رسته‌ها
یک وجب خاک خدا
امتیاز دهید
5 / 4.2
با 29 رای
امتیاز دهید
5 / 4.2
با 29 رای
✔️ در ایالت جورجیا کشاورزی به‌نام "تای‌تای والدن" اعتقاد دارد که گنجی در مزرعه او پنهان شده است. او با کمک پسرانش، "شا" و "باک" ، در جست‌وجوی گنج سرتاسر زمین خود را می‌کاود؛ جز قطعه زمین کوچکی، یک وجب خاک خدا، که با صلیب مشخص شده است...

رمان یک وجب خاک خدا نوشته ارسکین کالدول پیرامون یک خانواده کشاورزِ فقیر ساکنِ ایالت جورجیا می باشد که شیفته و مفتون دو چیز هستند: "ثروت" و "روابط جنسی". پس زمینه های جنسی این رمان آنقدر بحث برانگیز بودند که کمیته جلوگیری از فسق و فجورِ نیویورک، از یک دادگاه ایالتی نیویورک خواست تا آنرا سانسور کند. کمیته ادبی جورجیا نیز رمان را سانسور نموده و فروش آن در بوستون ممنوع گردید. باوجود بحث برانگیز بودن، این رمان با فروش بیش از ده میلیون نسخه به یکی از کتابهای پرفروش بین المللی تبدیل شد. این رمان محبوبترین رمان ارسکین کالدول به حساب می آید، هر چند که این نویسنده شهرت خود را بیشتر مدیونِ کتاب دیگر خود جاده تنباکو است. هر دوی این کتابها به مبارزه انسان با طبیعت و حفظ کردن چهره (حداقل ظاهریِ) انسانیت هنگامی که انسان در چنگال فقر گرفتارست، می پردازد. حوادث داستان در حوالی سال 1933 میلادی و در دو ایالت جورجیا و کارولینای جنوبی (واقع در ایالات متحده آمریکا) به وقوع می پیوندند. این دوران همزمان با اوجِ رکود بزرگ اقتصادی در کشور آمریکا بود.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
264
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی یک وجب خاک خدا

تعداد دیدگاه‌ها:
1
:-)
متشکرم دوست عزیز اسپارتاکوس8-)
معرفی نویسنده:
ارسکین کالدول نویسنده برجسته آمریکایی در سال 1903 متولد گردید. پ او ازز دو دانشگاه مشهور «پنسیلوانیا» و «ویرجینیا» دانشنامه گرفته است. در جوانی مدتی به آمریکای مرکزی سفر کرد و وقت خویش را به ولگردی و کارهای گوناگون از قبیل خبرنگاری و بازی فوتبال حرفه ای گذراند.هر روز به کار جدیدی دست می زد ولی در هیچ یک از شغل هایی که پیشه خویش ساخت موفقیت قابل توجهی کسب ننمود تا دوباره به اتازونی بازگشت و این بار تصمیم گرفت که نویسنده شود. بدین جهت آغاز مطالعه کرد و مدت های مدید نیز به آثارش توجهی نشد، تا عاقبت و به تدریج بر اثر نوشتن تعداد زیادی داستان و مقاله در روزنامه های مختلف مشهور شد و آثارش مورد توجه و قبول مردم واقع گردید. کالدول ازجمله نویسندگان آمریکایی است، که ادبیات قرن بیستم را آن طور که باید ترقی دادند. آثارش همه مملو از ریشخند و طعنی است که طبقه مخصوصی از اجتماع را مورد تحقیر قرار می دهد. این طبقه در کتاب های کالدول آدم هایی هستند که وجود دیگران را برای آسایش حویش ناچیز میشمارند.
یک وجب خاک خدا
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک