رسته‌ها
شهریار
امتیاز دهید
5 / 4.4
با 790 رای
امتیاز دهید
5 / 4.4
با 790 رای
شهریار نام کتاب مشهور نیکولو ماکیاولی، اندیشمند ایتالیایی است که متن اصلی ماکیاولیسم به‌شمار می‌رود. شهریار در سال ۱۵۱۳ میلادی به رشته تحریر درآمد ولی تا سال ۱۵۳۲ به چاپ نرسید.ماکیاولی «شهریار» را پس از نوشتن به لورنزوی مدیچی، دوک اوربینو (نوهٔ ابوالمعالی لورنزوی مدیچی) پیشکش کرد به امید این‌که شغلی به دست آورد.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
145
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
alvand100
alvand100
1388/06/02

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی شهریار

تعداد دیدگاه‌ها:
74
من فکر نمی کنم آنطور که شما خودت را بر سبیل هدایت و نجات می بینی، هیچ پیغمبری چنین نگاهی به خودش می داشت. یک نگاهی به گلواژه هایت بیندازیم:
-خدا را هزاران بار شکر می کنم که راه من از شما جداست و خدا بر چشم من مهر نزده (که البته منظور سیاوش از چشم، گوش و قلب است)
-بگذار شاد و خوشحال در اوهام خود خوش باشند تا روزی که در لقا حق، چشمشان به تمام پلیدی هایی که وجودشان را گرفته روشن شود شاید آن روز از خواب خرگوشی بیدار شوند هر چند بسیار دیر است
-واقعا برایت متاسفم
-ایکاش شما و امثال شما دست از سر اسلام بر می داشتید تا اسلام واقعی نمایان می شد
-مغزت را شستشو داده اند و با هزار اقیانوس نیز پاک نمی شود
-از دست من و امثال من برای نجات شما کاری بر نمی آید
-از زاویه توهمات خودت به مسائل نگاه نکن
-از دنیای فانتزی محقر خودت بیرون آ
-تا هزار سال دیگر هم بحث با شما و امثال شما بیهوده است
این ها را به کنار می گذارم و به جانمایه کلام شما می پردازم. آیا کسی که قرآن بخواند، به چیزی به نام "انسانیت" بر می خورد؟ البته که نه! ما مطلقاً چنین کلمه ای در قرآن نداریم. اصلا این کلمه تعریفی ندارد. من وقتی می¬گویم قرآن، منظورم مشخص است. وقتی می گویم فلان چیز الهی نیست یعنی منطبق با دستورات الله نیست. وقتی شما می گویید یک مسئله انسانی نیست، دقیقاً چه می گویید؟ هیچ! انسانیت کلمه ای به غایت بی معنا و مهمل است. مگر می شود کسی از واژه ای استفاده کند که به تعداد آدم های روی کره زمین تعریف متفاوت از آن وجود داشته باشد؟ و وقتی هم آن را بکار می برد، تعریف خودش مد نظرش باشد.
به عذر بدتر از گناهتان نگاهی بیندازیم. اختراع و اکتشاف وسایل مدرن به برکت کار شبانه روزی دانشمندان غربی بوده، پس مخالفت با غرب (امپریالیسم آن البته) به معنای نمک خوردن و نمکدان شکستن است. برایم سوال است سیاوش، مگر آن روغن و ذرت و گوسفندی که از روسیه وارد می شود از زیر بته عمل آمده اند؟ خیر با عرق جبین و زحمت کشاورز و دامدار روسی وارد شدند. شما چرا نمکشان را می خوری و نمکدانشان را می شکنی؟ به قول فقها بائک تجر، بائی لا تجر؟ می دانستی حدود 35 درصد غلات جهان از روسیه است؟ آی نمک نشناس.
خب پس، آقای سیاوش تغییر حکومت را بی ارتباط با مقابله با حکومت فاسد می داند و معتقد است الان باید ایرانیان کمر همت ببندند و بابت چنگیز مغول درسی عبرت آموز به مغول ها بدهند. چون اگر بگویی آن ها یک حکومت دیگری بودند و اینها یک حکومت دیگر، می گوید -خیلی معذرت می خواهم- "چرند بافی" می کنید. راستی می دانید اگر قرار باشد ایرانیان را نیز بابت جنایات جلال الدین خوارزمشاه و شاه عباس و آقامحمدخان قاجار در گرجستان، نادر و محمود غزنوی در هند، شاهپور ذوالاکتاف در بحرین، داریوش با مردم بابل و .... مجازات کنند من و شما الان اینجا مشغول مباحثه بر سر غرب فرشته و شرق اهریمن نمی بودیم. رستگار باشید.
امروزه از فرهنگ - اقتصاد - علم غرب چیزی می بینیم که باعث رشد نسبی جوامع انسانی در زمینه رفاه-امنیت- سلامت-حقوق بشرو ... شده است که البته این ارتقاء شاید در حد کمال نباشد ولی نسبت به گذشته بسیار قابل توجه بوده است .ولی کسانی که مدعی فساد و ابتذال غرب هستندو تمام دستاوردهای غرب را نفی می کنند هیچ چیزی برای ارائه ندارند و فقط تخریب می کنند. در کشور خودمان که مدعی حکومت اسلامی هستیم در هیچ زمینه ای نظریه قابل دفاع که نداریم هیچ ، بلکه کپی و کاریکاتوری از رفتارهای غرب را تکرار می کنیم و بعد ناسزا می گوییم.
ضمنا شما حتی ظاهر واضح و روشن جملات و پاسخ های ما را هم کج و غلط می فهمی !!!!!
من خیلی واضح و روشن و صریح نوشتم ( البته برای کسی که کور توهم نباشد ) که اگر بنا بر چرند بافی باشد ما هم می توانیم بگوییم فلان وقت حزب جمهوری خواه ، چنین و چنان کرد و حالا دموکراتها هستند و . . . . ولی شما به عمد یا به سهو ، کلمه چرند بافی ما را ندیده و بعد از آن ، داد سخن داده ای و به خیال خودت پاسخ می دهی ؟ !!! . . . این بر می گردد به نوع نگاه و روحیه فانتزی و متوهم و ساده انگارانه شما و به همین دلیل ، تا هزار سال دیگر هم بحث با شما و امثال شما بیهوده است . . .
راستی فراموش کردم بگویم منظور من استفاده از امکانات غربی این نبود که شما پول آنها را نداده ای و غرب اینها را رایگان در اختیار شما گذاشته ( نمی دانم چرا همه چیز را اشتباه برداشت می کنی ؟ ) این را که هر بچه دبستانی می داند
ولی اختراع و اکتشاف تمامی وسایل مدرن به برکت کار شبانه روی مکتشفان و دانشمندان غربی بوده که عمر و جوانی و آبروی خود را در این راه گذاشتند و در فضای آزاد غرب ، موفق به رشد و شکوفایی صنعتی و بهداشتی و تکنولوژیکی برای جهانیان شدند آنگاه شما با اساس این عوامل ( که تلاش و آزادی و سرمایه داری و . . . ) است مخالفت می کنی ! ! ! به نوعی : نمک می خوری و نمکدان می شکنی
ضمنا توصیه ای دوستانه برایت دارم اینقدر از زاویه توهمات خودت به مسائل نگاه نکن و آنچه خود دوست داری یا فکر می کنی را به دیگران نسبت نده ) مثل آن موردی که فکر کردی بودی ، من ترجمه آیه قرآن را در مورد مهر بر چشم زدن نوشته ام . . . از دنیای فانتزی محقر خودت بیرون آ تو ببینی دنیا بسیار بزرگتر از زندان توهمات تاریخی و مذهبی توست . . .
ادامه پاسخگویی به این مهملات بی فایده است . . .
مغزت را شستشو داده اند و با هزار اقیانوس نیز پاک نمی شود . . .
وقتی قرآن را خوانده ای و نمی فهمی انسانیت یعنی چه ( و البته باز هم چه خوب که اعتراف کردی و اینقدر شجاعت داری که حرفی که مذهبیون در دل دارند و بر زبان نمی آورند را خیلی راحت گفتی . . . از این رک گویی شما خیلی خوشم آمد . . . حداقل ، اینکه منافق و دو چهره نیستی ، جای شکرش باقیست . . . )
آری دیگر از دست من و امثال من برای نجات شما کاری بر نمی آید که هدایت مختص ذات والای الهی است و نه امثال ما که خود نیازمند هدایتیم . .
زهی استدلال! چون از اینترنت و تلفن همراه ساخته غربی ها استفاده می کنم، پس وقتی علیه شان حرفی می زنم یعنی دارم نمک می خورم و نمکدان می شکنم. اولاً که من نمکی از ایشان نخورده ام. بهایش را به مبلغ گزافی از من ستاندند. مثل این است که اصغر آقا کله پز یقه شما را بگیرد که شکم تو را من سیر کردم و به من مدیونی چون یک روز در میان در کله پزی ما هستی. مگر اصغر آقا فی سبیل الله کله پاچه می فروشد؟ پولش را تا قران آخرش و با محاسبه سود و کرایه مغازه اش از جیب من بر می دارد. کدام نمک؟ کدام نمکدان؟ با این استدلال جنابعالی هم روغنی که با آن امروز صبح نیمرو خورده ای از روسیه آمده و قورمه سبزی ای که هفته پیش نوش جان کردی با گوشت گوسفند وارداتی روسی بوده است. چرا نمکدان!!!! روسیه می شکنی؟
با توجیه شما در خصوص حزب جمهوری خواه، یعنی جمهوری اسلامی باید صبر کند تا وقتی جمهوری خواهان بر سر کار آمدند، قاتلین سپهبَد شهیدش را قصاص کند. مگر همین دولت دموکرات، تحریم های وضع شده توسط دولت جمهوری خواه را ادامه نمی دهد؟ مگر در حمایت از سلاح هسته ای اسرائیل با هم تفاوتی دارند؟ مگر زمان اوبامای دموکرات نیروهای آمریکایی در افغانستان نبودند؟ البته که بودند و البته که در دژخیم بودن، تفاوتی با یکدیگر ندارند. چرا؟ چون ماهیت یک حکومت با آمدن و رفتن این دولت و آن دولت عوض نمی شود. حالا اگر لج بازی کودکانه است، می خواهی با عوض شدن یک وزیر یا رئیس دفتر وزیر در آمریکا و انگلستان و آلمان، مسئله مقابله به مثل کنار گذاشته شود؟
راستی نظرتان راجع به کمپانی بایر آلمان چیست؟
لازم نیست به من بگویید که دردم چیست. من خود بهتر از شما می دانم. من با استاندارد دوگانه مشکل دارم. در ایران آزادی پوشش باشد ولی وقتی در فرانسه نباشد ایرادی ندارد. در غرب قرآن سوزی مجاز باشد ولی انکار هولوکاست، ممنوع باشد. قاتل آدم کش را نباید قصاص کرد چون انسان است و حق حیات، ذاتی است ولی کودک بی گناه را در شکم مادر می توان کشت و سقط نمود. حمله به اوکراین و کشورهای غربی بدلیل موی بلوند و چشمان آبی!!! بد است ولی سبزه روهای فلسطینی و یمنی و افغانستانی در خاورمیانه جزو آدمیزاد نیستند. از خودم نمی گویم. سخن آن بی مغزها همین است.
https://www.youtube.com/watch?v=pU-8gKaUO_Y
با یکی از این آلمانی ها هم کلام بودم و به من می گفت باید استانداردهای حقوق بشری غربی را رعایت کنید و وقتی گفتم ما استانداردهای الهی داریم، در پاسخ گفت این چیزی نیست که ما خوشمان بیاید. از او پرسیدم چه کسی گفت برای ما مهم است شما از چه چیزی خوشتان بیاید یا نیاید؟ با تعجب نگاهم کرد. نادان تصور می کرد محور کائنات است و خاورمیانه ای مومشکی جزو شهروندان درجه چندم اصطلاح احمقانه "جامعه بین الملل" است و باید در راستای میل و رضایت آدمیزاد غربی رفتار کند.
نمی شود آن ها بمب اتم داشته باشند و زرادخانه هایشان هر روز قدرتمندتر گردد و وقتی ما بخواهیم به آستانه هسته ای برسیم، تحریممان کنند. اگر بد است برای همه بد است و اگر خوب است برای همه خوب است.
نمی توان سلاح دادن به روسیه را محکوم کرد در حالی که تا خرتناق، عربستان را مسلح کردند که یمن را سلاخی کند.
نمی توان سربازان روس را اشغالگر خواند ولی سالانه میلیاردها دلار به اسرائیل کمک مالی کرد و تمام قطعنامه ها علیه ایشان را وتو نمود.
نمی توان سخن گفتن علیه غرب را بدلیل استفاده از تلفن همراه غربی، "نمکدان شکستن" دانست ولی سخن گفتن علیه شرق را بدلیل استفاده از ذرت و جو آن ندانست! آن هم وقتی دو طرف تا دلار آخرش را از ما گرفته اند.
نمی توان اعدام در ایران را زیر سوال برد ولی در برابر گردن زدن در عربستان خفقان گرفت.
نمی توان انتخابات در ایران را غیر دموکراتیک خواند ولی شاه شدن پسر پس از پدر در بحرین و امارات و کویت و سعودی را ندیده انگاشت.
راستی به چیز بی تعریفی به نام "انسانیت" هم معتقد نیستم.
از اینها گذشته ... اولا غرب ، منحصر در آلمان و انگلیس نیست
در ثانی ، منظور ما از غرب فقط دولت یا ملت نیست
بلکه در کنار ملل و دولت ها باید به شالوده فرهنگ آنها دقت کرد
فلسفه غرب
اصل تفکیک قوا
احترام به اصول سرمایه داری
لیبرالیسم
اومانیسم
صندوق رای
انتخاب آزاد دین و مذهب و شغل و حکومت مورد دلخواه
درد شما و امثال شما نه جانبازان شیمیایی
است و نه کودکان یمنی ...
شما با آزادی ، با انسانیت ، با تفکر آزاد
با انتخاب آزاد دین و مذهب
با تغییر یا تصویب قوانین ، طبق رأی و نظر
مردم ، مشکل دارید
شما می خواهید تمام مردم در قالب از پیش تعیین شده شما فشرده و مثل ربات خارج شوند
زهی خیال باطل
خدایی که انسان را آزاد آفرید
در تمامی تاریخ ، از مقام انسانیت
در برابر ابلیس و ابلیس صفتان دفاع می کند
با سلاح عقل
و نعمت بیان
Karl Kolb (کارل کوب): در سال ۱۹۹۱ هفت مقام ارشد شرکت آلمانی «کارل کوب» به دلیل تهیه اجزای اساسی و مورد نیاز برای تولید تسلیحات شیمیایی در مجتمع‌های واقع در «سامرا» و «فلوجه» تحت پیگرد قرار گرفتند.(( دست کم این کافران فاسق آنقدر شرف دارند که هم کیشان خود را دستگیر کنند ))
شرکت «کارل کوب» علاوه بر همکاری تحقیقاتی در زمینه گاز‌های شیمیایی با عراق، براساس گزارش محرمانه آگوست ۱۹۹۰ وزیر اقتصاد آلمان غربی، تجهیزات مهمی در زمینه ایجاد کارخانه‌های کوچک صنعتی به عراق صادر کرد.این کارخانه‌های کوچک مستقیما در ساخت پروژه شیمیایی «سعد» و ساخت مجتمع نظامی در «التاجی» مشارکت داشتند. این شرکت از سال ۱۹۸۵ تاکنون تحت پیگرد قضایی و قانونی قرار دارد اما همواره همکاری شیمیایی گسترده با رژیم بعث را با وجود اسناد مختلف رد کرده است
- Rhein Bayern Fahrzeugbau: این شرکت با مشارکت ۵ شرکت آلمانی دیگر، تجهیزات لازم برای تولید سم بوتولین و مایکوتوکسین را به عراق منتقل کرده است.
پاسخ سخنگوی شرکت در این مورد، «بی اطلاعی از صادرات تجهیزات با خاصیت بیولوژیک» بود. با وجود انجام تحقیقاتی ۱۸ ماهه، هرگز اتهامی رسمی علیه این شرکت مطرح نشده است. هرچند برخی از مقام‌های این شرکت در زندان هستند. در پایان باید گفت که تعداد زیادی از شرکت‌های آلمانی، کارخانه تولید صد‌ها تن گاز سمی مهلک و دیگر تجهیزات مورد نیاز برای پر کردن تسلیحات شیمیایی را برای عراق تهیه کردند.
خودت می فهمی چه می بافی ؟
تمام هذیان گویی ...
البته کسی که جمله عربی یک آدم بیسواد
را مستند می کند به قرآن و بعد در ادامه
جمله فارسی من را در توهماتش می پندارد
من از قرآن دانسته ام !!! بیش از این انتظار نیست ....
و آنگاه در چنین ذهن فاسدی : مسیحیان
آمریکایی و آلمانی و انگلیسی می شوند : کافر
آنگاه از تمام مزایای سرمایه داری
اینترنت و رایانه و موبایل و دارو و آزادی بیان و ....
استفاده می کنی و بعد نمک می خوری و نمکدان می شکنی و به همان سیستم ، فحش می دهی و خواهان نابودی آن هستی
... ضمنا در ملل غربی بر خلاف چین و روسیه، همیشه یک سیستم و یک نفر سوار کار نیست که بگوییم آنها رفته اند و کاری به آنها نداریم اگر بر این منوال است خوب ما هم شروع می کنیم به چرند بافی و می گوییم : آن جنایات در زمان حزب جمهوری خواه و مثلاً ریگان اتفاق افتاده و ربطی به بایدن دموکرات ندارد زیرا او ارتش آمریکا را از افغانستان کشید بیرون ......
گفته اند که حب الشیء یعمی و یصم. علاقه به چیزی انسان را نابینا و ناشنوا می کند. غربی-جماعت که نمی تواند فاسق و باطل باشد. چون اگر باطل باشد، باید با برداشت اشتباه سیاوش بپذیریم که رفتنی اند. حالا اگر باطل نیست. سلاح های شیمیایی به عراق را چگونه توجیه کنیم؟ کاری ندارد. مثل سیاوش می گوییم برای ساخت سلاح ندادند. همانگونه که جمهوری اسلامی می گوید پهپاد را برای حمله کردن به اوکراین به روسیه ندادند! بلکه برای امور خیریه بوده است. به چه راحتی قضیه ماستمالی شد.
https://www.nonproliferation.org/wp-content/uploads/npr/81ali.pdf
https://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%A7%DB%8C%D9%85%D9%87%D8%A7%D9%88%D8%B2%D9%86_%D8%B4%DB%8C%D9%85%DB%8C
یعنی طرف را بابت این کار در یک سیرک قضایی جریمه می کنند و زندانش می افکنند و بعد هم خیلی زود آزادش می کنند. ولی سیاوش می گوید برای امور غیر نظامی بوده. خود دستگاه قضایی آلمان این حرف را قبول نداشته که محکومش کرد. چرا سیاوش چنین حرفی می زند؟ چون موبور و چشم آبی هستند و نباید قبول کرد که می توانند باطل باشند. از تجهیز عربستان توسط موبورهای دیگر غربی هم سر پرید.
آن رجاله ها حتی از جانبازان شیمیایی ایرانی که در آلمان بستری می شدند به عنوان تحقیقات علمی مصاحبه می کردند و از تاثیرات سلاح های شیمیایی شان مطلع می شدند و با این آمار، سلاح های خود را ارتقاء می دادند. برخی از این کمپانی ها خودشان در عراق کارخانه جنگ افزار شیمیایی تاسیس کرده بودند. کجا شد زهق الباطل؟ بدان سیاوش که کفش پای مومن نمازخوان یمنی و فلسطینی و لیبیایی و عراقی و افغانستانی که ذکر شهادتین بر زبانش آمده از سر کافر فاسق آمریکایی و آلمانی و انگلیسی ارزشمندتر است.
گفتید چرا از حمله شوروی به افغانستان و چین به اویغورها چیزی نمی گویم. گفته ام اگر مباحث کتابناک را دنبال می کردید. شوروی حکومت اشغالگر خاک مسلمین بود و باید مجازات می شد. نشد و از بین رفت. کسی نمی گوید چون چنگیز مغول به ایران تاخته، پس الان باید رفت و از حکومت دیگری انتقام گرفت. همانگونه که تنبیه حکومت کنونی عراق بابت جنایات حکومت قبلی شان بی معناست. لابد با عربستان هم باید جنگید چون حکومت ۱۴۰۰ سال قبلشان چنین و چنان کرد. نه! اگر همان حکومت پابرجاست مجازات معنا دارد. یخه جمهوری اسلامی را که نباید بابت تجاوز نادر به هند گرفت. ولی آمریکا و انگلیس و آلمان را میتوان و باید بابت جنایاتشان در بلاد اسلامی زمینگیر کرد.
در خصوص اویغورها هم در همین کتابناک گفتیم که مخالفین دولت چین به ۲ دسته جامعه جهانی اویغور و جبهه ترکستان شرقی تقسیم می شوند. اولینشان سکولارند و دومینشان همپیمان القاعده! با مجاهدین ایرانی هم در سوریه می جنگیدند. سنگ مرتدین را می خواهید به سینه بزنم یا تکفیری ها را؟
ما گمراهان می ترسیم دست از سر اسلام برداریم تا شما هدایت یافتگان اسلام راستین -همچنان که قبل ترها گفتید- مثل آقایان نسخه صیغه بازی برای سایر بلاد اسلامی هم تجویز کنید و مردم را به زنا بیندازید.
PDF
21 مگابایت
شهریار
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک