رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
راز راما
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 45 رای
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 45 رای
✔️ "چهارگانه" راما، از چهار کتاب تشکیل شده است:
1- میعاد با راما
حضور سفینه ای ناشناس . شگفتی در منظومه شمسی

2 - راما 2
شگفتی به دنبال شگفتی دیگر . راما باز می گردد و چند زمینی سرگردان در خود را به سوی مقصدی نامعلوم در کهکشان می برد.

3 - باغ راما
ترکیبی اعجاب آور از فن آوری و انسانیت به درون رمز و راز کیهان و ژرفای روح انسانی پا می گذارد...

4 - راز راما
راز سر به مهر راما و راماییان را می گشاید .

کتاب اول را کلارک به تنهایی نوشته. بر طبق ادعای خود او، در هنگام نوشتن "میعاد با راما" اصلا قرار نبوده که داستان ادامه‌ای داشته باشد. اما بعدها آشنایی و همکاری موفق او با مهندس/نویسنده‌ای به نام جنتری لی باعث می‌شود تا به این فکر بیافتد تا ماجرای راما را گسترش دهد و به این ترتیب کتاب‌های دوم تا چهارم متولد می‌شوند.
از نظر ارتباط داستانی نیز به راحتی می‌توان کتاب اول را نخواند و سه کتاب بعدی، "راما 2" - "باغ راما" - "راز راما"، را به عنوان یک سه‌گانه مستقل مطالعه کرد.
اصولا یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های "میعاد با راما" (کتاب اول) با سه کتاب بعدی در این است که کتاب اول صرفا علمی-تخیلی است. داستانی که فقط به تشریح مباحث فنی برخورد با یک سفینه ساخته دست موجودات فرازمینی می‌پردازد. اما سه کتاب بعدی همانقدر که به مسائل فنی می‌پردازند، به همان اندازه (شاید هم بیشتر) به مسائل فلسفی و اجتماعی برخورد با شعور فرازمینی می‌پردازند. مسائلی که کلارک ثابت کرده به آن علاقه بسیار دارد. و از "ادیسه 2001" افسانه‌ای تا "پایان طفولیت" در اغلب آثارش با خواننده درباره این دغدغه‌اش صحبت کرده.

چه خواهد شد اگر تنها موجود هوشمند این جهان نباشیم؟
کلارک در جای جای سه‌گانه راما این سوال را مطرح می‌کند و نوع بشر را در مقابل پاسخ مورد نظرش قرار می‌دهد. اینکه "راما ساخته‌ای فرازمینی" است. او در "راما 2" از تاثیر ظهور کوتاه مدت اولین راما در منظومه شمسی بر روی اراده نوع بشر صحبت می‌کند. اینکه انسان با اطلاع از وجود هوشمندی‌ای فرای خود اعتماد به نفسش را از دست می‌دهد و سرخورده می‌شود و تمدن‌اش نزول می‌کند!
او بعد در "باغ راما" جزئیات محتمل تنها چند نمونه از این موجودات هوشمند را تشریح می‌کند و مجددا جامعه انسانی خود را در مواجهه با آن قرار می‌دهد. اما از نظر او اینبار هم عکس‌العمل انسان بسیار ابتدائی، بی‌تدبیر و بدوی است. او مشخصا در مقابل موجوداتی پیشرفته شانسی برای انسان قائل نیست. نه شانس بقا، بلکه شانس حفظ جایگاهی آبرومند به عنوان یک موجود ذی‌شعور.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
mwseaia
mwseaia
1390/05/02

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی راز راما

تعداد دیدگاه‌ها:
19
خوب شما بگو از راه درستش رو از کجا میشه پیدا کرد؟
ما از همون راه بریم دنبالش
[quote='shirinketabnak']سلام. دوستای خوبم,با توجه به چیزی که خود سایت گفته:وضعیت حق‌تکثیر و مالکیت حقوقی این کتاب مشخص نیست. اینکه ما بخوایم توی سایتای دیگه دنبال لینکش باشیم خب تغییری در این موضوع ایجاد نمیکنه و اگر حق تکثیر و مالکیت محفوظ باشه,خب یک جوری ما داریم کتابیرو میخونیم که به شکل نادرست بدستش آوردیم... کاش توجه کنیم که آگاهیمونو از راه های کاملا مطمئن افزایش بدیم. من خودمم اولش حواسم نبود اما بعدا این موضو به ذهنم رسید که شاید دانلودش با این توصیفات از لحاظ شرعی و انسانی درست نباشه. مخلص همه ی رفقای کتاب خون [/quote]
سلام. دوستای خوبم,با توجه به چیزی که خود سایت گفته:وضعیت حق‌تکثیر و مالکیت حقوقی این کتاب مشخص نیست. اینکه ما بخوایم توی سایتای دیگه دنبال لینکش باشیم خب تغییری در این موضوع ایجاد نمیکنه و اگر حق تکثیر و مالکیت محفوظ باشه,خب یک جوری ما داریم کتابیرو میخونیم که به شکل نادرست بدستش آوردیم... کاش توجه کنیم که آگاهیمونو از راه های کاملا مطمئن افزایش بدیم. :) من خودمم اولش حواسم نبود اما بعدا این موضو به ذهنم رسید که شاید دانلودش با این توصیفات از لحاظ شرعی و انسانی درست نباشه. مخلص همه ی رفقای کتاب خون ;-)
در صورت امکان، لینک دانلود مجموعه راما رو فعال کنید.
متاسفانه هیچ جای دیگه یافت نمی شه.. حتی در کتاب فروشی
با سپاس از ایجاد چنین سایت مفیدی
بهترین نویسنده عمرم همین کلارکه!
به شدت نویسنده و دانشمند باحالیه!
آخر عمرشو توی سریلانکا گذروند
با سلام. من عاشق آرتور سی کلارکم. اون واقعا یکی از 3 نویسنده بزرگ (ژول ورن، ایزاک آسیموف و آرتور سی کلارک) داستان های
علمی تخیّلیه. ولی یه نکته ای هست. آرتور شدیدا تحت تاثیر بودیسم بوده. دلیل:
بنظر شما چه دلیلی داره اسم سفینه رو راما بزاره؟؟؟؟؟ راما یکی از خدایان هندوهاس. یا داستان 9 میلیون نام خدا درباره لاماهای
تبت و .....
نمیخام بگم آدم بدی بوده، همونطور که گفتم عاشقشم. ولی عجیبه که یه نویسنده انگلیسی اینقد طالب بودیسمه.
سلام :D
نمیشه هر 4تا اثرویه جا بزارین واسه دان :((
میبینین منو هم به حرف درآوردین:x
از متخصصین خواهشمندیم پلی طراحی کنند تا ما را به دنیای این کتاب وصل کند:x:x
والا خارجی ام خوب نیست پریز یا پلیز :D
تو رو خدا یه کاریش بکنید این کتابو بشه دانلود کرد چون نایاب هم هست هیچ جوری نمیشه تهیه اش کرد تو سایتای دیگه هم گشتم پیدا نشد
راز راما
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک