رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
شکست
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 72 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 72 رای
✔️ شکست نام رمانی به قلم امیل زولا است. داستان اصلی این رمان در سال ۱۸۷۰ است زمانی که تنش های بین فرانسه و پروس تشدید می شود و ناپلئون سوم برای مقابله با قیام های مردم فرانسه، به فکر جنگ با دولت پروس می افتد اما نتیجه این نبرد چیزی جز شکست ارتش فرانسه در برابر آلمان ها نیست. در این کتاب نویسنده به بررسی عوامل شکست فرانسه می پردازد.
در کتاب "شکست" ، "ژان مک کوارت" یک سرباز با تجربه و میانسال محافظه کار و از طبقه کارگر در ارتش فرانسه است که متحمل خسارات عمیق شخصی شده است. هنگامی که او برای اولین بار با موریس لواسر ثروتمند و خونسرد دیدار می کند ، که به نظر نمی رسد هرگز در زندگی رنج کشیده باشد ، فورا از وی متنفر می شود. اما بعد از اینکه در جریان جنگ فاجعه آمیز فرانسوی-پروسی بین سال های 1870-71 که آن ها دوباره نزد یکدیگر بازمی گردند ، هر دو مجبور به درک یکدیگر هستند. آنها با وانمود کردن به یک دوستی عمیق ،باید با هم تلاش کنند تا در یک جنگ بی نظم و خشن، از نابودی وحشیانه امپراطوری دوم فرانسه و سقوط ناپلئون سوم اطمینان یابند. "شکست" یکی از بزرگترین رمان های جنگی و نوزدهمین رمان "امیل زولا" است. داستانی قدرتمند و عمیق و پر جنب و جوش از دوستی نزدیک است و همچنین سلسله ای از وقایع جالبی است که به تعبیر خود "زولا" باید منجر به قتل یک ملت شود.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی شکست

تعداد دیدگاه‌ها:
6
رمان شکست در حقیقت شاید رمان داستان گونه ایی هم نباشه . موضوع بحثش 2 تا سرباز هست . داستانی را دنبال نمی کنه فقط شرح زندگی این 2 سرباز در زمان جنگ را بیان می کنه و از این طریق سعی می کنه اتفاقات افتاده در زمان جنگ و بدبختی های اون را نشون بده همین . خیلی خیلی خوب می تونید مصیبت یک جنگ را درک کنید و اینکه مردم توی اون روزگار به چه وضعی افتاده بودند چون زولا از نظر من استاد وصف هست ، اما جنبه رمان گونه و جذابیتش ضعیفه یعنی دیگه زیادی کشش داده . توصیف زنگ توی کتابی 550 صفحه ای بدون موضوع مشخص یک مقدار زیاده. اوایل داستان ریتمش کنده زیاد جذبم نکرد اما اواخرش را چرا خیلی دوست داشتم چون به جز جنبه تاریخ رو بحث های روانی افراد هم کار می کرد . در هر صورت اطلاعات خوبی از اون جنگ در اختیارتون می ذاره . این رمان 19امین رمان از مجموعه 20گانه خانواده روگن-ماکار می باشد .
شکست رمانی درباره شکست ارتش فرانسه در برابر ارتش آلمان و نهایتا سقوط امپراطوری ناپلئون سوم می باشد . رمان به بررسی مولفه های شکست جمعی و فردی در کنار هم پرداخته است .
ناپلئون سوم کسی بوده که در زمان او صنعت و تجارت رونق می گیره و دوره سلطنت او را دوره سلطنت دوم می نامند . او برای فرو نشاندن قیام های توده ای فرانسه به فکر جنگ با دولت پروس می افتد . این جنگ در کمتر از 2 ماه با شکست فرانسه در سدان به انجام می رسد . در حقیقت ارتش فرانسه جنگ نمی کند انها بسیار متشنج و بی نظم هستند هر کس دستوری می دهد و تنها رویای افتخارات گذشته را دارند . در حالیکه آلمانی ها با نظم و قدرت پیش می روند . تصمیم به تسلیم گرفته می شود و جنگ با همین اشفتگی پیش می رود . در این میان که دولت المان دائم پیش روی می کند ، مردم نیز از فقر و گرسنگی به ستوه امده اند ف تسلیم را نمی پسندند و دولت را خائن می دانند . نهایتا در میان جنگ با دولت خارجی آلمان در پاریس مردم بر علیه دولت موجود نیز قیام می کنند و کمون پاریس که اولین حکومت مردمی دنیاست پایه گذاری می شود . دولت نیز از پاریس خارج شده و دوش به دوش پروسی ها بر علیه ملت می جنگد . فشار دولت فرانسه و پروس و اختلافات داخلی نهایتا باعث شکست کمون مردمی می شود .
کتاب ژرمینال امیل زولا واقعا یه شاهکاره حتما بخونیدش .. هنوز شکستو نخوندم :stupid: امیدوارم قشنگ باشه
آقا دستت واقعا درد نکنه -سالهاست که بدنبال این اثر زولا میگردم-خیلی ممنون میشم اگر دو اثر " زمین " و " دکتر پاسکال" از همین نویسنده را هم در سایت قراردهید.
ممنون اسپارتاکوس عزیز. شکست داستان شکست یه ملت رو نشون میده. صحنه‌های اون نفس گیر و داستانش تلخ و بسیار واقعی، مثل همه آثار زولا. توصیه می‌کنم کتاب ژرمینال از این نویسنده رو هم بخونید.
شکست
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک