رسته‌ها
مدراتو کانتابیله
امتیاز دهید
5 / 4.4
با 29 رای
امتیاز دهید
5 / 4.4
با 29 رای
✔️ در شهر کوچک چیزی پنهان نمی ماند. اما دلیل اجتماعی یعنی بورژوازی، یک دلیل فرعی بیش نیست. عشق با "شوون" از این رو ناممکن است که عشق رویایی "آن" عشقی مطلق و دیوانه وار است و به درجه کمال خود نمی رسد مگر در مرگ.
ملال است که باقی می ماند. دیگر هیچ چیز نمی تواند انسان را غافلگیر کند مگر ملال. انسان هر بار گمان می کند که به عمق آن رسیده است. اما حقیقت ندارد. در اعماق ملال سرچشمه ملال دیگری وجود دارد که همیشه تازه است. می توان با ملال زیست. و همین ملال زیستن یکی از مضامین عمیق داستان دوراس می شود و راه فرار از این ملال تنها یکی راه است : عشق!
فرار از ملال در سایه عشقی آتشین و جدایی از عشق، انتظار مجسمی در کنار جاده می سازد. انتظار معشوقی که عشق او نقابی بر چهره ملال واقعیت خواهد بود. انتظار ! همه اشخاص مارگریت دوراس در انتظار بسر می برند که این خود البته وعده امید است.
رمان دوراس رمان عشق ناممکن است. شاید سبب آن همین جمله معروف باشد : "هیچ عشقی در روی زمین نمی تواند جای عشق را بگیرد." اما ملال در عین حال جزء عشق است. " عشق را باید بطور کامل همراه با ملال آن و همه چیزش تجربه کرد." در «مدراتو کانتابیله» نا ممکن بودن عشق عیان می شود. "آن دبارد" زن جوان ثروتمندی که در خلال گفتگو هایش با "شوون" به زن دیگری بدل می شود که از اجتماع ثروتمند و بورژوای خود فراری است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
147
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
khar tu khar
khar tu khar
1391/08/24

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی مدراتو کانتابیله

تعداد دیدگاه‌ها:
1
عباس معروفی تو کارگاه داستان نویسیش خیلی از این کتاب تعریف می کرد...به همه دوستان خوندنش رو توصیه می کنم
مدراتو کانتابیله
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک