
5 / 4
با 18 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4
با 18 رای
✔️ این رمان درباره یک مرد فرانسوی است که به قاره آفریقا سفر می‌کند و در یکی از کشورهای شرق این قاره وارد یک پارک ملی می‌شود. او در این پارک با داستان عجیبی روبرو می‌شود که ناشی از دوستی یک شیر با دختری کوچک است. این دختر، فرزند رئیس پارک ملی است.

برشی از کتاب:
لباس های شکارم را که قبل از خواب پای تخت سفری و نزدیک فانوس به زمین انداخته بودم، برداشتم و پوشیدم. سپس به سوی ایوان رفتم. به یاد آوردم که شب گذشته با وجود تاریکی عمیقی که همه جا را فراگرفته بود، متوجه بوته های خاردار انبوهی شدم که اطراف کلبه قرار داشت. در آن لحظه در برابرم یک سبزه زار وسیع دیدم که در میان سیاهی شب فرو رفته بود. مه غلیظی بود و تنها نشانه ای که در اوج آسمان و راس دنیا، درست بالای سرم قرار داشت، صفحه عظیم پوشیده شده از برفهای جاودانی کلیمانجارو بود...
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
233
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
khar tu khar
khar tu khar
1392/01/28

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی شیر

تعداد دیدگاه‌ها:
1
:-)
ژوزف کسل نویسنده روسی نژاد و معاصر فرانسوی روز دهم فوریه سال 1898 در آرژانتین متولد شد. در سال 1905 پدر و مادرش او را به مدرسه روسی اورنبرک (نواحی اورال) فرستادند اما مهاجرت ناگهانی به فرانسه در تحصیلات او وقفه ای به وجود آورد. با این همه او در یکی از مدارس نیس به کسب معلومات ادامه داد و آنگاه به دبیرستان لوئی کبیر رفت سپس به دانشگاه سوربون رفت و در آنجا به اخذ لیسانس نائل آمد. در سال 1915 مقالاتی در روزنامه مبارزات انتشار داد. او در جلسات درس کنسرواتوار شرکت کرد و هنرپیشه تئاتر اودئون شد و در سال بعد (1916) داوطلبانه به خدمت ارتش درآمد و استوار نیروی هوایی شد. در اثنای جنگ اول به علت شهامت بی نظیر مدال گرفت و از سال 1919 تا 1939 به انتشار کتاب، مقاله و رپورتاژ کمر همت بست. ژوزف کسل در سال 1958 به مناسبت رمان بی نظیرش شیر، جایزه سفر و یکسال بعد جایزه ادبی «پرنس راینر سوم موناکو» را گرفت. از آثار دیگر کسل می توان رمان «بادهای شنی» و « ارتش سایه ها » را نام برد.
PDF
4 مگابایت
شیر
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک