رسته‌ها
نابودی یهودیان اروپا - جلد 1
امتیاز دهید
5 / 3.7
با 48 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 3.7
با 48 رای
رائول هیلبرگ در سال 1926 متولد شد. او مورخ و سیاست مدار آمریکایی یهودی اتریشی تبار است. وی متخصص مشهور شوآ و کسی است که برای اولین بار چگونگی فرآیند قتل عام یهودیان را به طرز دقیقی تحلیل و شرح داده است.
اودر رشته علوم سیاسی در دانشگاه بروکلین و در رشته حقوق در دانشگاه کلمبیا تحصیل کرد. از سال 1948، رائول هیلبرگ به تحقیق پیرامون نسل کشی یهودیان اروپا پرداخت. در سال 1952، او عضو پروژه جمع آوری اسناد مربوط به جنگ و موزه یادبود هولوکاست در ایالات متحده.
این موقعیت به او اجازه دسترسی به آرشیو رایش سوم که توسط ارتش ایالات متحده ضبط شده بود را می دهد. کتاب نابودی یهودیان اروپا در سال 1961 منتشرشد و چندان از آن استقبال نشد. از دهه شصت، و به ویژه از زمان محاکمه درایشمن در اورشلیم بود، غرب شروع به بزرگداشت قربانیان شوآ پرداخت.
"نابودی یهودیان اروپا" ثمره سال ها تحقیق است.
نویسنده به مدت سی و شش سال به تمام مراکز آرشیو سراسر اروپا سر زد تا پاسخی برای این پرسش بیابد: چگونه این واقعه بی سابقه ای که منجر به کشته شدن بیش از پنج میلیون نفر شد، بوقوع پیوست؟ او با رد اینکه این کشتار تنها یک فاجعه اخلاقی است با دقت به بررسی فرآیند کشتار که منجر به راه حل نهایی شد، پرداخت.
این اثر شامل سه جلد است. جلد اول که به زودی به سایت کتابخانه اضافه خواهد شد، شامل فصل های یک تا هفتم است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
203
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
ramin12345
ramin12345
1391/01/13

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی نابودی یهودیان اروپا - جلد 1

تعداد دیدگاه‌ها:
27
رائول هیلبرگ در این کتاب سعی کرده جانب بیطرفی مطلق را رعایت کند، هولوکاست انکارناپذیر است زیرا آزمایشات پزشکی قانونی لهستان بر روی تکه آجرهای آشویتس، وجود اتاق های گاز سیانید را تایید کرده است. رقم کشته شدگان شاید کمی اغراق آمیز باشد اما ماهیت هولوکاست با توجه به اسناد و مدارک موجود هرگز انکارپذیر نیست. هیلبرگ اسناد و مدارکی را در فیلم شوآ ساخته کلود لانزمن نیز نمایش میدهد.
حالا که بازار منکرین هولوکاست دوباره گرم شده، این چند آدرس رو برای دوستانی می‌گذارم که چندان آشنایی با به اصطلاح «دلایل» تکراری این انکارکنندگان ندارند:
تعریف کلی هولوکاست در ویکی‌پدیا: متن لینک
صفحه‌ی رسمی «انکار هولوکاست در دادگاه: استفاده از تاریخ برای مقابله با تحریف»: متن لینک
مقاله‌ی «دو جنبه‌ی انکار هولوکاست» از محمدرضا نیکفر: متن لینک
بخش نخست مقاله‌ی «هولوکاست از منظر تاریخی، آیا کشتار یهودیان در جنگ جهانی دوم یک افسانه است؟» متن لینک
بخش دوم مقاله‌ی «هولوکاست از منظر تاریخی، تجدیدنظرطلبان یا انکارکنندگان هولوکاست چه کسانی هستند؟» متن لینک
دوست گرامی عنوان کردن محلی بنام .>سوختگاه انسانها <برگرفته از متن کتاب بود که نویسنده .. پل بربن ... در کتاب خود نام برده . تصویری هم که از این محل در کتاب درج شده تعدای اجساد که بر روی هم تلنبار شده را نشان میدهد . این که تعدادی انسان بیگناه در اردوگاههای نازی . استالین . لنین و..... جان خود را از دست داده اند شکی نیست .. اما سوال اینجاست که جرا فقط یهود مظلوم زمان شناخته میشود ؟؟؟؟ در مورد مصائب مردم ایران در زمان جنگ دوم جهانی بهترین سند و مدرک مستدل حضور و عبور نیروهای انگلیسی از زادگاه ابا و اجدادی اینجانب و بررسی و تحقیقات شخصی حقیر است که حتی برجاماندن محل گلوله های انگلیسی ها بر روی دربهای چوبی و ایجاد رعب و حشت و حمله به انبارهای اذوقه جهت غارت وچپاول مردم .... ای مستندات متاسفانه ثبت نشده اند متاسفانه بعد از اتمام این وقایع هم کسی پیگیر نشد

...در رابطه با مرگ 9 میلیون ایرانی در کمتر از سه سال آنهم به دلیل قحطی خودخواسته ای که به دلیل هجوم ارتش روس و انگلیس در ایران بوجود آمده به شخصه کمترین باور و اعتقادی به این موضوع ندارم و آن را بیشتر یک غلو و دروغ تاریخی میدانم. بسیاری از منابع دوران قاجار را در این زمینه مورد تحقیق و مطالعه قرار دادم ولی هیچکدام به این موضوع و این وسعت کشتار آنهم به دلیل تجاوز روس و انگلیس اشاره ای نگردیده. فکر میکنم جنایت روس و انگلیس و دولتهای ابرقدرت در طی این دو سه قرن در کشور ما کم نبوده،از تجاوزات مکرر،از دخالت در کوچکترین موضوعات داخلی از تجزیه هزاران کیلومتر خاک میهنمان تا ظلم و کشتار ووو..... ولی برای هرکدام از این موارد سند و شواهد متعدد وجود دارد جتی منابع سفارتخانه ای در سفارت خود این عاملان جنایت ولی در این باب(هلوکاست ایرانی) چندان اسناد و شواهدی نیست و بیشتر برخواسته از نظرات شخصی و نامستدل است.
درک واقعیتهای تاریخی هرگز با تعصب یا بغض و حب بدست نمی آید،برای رسیدن به واقعیت لاجرم می باید منصف و بدور از هرگونه تعصب و غرض بود.
جناب جلیلی متاسفانه من هنوز متوجه این موضوع نشدم اشاره شما(=کتاب) به سوختگان انسانها چیست؟ چه کسانی و به چه شیوه ای سوزانده شدن. شخصا جایی نخواندم و ندیدم که صحبتی از سوزاندن آدم زنده(اعم از یهودی،کولی،لهستانی و...) توسط نازی ها شده باشد.به همین دلیل برای من جای سوال است. هلوکاست امریست واقع و بسیاری از بزرگان بر این حقیقت سحه گذاشته اند،هاناآرنت فیلسوف بزرگ آلمانی خود در برهه ای از تاریخ در زندان نازیسم بود،بسیاری دیگر همینگونه و خاطرات این وقایع رو ما تنها از زبان رسانه های اسرائیلی نشنیدیم، آرنت در زمان دادگاهی آدولف آیشمن در اورشلیم خود شخصا از طرف روزنامه نیویورک تایمز حضور داشت و حتی برعلیه دادگاه فرمایشی که برای آدولف آیشمن( مسئول اس اس و مسئول اداره امور یهودیان در زندانها) براه انداخته بودن به مخالفت برمی خیزد و پس از بازگشت به آمریکا کتاب آیشمن در اورشلیم را می نویسد(این کتاب با اعتراض خیل عظیمی از یهودیان جهان مواجه گردید)ولی آرنت هیچگاه چنین هلوکاستی رو نفی و انکار نکرده.همچنین بسیاری دیگر از شاهدین. اینجا تنها وسعت هلوکاست مد نظر است که سران صهیون به دلیل مسائل سیاسی سعی در بزرگ نمایی واقع را دارند.که جای بحث در باب آن از حوصله این جستار خارج است. ولی این موضوع که بخواهیم چنین کشتاری را به هر دلیل و بهانه غیر عقلانی نفی نماییم به منزله این است که کشتار بیش از 20 میلیون انسان بی دفاع در گولاگ های روسیه بدستور استالین را ما امروز دروغ بنامیم،همچنین قحطی که در دوران مائو دامنگیر ملت چین گردید و بیش از 30 میلیون انسان از گرسنگی مردن و یکی از عوامل آن دیکتاتوری مائو تسه هونگ بود. کشتار خمرهای سرخ بالغ بر 3میلیون انسان،کشتار جنگلهای کاتین که بیش از ده ها هزار لهستانی بدست سربازان روس قتل عام گردیدن همه و همه این وقایع حقایق تلخ تاریخ بشریت است که در واقعی بودن آن شکی نیست،تنها در وسعت و شیوه و نوع کشتار هرکدام از این وقایع است که میتوان به دیده تردید نگریست و برای درک بهتر آن تاریخ را برسی و بازنگری نمود.
به هر روی مشکلات کم ابی . خشکسالی و عدم بهداشت و درمان در ان مقطع باعث خسارات به مردم شده بود .. هر چند ورود نیروها ی خارجی و اثرات مخرب این هجوم بر اذهان مردم باعث بیشتر شدن مشکلات و پیچیدگی اوضاع اقتصادی و بهداشتی شد که این امر قابل کتمان نیست .. ضمنا بنده ی حقیر تا بحال فرصت نکرده ام که کتاب اقای مجد را مطالعه کنم ... حتما در اولین فرصت مروری خواهم کرد .. با سپاس
دوست خوب ... منظور از سوختگاه انسانها و اتاق گاز که عنوان شد از متن کتاب . تاریخ داخائو میباشد .. سوختگاه و اتاق گازی که نامبرده شده دو مقوله ی جداگانه است ... من عین عبارت درج شده را نوشتم ... در مورد قحطی و مشکلات ورود نیروهای خارجی به خاک وطن منابع زنده و افراد زیادی هستند و بودند که متاسفانه مشاهداتشان در جایی ثبت نشده ... منبع گفته های من هم از بررسی و پیگیری شخصی در این زمینه و استناد به این افراد میباشد . ناگفته نماند که یکی از دوستان در حال جمع اوری و به ثبت رساندن تاریخ ان دوران بود که با کمال تاسف اکنون در میان ما نیست ...
[quote='jalil73']تاریخ داخائو . پل بربن ترجمه جمشید نوایی ص 260 سوختگاه انسانها با یک اتاق گاز گسترش یافت اما عملی در ان صورت نگرفت ... ص 290 همان منبع 2 تصویر از سوختگاه درج شده . قضاوت با خودتان ... در محوطه ی اردوگاه هم چنین موردی مشاهده نشد ... بازدید از اردوگاه سال1387 . در مورد قحطی و فلاکتی که گریبان ایران و ایران شد منابع زنده موجود است که جنابعالی هم نام برده اید. ضمنا قحطی سال 1288 با مشکلات هجوم اجانب روس و انگلیس در سال 1320 اشتباه نشوند ... با سپاس[/quote]
دوست عزیز در آنچیزی که آوردید اشاره به سوختگان بوسیله اتاق گاز هست(که در اتاق گاز کسی سوزانده نمیشه!) اصولا مرگ با گاز موضوعی کاملا متفاوته،و بحث برسر صحت و سقم آن همچنان میان محققین باقیست ولی صحبتی از این نشده که در کوره های آدم سوزی فرد زنده ای رو سوزانده باشند.
فکر میکنم برای فهم بهتر منظور نویسنده به متن اصلی مراجعه نمایید چون در ترجمه ای که آوردید(..سوختگان انسانها با یک اتاق گاز) اصلا معنا و مفهوم درستی نداره! مگه میشه کسی رو توی اتاق گاز سوزاند؟
در مورد قحطی و مرگ و میر نیز اگر سند و مدرکی دال بر این واقعیت دارید که به دلیل ورود قوای روس و انگلیس به ادعای برخی 9 میلیون ایرانی در آن زمان کشته شدن بیاورید بنده نیز سپاسگذار خواهم شد. تنها منبعی که شاهد بودن بسیاری تنها به اون بسنده کردن همون نظرات جناب دکتر مجد(کتاب قحطی بزرگ) بود که این کتاب و این نظرات چندان دارای اعتبار نیست،این دیدگاه رو بنده در کتاب برخی محققین نیز خواندم که برخی نظرات جناب مجد مغرضانه بوده است. برای مثال به کتاب تاراج بزرگ ایشان مراجعه کنید ذیل واقعه تبعید رضاشاه از ایران(با نقشه سر رید بولارد سفیر انگلیس) مدعی گردیده که بسیاری وجه نقد و پولهای رضا شاه در بانکهای انگلیس بوده در صورتی که چنین موضوعی صحت ندارد،1-رضاشاه مخالف سرسخت روس و انگلیس(در اواخر دوران حکومت خود بود)2- اگر چنین پولی در انگلیس می بود هرگز از دید خانم لمتون پنهان نمی ماند3- در منبع معتبری اشاره ای به این موضوع نگردیده و تنها جناب مجد بدون سند و مدرک معتبر به این موضوع اشاره می نماید. با این تفاسیر نظرات این فرد بدون سند و مدرک نمیتواند ملاک یک تحقیق و برسی منصفانه و علمی باشد.
[quote='sorry']نقل قول از kaydan:نقل قول از jalil73:در محوطه ی اردوگاه داخائو واقع در خاک المان دو کوره وجود دارد که جهت از بین بردن اجساد زندانیان بیمار جهت جلوگیری از انتشار بیماری به دیگر زندانیان .. جالبه که به عنوان کوره ی انسان سوزی یا بهتر بگم کوره ی یهودی سوزی عنوان شده .... جالبتر اینکه راهنمای همان قسمت معترف است که کاربرد کوره ها جهت جلوگیری از انتشار بیماری اجساد به دیگران بوده ..... سرفراز باشید
دوست گرامی در کدام روایت تاریخی ذکر شده این کوره ها برای آدم سوزی(یا یهودی سوزی) استفاده میشده؟!
در مورد مرگ و میر در ایران ذر حدود 120 سال پیش متاسفانه برخی به گزاف عامل اصلی اون رو روس و انگلیس می دانند در صورتی که عامل اصلی اون بیماری وبا و خشکسالی و قحطی بود، عامل اصلی این قحطی خود تجار بزرگ و افراد مال دوستی همچون احمد شاه قاجار بود که با اختکار گندم برای سود بیشتر به این مرگ و میر وسعت بخشیدن.
ایران تا پیش از دوران رضا شاه(حتی پس از آن) کشور وباخیزی بوده و هر چند چندین سال یکبار بیماری وبا به دلیل آلودگی خیل عظیمی از ملت را می کشت. به قول قدیمی ها وقتی وبا به خانه ای میزد دو سه تن را یا می کشت یا کور یا کچل میکرد(این بلا برسر اجاد خود بنده آمده و شخصا اون رو از بزرگان شنیدم) پس اینگونه نیست که بخواهیم عامل اصلی اون رو روسها و انگلیسی ها بدانیم(بسیاری از سربازان هندی نیز از این بیماری هلاک شدن) به هر روی نقش جنگ جهانی اول و تهاجم روس و انگلیس در کمبود غلات و آذوقه وجود داشته، ولی نه به آنگونه که جناب دکتر مجد در کتاب قحطی بزرگ به گزاف و دروغ آن را تابدین حد بزرگ می نماید. انگلیس و روس پول بیشتر برای خرید غلات و گندم میداد تجار ایرانی خائن به وطن (همچون احمد شاه قاجار) و بسیاری بنک داران و انبار داران برای سود بیشتر گندم را به روس و انگلیس می فروختند یا احتکار می نمودن. اگر به خاطراتات و سفرنامه ها و منابع تاریخ دوران قاجار(همچون خاطران زندگی من از زبان عبدالله مستوفی 3 جلد و سیاحتنامه ابراهیم بیگ و دیگر منابع مراجعه کنید) دلیل اصلی آن را متوجه خواهید شد. این مرگ و میر تنها در یک دوره نبوده. باوجود امکانات پزشکی و پیشرفت علم و بهداشت در همین زمانه نیز چندسالی یکبار وبا کشور را می گیرد و بسیاری به دلیل این بیماری می میرند. متاسفانه این بلا مختص کشورهای خشک و کویریست همانگونه که بیماری طاعون در کشورهای اروپایی به دلیل آب و هوای مرطوب بیشتر شیوع داشته و در دوره ای بالغ بر نیمی از مردم اروپا به دلیل گسترش بیماری طاعون کشته شدن!
داداش زیادی خوندی مغزت خراب شده[/quote]
روزگار همینجوریه یکی با زیاد خوندن مغزش خراب میشه یکی با نخوندن شعور و تربیت خانوادگیش به فنا میره!
با عرض پوزش تاریخ بازدید از اردوگاه داخائو 1378 صحیح میباشد ... پاینده و سرافراز
نابودی یهودیان اروپا - جلد 1
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک