رسته‌ها
غرور و سقوط
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 581 رای
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 581 رای
230 صفحه

کتابی است به قلم آنتونی پارسونز، سفیر انگلستان در ایران در زمان وقوع انقلاب. این کتاب به بررسی علل وقوع انقلاب اسلامی ایران و نقش افراد بخصوص محمدرضا پهلوی در آن، از دیدگاه نویسنده می‌پردازد. این کتاب در رده روایات دست اول قرار داشته و مرجع بسیاری از تحقیقات و بررسی های تاریخ معاصر ایران گردیده است. بارسونز این کتاب خود را به دوستان اعدام شده ایرانیش ازجمله امیرعباس هویدا، غلامرضا نیک‌پی و عباسعلی خلعتبری تقدیم کرده است. در بخشی از مقدمه این کتاب آمده است: "این کتاب، از دسیسه‌های شوم علیه شاه و دولت او پرده بر نمی‌دارد و درباره توطئه‌های پنهانی من و آیت الله های قم و مشهد مطلبی فاش نمی‌کند........آنهایی که دست پنهان انگلیس را در همه جا و هرکاری جستجو می‌کنند، داستان مرا قانع کننده نخواهند یافت.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
116
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
Reza
Reza
1388/05/10
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی غرور و سقوط

تعداد دیدگاه‌ها:
19
ن کتاب در رده روایات دست اول قرار داشته و مرجع بسیاری از تحقیقات و بررسی‌های تاریخ معاصر ایران گردیده است. پارسونز این کتاب خود را به دوستان اعدام شده ایرانیش ازجمله امیرعباس هویدا، غلامرضا نیک‌پی و عباسعلی خلعتبری تقدیم کرده است. (!)
نکته جالبی که درباره انقلاب اسلامی به اون اعتراف کرده اینه که:
انقلاب ایران یک واقعه تاریخی است که آن را از نظر عظمت می توان با انقلاب فرانسه و انقلاب روسیه مقایسه کرد؛ این واقعه یک تغییر معمولی رژیم در یک کشور جهان سوم و یا تغییر سلطان به ژنرال از طریق کودتای نظامی یا تغییر یک حکومت از طریق انتخابات و حتی سقوط یک دیکتاتور با اعمال خشونت بدون تغییر اساسی در سازمان حکومت نبود ۰ انقلاب ایران توامان فرو ریختن کامل و اساسی یک حکومت مقتدر و مستبد و مورد حمایت یک ارتش متحد و وفادار از یک طرف و برخاستن ایرانی کاملا متفاوت از میان ویرانه های نظام سرنگون شده بود.
این کتاب مربوط به انتشارات هفته است . این انتشارات سالهاست که تعطیل شده و دیگر کار نشر ندارد بنابراین حق تکثیر و مالکیت در مورد این کتاب چندان محل اعتنا نیست .
[quote]برای پیشرفت کشور باید تاریخ آن مطالعه شود .:D
آنهایی که دست پنهان انگلیس را در همه جا و هرکاری جستجو می‌کنند، داستان مرا قانع کننده نخواهند یافت.

افسوس که نوادگان دایی جون ناپلئون هنوز دلایل سرنگونی ارباب نوکر صفت و بی کفایت را در دسیسه های سفارت کبرای دولت معظم بریتانی و گشایش فضای سیاسی تحمیلی دولت آتازونی می جویند. کاش قدری خرد داشتند و می دانستند هیچ ملکی به ستم نپاید
برای پیشرفت کشور باید تاریخ آن مطالعه شود .
غرور و سقوط
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک