رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
کنت دومونت کریستو - جلد 1
امتیاز دهید
5 / 4.7
با 101 رای
امتیاز دهید
5 / 4.7
با 101 رای
✔️ “ادموند دانتس”، دریانوردی زندانی و مسافری مرموز با چندین چهره، می‌خواهد با ثروت‌های افسانه‌وار خود طبقه اشراف پاریس را به هم بریزد. دانتس در ۱۸۱۵، در روز ازدواجش، به اتهام دروغین طرفداری از ناپلئون در بندر مارسی زندانی می‌شود و بر اثر سعایت رقیب عشقی‌اش، فرنان، و رقیب تجاری‌اش، دانگلار، مدت چهارده سال محبوس می‌ماند و این واقعه، در عین حال، به نفع مقاصد سیاسی یک قاضی جوان و جاه‌طلب به نام ویلفور است که در زندانی‌شدن او دست دارد. درسیاهچال پس از چندین سال از زندانی شدنش، متوجه می‌شود که زندانی دیگری مشغول حفاری جهت فرار کردن از زندان است سرانجام او نیز مشغول به کار می‌شود و متوجه می‌شود که او “آبه‌فاریا” یک کشیش و دانشمندایتالیایی است. آبه‌فاریا، نقشه گنج سرشار جزیره‌ی مونت‌کریستو را در اختیار او می‌گذارد. ولی درست قبل از اینکه بتوانند نقشه فرار خود را نهایی کنند آبه می‌میرد. دانتس با طرح بسیار ماهرانه‌ای از زندان می‌گریزد، گنج را به دست می‌آورد، به پاریس می‌رود و از سه دشمن خود انتقام وحشتناکی می‌گیرد. دانتس از حد همه قوانین انسانی و الهی فراتر می‌رود و مانند تقدیر، بی‌رحم و تزلزل‌ناپذیر می‌شود. این کتاب، به سبب غنای ابداعات عجیب و غریبش و به لطف صفا و صداقت بیانش، هنوز هم می‌تواند برای خوانندگان جالب باشد. عجیب‌ترین ماجراها در این اثر نقل می‌شود. نویسنده پروای حقیقت‌نمایی ندارد. سبکش روی هم رفته روان و پویاست. با این همه، بسیاری از بخش‌های کتاب با حقیقت روان‌شناختی شخصیت‌ها و امکان وقوع ماجراها مغایرت دارد. شهرت کم نظیر این رمان با نمایشی که خود نویسنده بر اساس آن تنظیم کرد و بر صحنه آورد (سال ۱۸۴۸) ادامه یافت.

همین کتاب با ترجمه محسن فرزاد
http://ketabnak.com/comment.php?dlid=4951
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
siavash1350
siavash1350
1390/03/27

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی کنت دومونت کریستو - جلد 1

تعداد دیدگاه‌ها:
21
هم ترجمه بی‌نظیر شادروان ذبیح‌الله‌ منصوری رو خوانده‌ام هم این ترجمه رو (در واقع هر دو ترجمه رو دارم). در مقدمه کتاب، این خانم مترجم در عین توهین و بدگویی از ترجمه بی‌نظیر ذبیح‌الله منصوری، اذعان می‌کنن که در زمان نوجوانی و جوانی، این کتاب رو پیوسته در خونه برای همه اعضای خونواده‌اش می‌خوانده‌اند و همگی لذت می‌برده‌اند. تا اینکه در بزرگسالی خودشون تصمیم به ترجمه دیگری (به قول خودشون خیلی بهتری) از متن فرانسوی می‌کنن. نمی‌دونم کسی ازشون پرسیده کدوم ترجمه رو جوونی‌هاشون می‌خوندن که به ایام زندگی خودشون و خونواده‌اش لذت بخشیده؟ چرا باید ایرانی‌ها همیشه ارزش کار خودشون رو با بی‌ارزش دونستن کار پیش‌کسوتها (اونهم کسی با سابقه ذبیح‌الله منصوری که ترجمه‌ها و اقتباس‌های بی‌نظیر و تکرار نشدنی‌اش میلیونها ایرانی رو به کتاب خوندش تشویق کرده) خوب جلوه بدن؟؟ خدا وکیلی شما برین هر دو ترجمه رو بخونین و قضاوت کنین کدوم خواندنی‌تره. من مطمئنم که در ترجمه دوباره، این خانم از ترجمه ذبیح‌الله منصوری خیلی بیشتر از متن فرانسوی استفاده کرده.
این کتاب محبوبترین کتاب برای منه با وجودیکه ترجمه اش قدیمی بود خیلی ازش لذت بردم به کسایی که اهل کتاب های طولانی هستن توصیه اش میکنم
اینکتاب فقط با ترجمه شادروان ذبیح الله منصوری باید خواند
با توجه به این که من این رمان را میپسندم میشه شما لطف کنید چند تا رمان ایرانی در همین سطح و یا بالاتر! معرفی کنید شاید نظرم در مورد نویسندگان ایرانی عوض بشه!
خب دیدم هیچ حرفی درباره این کتاب زده نشده گفتم یه توضیحی درباره کتاب بذارم ::baaa:
خلاصه‌ی کوتاهی از داستان رو اگه بخوام بگم اینطوری می‌شه که، ادمون دانتس دریانورد(اگه درست یادم مونده باشه) با توطئه‌ی چندین نفر از جمله دوستش روانه‌ی زندانی در یک جزیره می‌شه. چیزی که مسلما دنبالش بوده انتقام بوده ولی نمی‌دونه آیا این فرصت رو پیدا می‌کنه یا نه. داخل زندان به طریقی با پیرمردی آشنا می‌شه و اون پیرمرد شروع می‌کنه تدریس کردن به ادمون دانتس. در جریانی پیرمرد زیر آوار میمیره و ادمون با قایم شدن در حامل جسد پیرمرد موفق به فرار از اونجا می‌شه.
این نکته رو باید بگم که در زمانی که ادمون با پیرمرد دوست بود، پیرمرد درباره‌ی گنجی بزرگ با اون صحبت می‌کنه و آدرسش رو بهش می‌ده(درباره‌ی وجود گنج اطمینان نداشتند).
ادمون موفق می‌شه گنج رو پیدا کنه و تبدیل به یک پولدار واقعی بشه و از اینجا می‌شه که شروع می‌کنه نقشه انتقام رو بکشه ....
به نظرم یکی از بهترین نوشته‌های دوما هست که با اینکه سبکی کلاسیک داره ولی اینقدر جذاب و روان هست که مورد توجه خیلی از ما ها که معمولا رمان‌های معاصر رو بیشتر دوست داریم، قرار می‌گیره. بهتره ابتدا درباره‌ی محتوای داستان صحبت کنیم. محتوای داستان رو می‌شه به چند چیز افراز کرد. اول اینکه موضوع کلی داستان چطور بود. دوم اینکه محتوا چطور و چگونه بیان شده بود. سوم اینکه تاثیر این کتاب روی خرد ما چیست. (دیدی که نسبت به کتاب خوندن دارم، وسیله‌ای برای افزایش خرد هست) و ...
درباره‌ی موضوع داستان باید بگم که برای من به شخصه جالب، جذاب و جدید بود. تا حالا رمانی مشابه به این نخونده بودم و در نوع خودش متفاوت و جالب بود. چگونه دوام آوردن، چگونه انتقام گرفتن و چگونه مشکل رو حل کردن داخل این داستان، خیلی خوب بیان شده بودند.
داستان نه اطناب داشت که شامل جزئیات‌های زیاد باشه(مانند اکثر رمان‌های جان اشتاین‌بک) و نه ایجاز داشت که نتونیم خودمون رو داخل اون محیط تصور کنیم و این یک مزیت حساب می‌شه که یک کتاب در میانه باشه.
چهارچوب کلی داستان معلوم هست. به عبارتی می‌شه گفت سر و ته داره! می‌شه فصل بندی و بخش‌بندیش کرد. خیلی منظم و مرتبه. برخلاف خیلی از رمان‌های مشهور. به عنوان مثال رمان‌های ویلیام فالکنر رمان‌های مشهوری هستند درحالیکه من به شخصه هیچ چیزی ازشون نمی‌فهمم و آخرش هم متوجه نمی‌شم سر و ته داستان کجا بود!
درباره‌ی تاثیر این داستان باید بگم درباره‌ی استقامت و برقراری عدالت صحبت می‌کنه! اینکه دوستتون بهتون خیانت می‌کنه به اندازه کافی ضربه‌ی محکمی به آدم می‌زنه. چه برسه به اینکه آدم داخل یک جزیره زندانی شه و خب آدم خیلی اوقات آرزوی مرگ می‌کنه(در این زمینه توصیه می‌کنم کتاب‌های ادگار آلن پو رو بخونید) ولی اینکه ادمون چه استقامتی داشت واقعا ستودنی بود.
و نکته‌ی دیگه استفاده‌ی درست از ثروت هست. ادمون از ثروتی که بدست آورد به بهترین شکل ممکن استفاده کرد. برای برقراری عدل. برای کمک به دیگران و ....
به عنوان حرف پایان فقط می‌تونم بگم ارزش خوندن داره به شدت :D
چطور نمی شه کنت مونت کریستو را دانلود کرد
این کتاب شاهکار الکساندر دوما هست:x
من خیلی خیلی رمان های خارجی (البته بعد از رمان های ایرانی)رو دوست دارم
رمان کنت مونت کریستو یه شاهکار فوق العاده ازالکساندر دوماست. پیشنهاد می کنم همتون بخونیدش.
من این کتاب رو با ترجمه محمد طاهر میرزا نوه عباس میرزا ولیعهد قاجار خوندم. :-) فوق العاده است فکر کنم این نسخه کاملش باشه. دوست داشتنی ترین کتابمه.
این کتاب واقعا شاهکاره خیلی قشنگه بعضی اوقات آدم فکر میکنه چقدر خوب بود آدم یه کسی مثل دافنه داشت به همراه وقت اضافه.... ای کاش
کنت دومونت کریستو - جلد 1
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک