رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
رساله لقا الله
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 22 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 22 رای
در سال 1305 شمسى در شهرستان تبریز در میان خانواده اى مذهبى چشم به جهان گشودند.طى چهار سال، مقدمات و مقدارى از دروس سطح را در شهر تبریز به پایان رساند.ایشان در قم دوره سطح را به پایان برده و در اوج شکوفایى علم و فقاهت و غناى حوزه وارد درس خارج اساتیدى همچون مرحوم آیت الله العظمى سید محمّد حجت و مرحوم آیت الله العظمى بروجردى (قدس الله اسرارهما) شدند و همزمان با آن مشغول تدریس کتب سطح نیز گردیدند.ایشان در قم دوره سطح را به پایان برده و در اوج شکوفایى علم و فقاهت و غناى حوزه وارد درس خارج اساتیدى همچون مرحوم آیت الله العظمى سید محمّد حجت و مرحوم آیت الله العظمى بروجردى (قدس الله اسرارهما) شدند و همزمان با آن مشغول تدریس کتب سطح نیز گردیدند.در سال 1332 شمسى جهت ادامه تحصیلات به نجف اشرف عزیمت نمودند حضرت آیت الله العظمى حاج شیخ جواد تبریزى پس از گذشت 23 سال حضور دائم و فعال و جدّى در حوزه مقدس نجف اشرف و استفاده و افاده و تحقیق و تدریس
و تبلیغ، سرانجام در سال 1355 شمسى به هنگام مراجعت از زیارت سید الشهداء حسین بن على (علیهما السلام) به سمت نجف، توسط رژیم بعث عراق دستگیر و به ایران فرستاده شدند.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
mohammad69abbasi
mohammad69abbasi
1390/12/03
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی رساله لقا الله

تعداد دیدگاه‌ها:
2
سلام این کتاب جزو زیباترین و تاثیرگذار ترین کتب در باره خودشناسی و خداشناسی وراه و روش شناسی در مسیر رشد متعالی و سیرو سلوک او به سوی حضرت رحمان است...
"الحمد لله کما هو اهله"
این کتاب به قلم شریف مرحوم علامه مصطفوی(ره) است و متفاوت از رساله لقا الله مرحوم میرزا جواد اقا ملکی تبریزی(ره) است.در این کتاب به موضوع شریف لقا الله و حقیقت آن پرداخته شده و ضمن جمع آوری اصولی آیات قرآنی مربوطه به این مطلب،نحوه سیر به سوی این حقیقت روحانی که غایت قصوی آمال اهل معناست به زبانی سلیس و استوار بیان گشته.
این سلوک روحانی که از مرتبه حیوانیت و سیر(زنجیر) در هیولی و باتلاق شروع و به سیر در عالم جبروت منتهی می گردد در طی پنج مرحله شرح داده شده که عبارتند از:
1)تنبه پیدا کردن و جستجوی حق و ایمان(اصلاح نظری)
2)توبه و پرهیز از منهیات و انجام عمل صالح صحیح(اصلاح عملی)
3)تزکیه و تهذیب باطن(لایروبی از جدول وجود یعنی تخلیه از صفات زاییده حب دنیا و تحلیه به صفات روحانی)
که در این مرحله رد حب دنیا با توجه به فانی بودن،محدود بودن و.... با توجه مستمر به هدف لقا و استقامت در راه آن و انواع توسل(توسل به اذکار و اسما الله متناسب با حالات سالک،توسل به مقریبن درگاه احدیت،و توسل به عبادات) انجام می پذیرد. و به هر اندازه این انقطاع از ماسوی (دنیا و ما فیها) انجام پذیرد به همان میزان علقه و محبت به زندگی روحانی(اصل حیات) حاصل گشته و قهرا حالات روحانی و صفات متناسب با زندگی معنوی نورانی در نفس او افزایش می یابد.
4)محو انانیّت و حصول حالت فنا(توحید)
چون سالک به این مرحله قدم گذاشت کدورت و ظلمت و آلودگی و مرضی در قلب خود احساس نمی کند.سراسر دل سالک در اینجا صفا و محبت و نورانیت و عشق به ملاء اعلی و تجه به روحانیت و حلاوتهای جذبات الهی و حضور و خشوع و التذاذ از معارف و حقائق و انس با خدواند مهربان و شوق تمام به ادراک اسما و صفات الهی است.
اینجا آغاز سیر در عالم ماورای طبیعت و ماده است.
چون سالک به اینجا رسید متوجه می شود توجه به نفس و انانیت در باطن او باقی است و مشغول فعالیت است و تا این انانیت باقی است امکان شهود کامل نور نامحدود حق نیست و نخواهد بود.
تا اینجا سالک می خواست خودش و نفسش به این مقامات و فیوضات نائل شود و او از مقربین درگاه الهی باشد و او به سر منزل لقای رب مشرف شود و به کمالات نفسانی و روحانی برسد.
پس در همه جا و همه مورد سخن از خود بود و نه از مقصود و هدف،و مقصود و هدف برای خود بود نه آنکه فی نفسه و من حیث "هو المطلوب" باشد....

این فصل کتاب به راستی خواندنی است.
5) تبلیغ و انجام وظایف الهی
اینجا سالک صلاحیت و وظیفه ارشاد را به توفیق الهی پیدا می کند.
به طور کلی شهود هنگامی امکان پذیر است که حجابهای سه گانه ذیل برطرف شده باشد:
حجاب تعلقات به موضوعات دنیایی،حجاب آلودگی های باطنی،سومین و اصلی ترین: حجاب اکبر حجاب خود.
ضمنا دراین کتاب مباحث در خور توجه و تدبری در موضوع اعتزال،تحصیل علم به برنامه،ذکر و تفاوت آن با تدبر(اولی به اجمال و دومی به تفصیل) و...آمده است.
ضمنا با توجه به سابقه مولف در تالیف تفسیر شریف روشن ایشان به طرز بسیار دل انگیز و مناسبی در هر جا از آیات شریفه کلام الله استفاده کرده و این مطلب جذابیت مطالب را صد چندان کرده.
نقلی است(نقل به مضمون) از جناب آیت الله حسن زاده آملی (قدس الله سره) که هر کتابی هنگامی درس است که بعد از اتمام آن شما در نزد خود اصولی را یافته باشید.
این کتاب را اینگونه یافتم علی الخصوص در رابطه با حجاب نفس.
این کتاب شریف را اینگونه یافتم.
رساله لقا الله
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک