رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
موج ها
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 37 رای
نویسنده:
مترجم:
مهدی غبرایی
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 37 رای
✔️ کتاب های وولف برای کسانی که همه چیز را آماده و از پیش ساخته شده می خواهند احتمالاً خوشایند نخواهد بود زیرا کارهای وولف را باید همچون زندگی با طمأنینه و صبورانه خواند. هیچ حادثه یا تحولی به آسانی اتفاق نمی افتد، بلکه آرام آرام میان کلماتی شاعرانه و تصاویری ژرف شکل می گیرند.
در رمان های وولف اتفاق عجیبی نمی افتد و حتی گاهی هیچ اتفاقی نمی افتد. در واقع او به عمد داستانگویی را کنار می زند تا با رهایی از قواعد دست و پا گیر، درون انسان ها را بیش از پیش عریان کند؛ قواعدی که مثل اربابی زورگو در تمام لحظات نوشتن بالای سر نویسنده می ایستد تا لحظه یی از طرح داستانی و علت و معلول تخطی نکند. اربابی که رد پایش در هر نویسنده یی که غلام گونه از او اطاعت می کند، مشهود است.
در «موج ها»، رمانی که وولف آن را دوست داشت و یکی از ثقیل ترین کارهایش است، تمام چیزی که ما در خانم دالوی و خانم رمزی دیده ایم، در شخصیت های دیگر او خصوصاً رودا تجلی می کند. شخصیت ها به هیچ کس خطابی نمی کنند و پندی نمی دهند، تنها حالتی را توصیف می کنند تا در آن چیز دیگری کشف شود. کتاب با طلوع آفتاب همراه با کودکی شخصیت ها آغاز می شود و میانسالی و پیری همراه با غروب آفتاب و مرگ با جمله یی در انتهای صفحه به پایان می رسد.
خورشید تنها عنصر ثابت داستانی به ظاهر گسسته است. خورشید در این رمان نه نشان زندگی، بلکه نشانی از مرگ است که درون زندگی نهفته است. شخصیت ها تلاش می کنند، قهر و آشتی می کنند، پیر و خسته می شوند، و خورشید آرام آرام رو به خاموشی می رود. در موج ها برخلاف داستان های کلاسیک ما شخصیت ها را تنها از طریق ارتباطات شان با یکدیگر نمی شناسیم، بلکه رابطه آنها با طبیعت، فرسودگی شان و پخته تر شدن شان در طول زمان، رابطه یی نامرئی بین آنها و طبیعت می سازد که به شکل گیری شخصیت شان کمک می کند.رمان با شش شخصیت روایت می شود؛ لوئیس، برنارد، نویل، جینی، رودا و سوزان. که هر یک بخشی از روایت را به عهده می گیرد و در فصل آخر رمان هر شش شخصیت از زبان راوی داستان (در این فصل نویسنده از زبان برنارد) بازآفریده می شوند و شکل می گیرند.یکی از فصل های زیبای رمان فصل اول است که نویسنده برای نشان دادن حادثه یی به شیوه چندروایتی، تمام مهارت خود را به رخ می کشد. حادثه یی که شاید چندان مهم نباشد ولی شروعی است که ما با شخصیت ها و مسائل شان آشنا شویم؛ لوئیس روی سبزه ها و میان برگ ها خوابیده و در رویاهای خودش فرو رفته است. جینی از حرکت سبزه ها او را می بیند و به طرفش می آید و لوئیس را در این میان زیبا می بیند“. سوزان نیز جینی را می بیند که به طرف سبزه ها می دود، به دنبالش می رود و آن لحظه را می بیند.برنارد سوزان را می بیند که با عصبانیت دستمالی را گلوله کرده و از مقابلش می گذرد. اما وولف روایت هر بخش از این اتفاق را به عهده یکی از شخصیت هایش می گذارد. هنگامی که لوئیس خوابیده، جینی که از تکان خوردن برگ ها لوئیس را دیده، سوزان که جینی را در حال دویدن به سوی لوئیس می بیند و عصبانی می شود، برنارد که سوزان را می بیند و به دنبالش می رود.
این زیباترین شکلی است که می توان حادثه یی را با چند راوی روایت کرد. انگار که حادثه در میان چند راوی قرار گرفته و هر کس به فراخور خود از آن چیزی می بیند و می گوید. ولی ما به عنوان خواننده چیزی از حادثه می بینیم و لمس می کنیم که هیچ گاه در امر واقع بیرونی توان تجربه آن را نداریم.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
khar tu khar
khar tu khar
1391/05/10

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی موج ها

تعداد دیدگاه‌ها:
10
سلام
و خسته نباشید خیلی مشت!
بخاطر سایت فوق العاده اتون!
خیلی خیلی خیلی ممنونم از سایتتون.
موفق باشید
امیر کبیر با یک دستور چند هزار نفر رو به جرم بهایی بودن اعدام کرده
بقیه شو خودتون تحقیق کنید
تا به حال در مورد هیچ شخصیت تاریخی ایران نظری نداده بودم
این نظر رو بنا به درخواست خر تو خر گذاشتم

بله -این نقطه ننگین در کارنامه درخشان امیرکبیر میباشد که متاسفانه به تحریک روحانیون شیعی که در عهد قاجاریه دخالتهای فراوان در دستگاه حکومتی داشتند و موارد بیشماری از اقدامات و تحریکاتشان به ضرر منافع ملی و تمامیت ارضی این مملکت تمام شد.
از جمله فتوای جهاد آغاز جنگهای دوم ایران و روس که منجر به عهدنامه ننگین ترکمان چای و از دست دادن چند شهر دیگر شد.
ماجرای قتل گریبایدوف سفیر و فرستاده روسیه به ایران
و همچنین فتوای مهدور الدم بودن اعضای جنبش بابیه که یکی از جنبش های مترقی و آزادیخواه آن عصر بود که منجر به قتل سیدعلی محمد باب رهبر آن جنبش و متعاقب آن دستگیری -شکنجه های هولناک و قتل هزاران نفر از پیروان آن جنبش به دستور میرزا تقی خان امیرکبیر صدراعظم وقت ایران بوده است
امیر کبیر با یک دستور چند هزار نفر رو به جرم بهایی بودن اعدام کرده
بقیه شو خودتون تحقیق کنید
تا به حال در مورد هیچ شخصیت تاریخی ایران نظری نداده بودم
این نظر رو بنا به درخواست خر تو خر گذاشتم

امتی جان ممنون از سرعت عمل و حسن همکاریتان .
برای نقد باید چند ویژگی را در نظرداشت:
1. شرایط جامعه در زمان وقوع 2. موقعیت شخص 3. اهداف مورد نظر 4. تحریک های روانی خارجی ( مانند اثر تحریک های مهد علیا برروی ناصرالدین شاه جهت قتا امیر کبیر) و...:stupid:
دوست عزیز
هر دو رمانی که امروز آپلود کردین عالی هستن هم موج ها هم حریم
امیر کبیر با یک دستور چند هزار نفر رو به جرم بهایی بودن اعدام کرده
بقیه شو خودتون تحقیق کنید
تا به حال در مورد هیچ شخصیت تاریخی ایران نظری نداده بودم
این نظر رو بنا به درخواست خر تو خر گذاشتم
درود بر خر تو خر عزیز
ممنون از آپلود این کتاب، بزرگوار
یک نظر خارج از این کتاب میخواهم بنویسم . ناظر جان لطفا پاک نکن .
نظرات رفقا را در ذیل کتابها که میخوانم تقریبا شاهکار است و همه شخصیتها در طول تاریخ را تخریب کرده اند .
ماشا الله هزار ماشا الله رفقا باید تخریب چی میشدند .
برایم یک مطلب خیلی خیلی عجیب است و آن اینکه هیچکسی امیرکبیر را تخریب نکرده است .
درخواستی از همه رفقای تخریب چی دارم . اگر امکان دارد همه تلاش خود را به کار ببندند و امیرکبیر را هم در اسرع وقت تخریب کنند تا دیگر شخصیتی بدون تخریب نمانده باشد .
با تشکر فراوان ار تخریبچیان
ویرجینیا وولف نویسنده رمان‌های تجربی است که سعی در تشریح واقعیت‌های درونی انسان را دارد. نظرات فمینیستی وی که از روح حساس و انتقادی او سرچشمه یافته، در دهه ششم قرن بیستم تحولی در نظریات جنبش زنان پدید آورد . وی در نگارش از سبک سیال ذهن بهره گرفته است.
کتاب اتاقی از آن خود وولف در کلاس‌های آیین نگارش پایه‌های مختلف تحصیلی دانشگاهی تدریس می‌شود. علاوه بر اهمیت شیوه نگارشی آن، این کتاب ویژگی‌های نثر مدرنیستی را در مقاله‌نویسی وارد کرده و سبک جدیدی ایجاد کرده است . گذشته از این، اتاقی از آن خود را شکل دهنده جریان نظری فمینیستی و به طور خاص نقد ادبی فمینیستی می‌دانند
موج ها
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک