رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.

تاریخ زیدیه در قرن دوم و سوم هجری

تاریخ زیدیه در قرن دوم و سوم هجری
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 48 رای
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 48 رای
زیدیه یکی از فرقه‌های شیعه است که نامشان را از زید بن علی گرفته‌اند. زیدیان برخلاف دوازده‌امامی‌ها زید بن علی را به‌جای برادرش محمد باقر امام پنجم می‌دانند و در امامت علی بن ابی طالب، حسن بن علی، حسین بن علی، علی بن حسین با دیگر شیعیان هم‌نظرند. یحیی بن زید دیگر امام معروف زیدیه است.
مذهب زیدیه آمیزه‌ای از تشیع با اندیشه‌های معتزلی و اندکی از مسلک حنفی است. اما نزدیک به ۹۰ درصد فقه زیدی با فقه تشیع دوازده‌امامی مشترک است.
در دوران معاصر مهمترین سکونتگاه زیدیان کشور یمن است که حدود ۴۵٪ جمعیت آن را شیعیان می‌دهند.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
mohammad abedi
mohammad abedi
1391/02/19

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی تاریخ زیدیه در قرن دوم و سوم هجری

تعداد دیدگاه‌ها:
5
زیدیه شیعه 4 امامی هستند و پس از شهادت ابا عبد ا... به دور زید برای انتقام جمع شدند و با توجه به سکوت امام سجاد(ع) بر خلاف مصلحت اقدام به قیام کردند.شیعه فرقی چون دو امامی،هفت امامی و .... نیز دارد.
با سلام خدمت دوستان و مسئولین محترم کتابناک ! الان مدت چند روزی است که نمیشه کتابهارو دانلود کرد. و این مشکل بسیاری از دوستان عضو کتابناک میباشد .امیدوارم اگر مشکل فنی در کار است این مشکل بزودی حل گردد.
می شه بگید چه جوری می شه این کتاب رو دانلود کرد؟
تاریخ زیدیه در قرن دوم و سوم هجری
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک