رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
پائولا
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 76 رای
نویسنده:
مترجم:
مریم بیات
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 76 رای
✔️ رمان ایزابل آلنده در سال 1991 یعنی زمانی که دخترش پائولا بر اثر مبتلا شدن به پورفیریا، یکی از بیماری‌های نادر بستري بود، نوشته شد. او بعد از آنکه دخترش بر اثر ابتلا به این بیماری به کما رفت به توصیه اطرافیان تصمیم گرفت این کتاب را بنویسد؛ کتابی که موجب شد پرده از خاطرات و زندگی پرفراز و نشیب او فرو بیفتد و همه چیز جزء به جزء بازگو شود.
«پائولا» پیش از آنکه در یک قالب ادبی مشخص جای داده شود مجموعه نامه‌های آلنده به دخترش را دربرگرفته؛ نامه‌هایی که به تدریج و شاید از سر ناخودآگاهی و تلاطم ذهن و روح مبدل به رمانی قطور اما زیبا و پرکشش شده‌اند. آلنده بعد از انتقال پائولا به بیمارستانی در اسپانیا چند قدم آن‌طرف‌تر از اتاق مراقبت‌های ویژه در راهروی بیمارستان این نامه‌ها را می‌نویسد. نکته جالب آنکه «پائولا» تنها در قالب یک رمان مادرانه که می‌کوشد به زبان داستان عشق و علاقه وصف‌ناشدنی‌اش را به فرزند بیمارش منتقل کند، نمی‌گنجد. آلنده در این اثر به‌زعم نگارنده شاهکار نویسندگی و چیره‌دستی خود را به نمایش گذاشت و با به خدمت گرفتن عناصر داستانی به نوعی تاریخ پرتلاطم شیلی را نیز بازگو کرده است.
او در «پائولا» اگرچه به روایت زندگی خود برای تنها دخترش که بین مرگ و زندگی دست و پا می‌زند و سرنوشتی مبهم پیش رو دارد می‌نشیند، در باطن تاریخ زندگی پرماجرا و حوادث خانواده آلنده را برای مخاطب می‌شکافد. او با ارائه کدهای داستانی این امکان را در اختیار مخاطب قرار می‌دهد که به جاده پرپیچ و خم زندگی او وارد شود و او را به وسیله جادوی تونل زمان به عقب برمی‌گرداند، چندان که مخاطب می‌تواند به یمن خواندن چنین کتابی فارغ از آشنایی‌های ابتدایی با خانواده آلنده در شیلی، پدری که ناگهان در رهگذر زمان و دوران کودکی آلنده محو می‌شود، مدرسه‌هایی که او می‌رفته و... با تاریخ کشور نویسنده نیز آشنا شود؛ تاریخی که در لفاف زنانگی و لطافت و قدرت قلم پوشیده شده است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی پائولا

تعداد دیدگاه‌ها:
9
یکی از غم انگیز ترین کتابهایی بود که تابحال خوندم. بعضی جاهاش اشکم رو در آورد
کتاب خیلی قشنگیه ایزابل آلنده این کتاب رو برای دخترش که به اغماء رفته نوشته
2 تا کتاب دیگه از این نوسنده هست که فوق العادست!
اینس در جان من
دختر بخت
کتاب اینس در ایران و اسپانیا فروش زیادی داشته. پیشنهاد می کنم بخونین
آقایون خانوما جان هرکی می پرستیم کتاب خانه ارواح رو برام بفرستین
من دیگه داره گریم میگیره هرجا رو گشتم ندیدم
[email protected]
ممنون از زحماتتون. کتاب خیلی خوب و تاثیر گذاری بود با ادبیات روایی بسیار زیبا
کتاب های دگر از این نویسند دارید بزارید
خواهش می کنم اگه کسی "خانه ارواح" ایزابل آلنده رو داره بزاره.من نتونستم ترجمه ی این کتابو پیدا کنم حتی تو نمایشگاه کتاب.:((این تنها رمانی از ایزابل آلنده ست که توی لیست "1001 کتابی که پیش از مرگ باید خواند" قرار داره .سال 1993 هم یه فیلم از روش با بازی مریل استریپ،جرمی آیرنز،آنتونیو باندراس و وینونا رایدر ساخته شده که اونم فوق العاده ست!من عاشق کتابای این نویسنده ام!:x
ممنون جز کتابایی بود که می خواستم بخونم دستت درد نکنه
پائولا
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک