رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
زنی در دیار غربت
امتیاز دهید
5 / 4.2
با 62 رای
نویسنده:
مترجم:
مهوش قویمی
امتیاز دهید
5 / 4.2
با 62 رای
✔️ در میان آثار پرل باک چهار اثر عملا به زندگی شخصی خودش مربوط می شود. "زنی در دیار غربت" زندگی مادرش کارولین است. "فرشته جنگجو" به شرح زندگی پدر او، آبسالوم اختصاص دارد. "کودکی که هرگز بزرگ نشد" زندگینامه اسفبار دختر عقب مانده این نویسنده و "جهان های گوناگون من" در واقع شرح حال خود اوست.
پیرامون کتاب حاضر باید به چند نکته شایان توجه اشاره کرد: نخست و مهمترین نکته، برتری مطلق قائل شدن برای فرهنگ آمریکایی و ناچیز شمردن فرهنگ سنتی چین است. سالهای اواخر سده نوزدهم و اوائل سده بیستم را باید اوج تلاش غرب استعمارگر برای رخنه کردن در حیات سیاسی و فرهنگی چین دانست. فقر مردم چین در لوای حکومت پادشاهی خاندان "منچو" - به ویژه ملکه تسوهیسو - بهانه ای به دست غربی ها داد تا از طریق هیات مذهبی راه را برای ورود استعمار سیاسی و اقتصادی خود هموار سازند. در همین گذر بود که فرهنگ غنی و دیرین چین را پست انگاشتند و به اصطلاح، سیاست غرب زدگی را در این کشور آغاز کردند. دومین نکته مربوط به شرح رویدادهای چین است. پرل باک بی آنکه از سیاست های استعماری منجر به قیام بوکسورها یا جنگ تریاک سخن بگوید، تلاش مردم چین را برای کوتاه کردن دست استعمار، نوعی توحش و خونخواری نسبت به سفیدپوستان متمدن قلمداد می کند. نکته سوم در واقع بیانگر دیدگاه نویسنده از مفهوم فلسفی خدا است.
کتاب حاضر از سبکی واقع بینانه، دیدگاهی درونگرا، کلامی دلپذیر و آرمانی انسان دوستانه برخوردار است و بر نقش حساس یک مادر بسیار تکیه می کند.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی زنی در دیار غربت

تعداد دیدگاه‌ها:
4
ممنون از کتابهای خوبتان. من را به یاد دوران نوجوانی انداختید.:x
هنوز کتاب نخوندم ولی ممنون اسپارتاکوس به خاطر زحماتتان 8-)
زنی در دیار غربت
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک