رسته‌ها
نبوت
امتیاز دهید
5 / 3.9
با 17 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 3.9
با 17 رای
.
کتاب «نبوت» بازتابی از نظریات استاد شهید مرتضی مطهری(ره) درباره نبوت در یک پیشگفتار، مقدمه و هشت فصل به همراه کتابنامه و معرفی منابعی برای مطالعه بیشتر است.
نویسنده در فصل اول کتاب با عنوان مفهوم شناسی به اصل هدایت عامه، مفهوم نبوت،‌ نبوت تبلیغی و تشریعی، تفاوت نبوت و نبوغ، نبوت و ولایت تکوینی، تفاوت نبوت و رسالت و تفاوت نبوت و امامت می پردازد.
نیاز به نبوت در زندگی اخروی و در زندگی اجتماعی بشر، شناخت مصالح اجتماعی، ایجاد ایمان، استوار ساختن میثاق ها و پیمان ها، آزادی از اسارت های اجتماعی، تعلیم و تربیت، استکمال عقل، حل اختلاف های اجتماعی و آزادی معنوی از موضوعاتی است که در فصل دوم به آن پرداخته می شود.
همچنین، ویژگی های انبیاء، اعجاز، اثبات نبوت، هدف های انبیاء، وحی و ختم نبوت، عناوین فصل های سوم تا هشتم این کتاب را در بردارد و نویسنده در این فصل ها نظریه های شهید مطهری در بحث نبوت را فراهم آورده است.
در بخشی از این کتاب می خوانیم:«نبوت را نوعی از اصل هدایت عامه خداوند نسبت به عالم وجود دانسته اند و این امر نشان می دهد تدبیر خداوند حتی به تدبیر تکوینی هم منحصر نمی شود.
اصولا نبوت هدایت تشریعی خداوند نسبت به انسان ها است و این به معنای حضور خدا در زندگی انسان است؛ مسأله ای که سکولاریزم با تعصب زائد الوصفی به انکار آن برخاسته است ».
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
288
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی نبوت

تعداد دیدگاه‌ها:
1
PDF
2 مگابایت
نبوت
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک