رسته‌ها
آینده یک پندار
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 135 رای
نویسنده:
مترجم:
هاشم رضی
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 135 رای
.
از دیدگاه فروید دین روان آزردگی جهانی نوع انسان است و تجلیات دینی را صرفاً باید نمونه ای از علایم روان رنجوری در افراد بازشناخت.
او مسئله ایمان به خدا را، تثبیتی از یک آرزوی حفاظت و حمایت توسط وجودی پدرگونه می داند (ایده خدای قادر مطلق را به عنوان تجلیل جمعی از انگاره پدر فردی تفسیر می کند)، بیان میلی برای کمک شدن و نجات یافتن، در حالی که بشر با بیدار شدن از پندارهای کودکانه و بکار بردن خرد و مهارت خود، اگر نتواند خود را نجات دهد، لااقل می تواند به خویشتن کمک کند.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
494
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی آینده یک پندار

تعداد دیدگاه‌ها:
15
بسیاری از نوشته ها و توضیحات از سوی آقای رضی هستند. کلا به نظرم این کتاب از منظر نظریه پردازی و تحلیل منطقی از سطح پایین تری نسبت به سایر کارهای فروید برخورداره.
ّه دوستان توصیه می کنم کتاب روان کاوی و دین از اریک فروم رو بخونند !
البته پیوستها برای من مفید بودند ، اما با شما موافقم که احتمال اختلاط نظری در پیوستها می تواند پیش بیآد؛
فروید هم به مانند گالیله و داروین و...جزو پیامبران شک است
یک سوال از دوستان داشتم :
آیا پیوست هایی که در کتاب چاپ شده اند به قلم فروید هستند ؟
من خودم فکر نمیکنم اینگونه باشه یعنی کتاب اورجینالش فاقد این پیوست ها بوده است ( اورجینال : کتابی که نوشته شخص فروید بوده - نه کتابی که از روش ترجمه شده).
من این کتاب را بدون خواندن بخش های پیوست تمام کردم .
چرا نخواندم : چون علاقه نداشتم اندیشه های فروید را همزمان با درک واستدلال های فرد دیگری تلفیق کنم . ( می خواستم برداشت خودم را ازاین کتاب و فروید نسبت به سطح دانش ناچیز خودم داشته باشم )
فکر میکنم پیوست ها به قلم : رابرت همیلتن باشه ..
امیدوارم این تصمیم اشتباه نبوده باشه !
دوستان چه نظری دارند در مورد پیوست ها
( جالب توجهه که پیوست ها صرفا تا فصل ششم ادامه داشته اند و بعد از آن خیر ... )
...........
موفق باشید
خدا بیامرزتش راهکارهای فروید هرچند در ابتدا اندکی طعم تلخ خویشتن پذیری داشت اما هرکس ان را امتحان کرد پشیمان نشد این کتاب را به کسانی که با افکار خود میجنگند و پیوسته در گذشته خود زندگی و از هدف خود دور هستند پیشنهاد میکنم. به امید ان روز که این کتابها در مدارس کشورمان مجوز اموزش بگیرند تا در دانشگاهها گرفتار سوالات ابتدایی و شرم اور برای یک دانشجو نباشیم.
(!) همچنان که همه نظر میدهند چه صاحب نظر باشند چه نباشند فروید هم نظر خودشو گفته!
بماند وقتی یه جوری متعصبانه به مسایل نگاه می کنیم اصطلاح دینی یا ضد دینی نمایان می شود.
حالا کی میدونه وقتی آن جمله مخالف دینی که برخی با استناد بهش فروید را مخالف دین می نامند،از زبانش جاری شد معنای دین در آن زمان چی بود! (زمان با تمام مفاهیمش در وجود فروید)
در کتاب روح الجنان اثر ابوالفتوح رازی آمده است: یکی ازعقلا المجانین- دیوانه‌گان ِفرزانه- نزدیک معاویه شد. معاویه او را گفت از قرآن چه دانی؟ گفت: دانم و نیکو دانم. گفت بخوان تا بشنوم. گفت: بسم الله الرحمن الرحیم. اذا جاء نصرالله و الفتح. ورایت الناس یخرجون من دین الله افواجا۫. گفت: خطا خواندی که یدخلون فی دین الله آمده است. گفت: آن در روزگار رسول بود، اکنون خارج می‌شوند. این حکایت دیروز، بخوبی بیان‌گر حال و روز جامعه‌ی کنونی ایران است.
برخوردهاي مختلف با اين كتاب جالبه .اي كاش فرويد احوال دروني همه نويسنده هاي كامنت ها رو بررسي مي كرد و پي به عقده ها مي برد . اما دين . اگر كسي با دين مشكل دارد بد نيست با روح فرويد يه جلسه روانكاوي بذاره يه چيزايي از بچگي يا حتي جنيني شايد يادش بياد.
آینده یک پندار
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک