رسته‌ها
مروری در تاریخ انقلاب روسیه
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 47 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 47 رای
پزشکزاد در سال ۱۳۰۶ خورشیدی با اصلیت بهبهانی در تهران زاده شد.وی پس از تحصیل در ایران و فرانسه در رشتهٔ حقوق دانش‌آموخته شد و به مدت پنج سال در ایران به قضاوت در دادگستری مشغول بود. پس از آن به خدمت در وزارت خارجه ادامه داد و آخرین سمتش مدیرکل روابط فرهنگی بود.
وی کار نویسندگی را در اوایل دههٔ ۳۰ با نوشتن داستان‌های کوتاه برای مجلات و ترجمهٔ آثار ولتر، مولیر و چند رمان تاریخی آغاز کرد.
پزشکزاد در باره بیوگرافی خودش به طور خلاصه می گوید: از پدری پزشک و مادری معلم به دنیا اومدم. تحصیلات ابتدایی و متوسطه در تهران و تحصیلات عالیه رو در فرانسه در رشته حقوق گذروندم. بعد از فارغ التحصیلی به استخدام وزارت امور خارجه در اومدم و به عنوان دیپلمات تا انقلاب در اونجا کار کردم. بعد از انقلاب از کار اخراج شدم بطوری که حتی حقوق بازنشستگیم شامل حالم نشد. بعد از اون به فرانسه برگشتم و به کار روزنامه نگاری و قلم زنی و نوشتن اراجیف! مشغول شدم.
مولف در این کتاب, نخست تصویری از کشور روسیه بیش از آخرین ماه‌های انقلاب به دست می‌دهد که طی آن, عوامل و علل سرنگونی تزار و بروز ظهور انقلاب در روسیه بازگو می‌شود؛ به ویژه بی‌تدبیری و غرور نیکلای دوم آخرین تزار روسیه در دامن زدن به شعله‌های انقلاب به تفصیل بیان شده است. در پی آن, وقایع انقلاب از آغاز تا مرگ لنین و به قدرت رسیدن استالین تشریح می‌گردد. این مطالب با تصاویر سیاه و سپید از تزار و خانواده‌اش و دیگر شخصیت‌های سیاسی مورد بحث همراه است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
315
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
ramin12345
ramin12345
1391/03/23

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی مروری در تاریخ انقلاب روسیه

تعداد دیدگاه‌ها:
2
[u]متاسفانه کتاب های خوب .دانلود نمیشن چرا؟
سلام.
درباره انقلاب ایرلند کتابی ندارین؟
مروری در تاریخ انقلاب روسیه
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک