رسته‌ها
داودی آبی: مجموعه داستان
امتیاز دهید
5 / 3.9
با 27 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 3.9
با 27 رای
✔️ در جهان چاپک آدمهای فرودست به همان اندازه زورمندان و زراندوزان حق سخن دارند، در جهان او انسان هرگز یک دست نیست، آدم جانی می تواند به اندازه آدم پرهیزگار گیرایی داشته باشد و برعکس. چه بسا در گیرودار ماجرایی دلگیر و اندوهبار، شوخ طبعی پاک گل می کند و با گوشه و کنایه ای زیرکانه تنش خواننده را می زداید. راز و رمز همواره در میانه زندگی روزانه مردم عادی، از شهری و روستایی جستن می نماید. روایتهایش از معما و دلشوره داستانهای پلیسی خالی نیست. تحلیلهای روانی و بیان بینش این و آن براستی گاه چنان ابعاد وسیعی پیدا می کند که از گنجایش داستان کوتاه بعید می نماید.
در سرشت این داستانها، بزرگواری، هنر، خرده گیری و طنز، هشیاری و شفقت چنان آغشته که گاه خواننده سردرگم می ماند میان قاضی و محکوم....کدام یک را بیشتر دوست بدارد؟

عناوین برخی از داستانها عبارتند از:
داوودی آبی / کلکسیون تمبر / اقدام به قتل / برگ فروش / بورلی چوپ / شاعر / سرگیجه / ماجرای سلوین و...
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
167
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی داودی آبی: مجموعه داستان

تعداد دیدگاه‌ها:
2
کارل چاپک به سال 1890 در چکسلواکی به دنیا آمد. او نوشتن را هنگامی شروع کرد، که در دانشگاه های سوربن و پراگ به تحصیل اشتغال داشت. چاپک نخست آثار خود را به همراهی برادرش یوزف چاپک، که بعدها یکی از نقاشان به نام چک شد می نوشت و در اثر همین همکاری بود که دو اثر گودال های نورانی و باغ کراکونوشا چاپ و منتشر شد. کار مستقل چاپک، با نوشتن مصلوب آغاز شد و به دنبال آن داستان های رنج آور را نوشت. وی در سال 1920 اولین نمایشنامه خود را به نام راهزن منتشر کرد . به طورکلی چاپک نویسنده با استعداد، ناقدی بی پروا به اصلاح جامعه بود. او در سال 1938 درگذشت. «کارخانه مطلق سازی»، «R.U.R»، «جنگ با سمندر»، «اسکندر کبیر»، «تصاویر هلندی»، «نامه هایی از انگلستان» و «مرگ و
داودی آبی: مجموعه داستان
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک