رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
سولاریس
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 54 رای
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 54 رای
✔️ «سولاریس» شناخته شده ترین و پرفروش ترین کتاب استانیسلاو لم است که تاکنون به بیش از 25 زبان برگردانده شده. مایه های روانی و فلسفی رمان سولاریس، آن را از دیگر کارهای لم در زمینه علمی - تخیلی متمایزمی سازد. آندری تارکوفسکی، کارگردان روس در سال 1971 سولاریس را به فیلم درآورد.

کلوین، یک روان‌شناس و سولاریس‌شناس است که راهی ایستگاه تحقیقاتی حاضر در جو سیاره سولاریس می‌شود؛ سولاریس، سیاره‌ای است که نزدیک به ۱۰۰ سال پیش کشف شده و سال‌های زیادی است که توجه دانشمندان را به خود جلب کرده‌است. بیشتر سطح این سیاره را اقیانوسی پوشانده که فعالیت‌های آن باعث شده برخی از دانشمندان و سولاریس‌شناسان آن را موجودی یکپارچه و هوشمند بدانند و سال‌های بسیاری از عمر خود را صرف برقراری ارتباط با آن بکنند. کلوین هنگام ورود به ایستگاه با پدیده‌ای عجیب روبه‌رو می‌شود؛ اقیانوس دست به کار جدیدی زده‌است؛ او تصورات و خاطرات ساکنین زمینی ایستگاه را به صورت مادی عینیت می‌بخشد. در حقیقت او به هنگام خواب به ذهن فضانوردان نفوذ کرده و فردی خاص را از ذهن آن‌ها بیرون کشیده و زنده می‌کند.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی سولاریس

تعداد دیدگاه‌ها:
2
می شه گفت برترین رمان علمی تخیلی جهانه. با مایه های عمیق فلسفه و روانشناسی
:-)
توضیحات:
رمان سولاریس از داستان های نئوکلاسیک علمی تخیلی است . کلوین راهی سیاره سولاریس می شود ، سیاره ای که در زمین بسیار مشهور است و سالهای زیادی توجه دانشمندان را به خود جلب کرده است . بر روی این سیاره یک اقیانوس هوشمند وجود دارد . کلوین هنگام ورود به سیاره با پدیده ای عجیب رو به رو می شود . اقیانوس دست به کار جدید زده است . او تصورات و خاطرات ساکنین را به صورت مادی عینیت می بخشد . در حقیقت او به هنگام خواب به ذهن فضانوردان نفوذ کرده و فرد خاصی در ذهن آنها را که مرده دوباره زنده می کند و ....
بر اساس این رمان دو فیلم ساخته شده است . فیلم اول در سال 1972 توسط آندره تارکوفسکی کارگردان مشهور روسی ساخته شده است که در زمان اکران چندان مورد توجه قرار نمی گیرد اما بعدها به عنوان یکی از آثار برجسته تارکوفسکی شناخته می شود . فیلم دوم در سال 2002 توسط سودبرگ در آمریکا ساخته می شود که آقای استانسلاو لم از هیچ کدام از این اقتباس ها راضی نبودند . یک اقتباس اپرایی نیز توسط میشاییل اوبست آلمانی تهیه شده است و در ضمن این کتاب ، مشهورترین رمان آقای لم نیز محسوب می شود .
سولاریس
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک