رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.

شش کلاه تفکر: نگاهی تازه به مدیریت اندیشه

شش کلاه تفکر: نگاهی تازه به مدیریت اندیشه
امتیاز دهید
5 / 4.1
با 139 رای
امتیاز دهید
5 / 4.1
با 139 رای
ادوارد دوبونو یکی از استادان برجسته تعلیم تفکر خلاق در عصر حاضر است. وی کتابی دارد با نام "شش کلاه تفکر" که در این کتاب شیوه ای را برای مهارت یافتن در روش های مختلف تفکر پیشنهاد می‌کند. هدف از این روش نظم بخشیدن به تفکر و یافتن راه‌های خلاقانه و تصمیم‌گیری بهتر است. برای تمرینی که او پیشنهاد می کند لازم است که شش نفر با کلاه هایی به رنگ های مختلف، که هر یک از ایشان نماینده یک روش از تفکر است، گرد هم آیند. این رنگ ها مفهومی نمادی ندارد.
دوبونو تکنیک شش کلاه فکری را برای ارتقای شیوه تفکر و دست یابی به تفکری جامع طراحی کرده است؛ و برای اینکه افراد در همه نوع شیوه تفکر رشد کنند، پیشنهاد می کند که یک گروه شش نفره تشکیل شود و هر دفعه هر نفر یک رنگ از کلاه را بر سر بگذارد و تلاش کند از آن روش استفاده کند، تا در آن شیوه نگرش مهارت یابد و رشد کند. با این تمرین هر فرد می تواند در شیوه های مختلف نگرش و تفکر به ارتقای لازم دست پیدا کند. به عبارت دیگر، هنگامی که هر فرد تلاش می کند که از روش های مختلف تفکر استفاده کند، فکرش از قالب‌های ذهنی خودش جدا می شود و توانایی ها و مهارت های دیگر را نیز کسب می کند.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
hanieh
hanieh
1397/10/06

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی شش کلاه تفکر: نگاهی تازه به مدیریت اندیشه

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
شش کلاه تفکر: نگاهی تازه به مدیریت اندیشه
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک