رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
مشت خدا
امتیاز دهید
5 / 4.1
با 22 رای
نویسنده:
مترجم:
محمد قصاع
امتیاز دهید
5 / 4.1
با 22 رای
✔️ مشت خدا با نام انگلیسی The Fist Of God، یکی دیگر از کتابهای فردریک فورسایت، نویسنده رمانهای جاسوسی است، ماجرای کتاب مشت خدا به عملیات طوفان صحرا بر علیه صدام حسین در جنگ اول خلیج فارس برمی گردد. ماجرا در حقیقت بر پایه تلاشهایی است که در واقعیت هم صدام حسین برای دستیابی به نوعی توپ برد بلند انجام داد و همچنین فعالیت های هسته ای او .
کتاب مشت خدا، ماجراهای مختلفی را به صورت موازی پی می گیرد؛ تلاش دانشمندان عراقی برای دستیابی به سلاح هسته ای، نحوه اداره عراق توسط صدام حسین، بافت جامعه عراق، نحوه اشغال و مدیریت کویت تحت اشغال نیروهای نظامی عراق، جاسوسی پیچیده سازمانهای جاسوسی غرب برای دستیابی به روند پیشرفت برنامه هسته ای صدام حسین و در نهایت حملات کوبنده ارتش آمریکا و انگلستان بر علیه نیروهای صدام حسین که تقریبا با نابودی کامل توان رزمی ارتش عراق همراه شد.
بارها در متون نظامی به تلاش عراق برای انجام استتارهای دقیق در زمان حملات آمریکا اشاره شده است. در کتاب تندیس هم بارها به این مسئله اشاره شده است و به خوبی داستان حول این مسئله شکل گرفته شده است. در حقیقت یکی از اصلی ترین برنامه های عراق زمان صدام حسین برای مبارزه با توان ماهواره ای غرب برای پیگیری تلاش های نظامی اش رو آوردن به استتار گسترده تاسیسات نظامی بود؛ ته مایه اصلی روایت فردریک فورسایت از کتاب مشت خدا هم در حقیقت همین مسئله است و ماجرا بر اساس تلاش برای شناسایی استتارهای پیچیده ارتش صدام صورت میگیرد.
فردریک فورسایت نویسنده رمانهای جاسوسی که رمانهایش را بر اساس مختصات دقیق جغرافیایی روایت می شود، این بار هم کشورهای کویت، عربستان و عراق را بن مایه اصلی داستان قرار می دهد و عمده داستان پرکشش اش را در این جغرافیای زیبا روایت میکند، البته طبق معمول قسمتهی متعددی هم در دیگر نقاط دنیا به خصوص اروپا و آمریکا پی گیری می شود.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
siavash1350
siavash1350
1391/02/28

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی مشت خدا

تعداد دیدگاه‌ها:
3
کتاب فوق‌العاده زیبایه حتما بخونید ازش لذت ببرید
آمریکا و متحدانشان زیاد از این حرفها زده اند . آیا توانستند سلاحهای کشتار جمعی ، که علت اصلی حمله به عراق بود ، را بیابند ؟
من بارها گفته ام باز هم میگویم آنها غارتگرند و اگر به جایی رسیده اند از کنار قتل و غارت رسیده اند .
اما کو گوش شنوا .
مانند سایر کتاب های فردریک فورسایت در ژانر تریلر سیاسی نوشته شده است. آمریکا و متحدانش در آستانه حمله به عراق، متوجه می شود که صدام دارای توپی است که توسط آن قادر به پرتاب بمب اتمی است. از اینرو یک مامور زبده بریتانیایی مامور می شود که در طی عملیاتی خطرناک و دشوار وارد خاک عراق شده و مکان این توپ را پیدا کند ...
مشت خدا
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک