رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
سالامبو
امتیاز دهید
5 / 4.4
با 34 رای
امتیاز دهید
5 / 4.4
با 34 رای
✔️ نوع نگارش واقع‌گرایانهٔ فلوبر، ادبیات بسیار غنی و تحلیل‌های روان‌شناختی عمیق او از جمله خصوصیات آثار وی می‌باشد که الهام‌بخش نویسندگانی چون موپسان، امیل زولا و آلفونس دوده بوده است. او خود تأثیرگرفته از سبک و موضوعات بالزاک، نویسندهٔ دیگر قرن نوزدهم می‌باشد؛ به طوری که دو رمان بسیار مشهور وی، مادام بواری و تربیت احساسات، به ترتیب از زن سی ساله و زنبق درهٔ بالزاک الهام می‌گیرند.

سالامبو دختر پادشاه کارتاژ است. کارتاژ در جنگ از بربرها کمک می گیرد و به پیروزی هایی دست می یابد اما قادر به پرداختن مزد آن ها نیست و همین امر سبب ایجاد اختلاف بین آنها می شود . پادشاه کارتاژ در فکر استفاده از دختر خود در این نبرد است ....
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
khar tu khar
khar tu khar
1391/09/20

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی سالامبو

تعداد دیدگاه‌ها:
1
سالامبو : اثر گوستاور فلوبر. یک رمان که تاریخ تمدن کارتاژ را بررسی می کند. بیشتر بخش تاریخی داستان بر اساس واقعیت و در پی تحقیقات گسترده فلوبر نوشته شد. اما قسمت رمان کاملا بر اساس تصورات و هنر نویسنده به رشته تحریر در آمده است.
داستان از جایی شروع می شود که مزدوران بربر که کارتاژ ها آنها را برای جنگ استخدام کرده اند، به طلب مزد خود به این شهر می آیند. بزرگان و مجلس سیست ابتدا تصور می کند که قادر هستند از زیر باز حجم زیادی از نقدینگی و غلات که به این مزدوران بدهکار شده اند، شانه خالی کنند. اما جریان به طوری پیش می رود که این تقلب، کار را به جنگ های بزرگ می کشاند. در دنیای واقع هم، درست به همین منوال اتفاق افتاده است.
سالامبو، دختر بزرگترین فرمانده نظامی کارتاژ است. در بزمی که در باغ پدر او، هامیلکار برکه، برای مزدوران جنگی بر پا شده است، یکی از بربران به او دل می بندد و بار داستانی تقریبا همین است.
توصیفات آنچنان فراوانند که گاهی از خط اصلی داستان خارج شده و انسان را به دنیایی دیگر می برند. برای توصیف الهه ها و خدایگان کارتاژی نهایت هنر به کار رفته است. گاهی بیشتر از دو صفحه به تشریح جایگاه الهه ها یا خانه هایی پرداخته شده است که در داستان نقش مهمی دارند.
حجم کتاب چندان زیاد نیست، اما چون نثر بسیار مشکلی دارد مدت زمان زیادی وقت برای مطالعه می طلبد. شاید به همین دلیل حتی در میانه راه و همان اول داستان از خواندن باقی آن پشیمان شوید. چون تا فصل های میانی، اتفاق خاص و جالب توجهی که انسان را به ادامه دادن داستان جذب کند، پیش نمی آید.
سالامبو
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک