رسته‌ها
سقوط 79
امتیاز دهید
5 / 4.4
با 400 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.4
با 400 رای
اوائل سال 1977 کتابی به نام The Crash Of ' 79 در آمریکا انتشار یافت که با استقبال عجیبی روبرو گردید و نسخه های آن چنان سریع بفروش رفت که تعجب همگان را برانگیخت.
این کتاب، که هم اکنون ترجمه فارسی آن را تحت عنوان «سقوط 79» در پیش رو دارید.
بعد از آن بسرعت در آمریکا و انگلستان تجدید چاپ شد و آنقدر مورد توجه قرار گرفت که تا نوامبر 1977 یعنی در کمتر از 10 ماه به چاپ پانزدهم رسید و بیش از 2 میلیون نسخه از آن بفروش رسید. بطوریکه تا مدتها در فهرست کتابهای پرفروش امریکا و انگلیس قرار داشت و مجله » تایم « آمریکا پس از 2 ماه از این دوره ، کتاب «سقوط 79» را بعنوان دومین «پرفروش» در لیست معروف کتابهای در فروش هفته معرفی کرد.
مهمترین دلیل استقبال عجیب مردم از این کتاب ، انتقادهای کوبنده ای است که که از نظام سرمایه داری غرب بعمل آورده و با دیدی روشن همه مفاسد دنیای غرب را در قالب یک داستان تخیلی از پرده برون انداخته و حرص و خودخواهی و پول پرستی بانکداران ، صاحبان صنایع ، کمپانیهای نفتی ، و سساستمداران مغرب زمین را به جهان نشان داده است ، ولی نکته بسیار مهم دیگری که میتواند عامل اساسی توجه مردم به این کتاب باشد، وجود ایران بعنوان محل وقوع حوادث اصلی و حضور شاه ایران بصورت یکی از چهره های اصلی کتاب است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
490
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
soli67
soli67
1388/05/06

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی سقوط 79

تعداد دیدگاه‌ها:
19
آقای اردشیر زاهدی در یکی از گفتگو هایش که در یوتیوب هست درباره این کتاب میگفت که چون آلمانی ها تازه آغاز کرده بودن تا نیروگاه اتمی بوشهر را بسازند ، این پل امیل اردمن ماموریت داشت تا این کتاب را بنویسد تا با سیاهنمایی در رسانه هایشان بتوانند دیدگاه مردم جهان را بر علیه صنعت اتمی ایران بر بیانگیزد و آلمانی ها مجبور شوند تا از آن پروژه کناره گیری کنند برای همین محمد رضا شاه در گفتگو با مایک والاس ( در یوتیوب در دسترس است ) بشدت از لابی یهودیان حاکم بر آمریکا و رسانه هایشان انتقاد میکند.
دنیای خطرناکی است که پل اردمن های جهودی اهریمن صفت در راس قدرت انند و روی آرامش نخواهد دید
داستان تخیلی بلندپروازیهای محمدرضا پهلوی برای احیای امپراطوری ساسانی است که به جنگ هسته ای در ایران و عربستان می انجامد و سبب می شود چاههای نفتی ایران و عربستان از دسترس خارج شود. به این ترتیب دنیا در وضعیت سقوط قرار می گیرد.
قسمت حساسیت برانگیز نام این کتاب، سال 1979 است که دیدیم واقعاً شاه در سال 1979 سقوط کرد. در داستان کتاب، ایرانیان و عربها با هم در مارس 1979 بر اثر انفجارات اتمی و ابرهای رادیواکتیو از بین می روند. آیا این کتاب یک پیشگویی بود یا واقعاً از سقوط شاه خبر داشتند؟ این چیزها برای طرفداران تئوری توطئه خیلی جالب است.
[quote='Jige2005']چطور دانلودش کنم[/quote]
آقای حسنی، برای دانلود، فِلِش ماوس را روی گزینه دریافت (گزینه آبی رنگ، در کنار "خواندن آنلاین" و "دریافت در موبایل" ) که در قسمت زیرین کتاب قرار داردببرید. حال فِلِش به صورت دستی که دستکش سفید بر دست دارد ظاهر میشود. سپس دکمه سمت چپ ماوس را یکبار بفشارید.
در حال خواندن این کتاب هستم و تا صفحه سیصد و پنجاه آن را خوانده ام. بسیار خوش خوان است و جذاب مخصوصا برای ما ایرانی ها می تواند دو چندان جالب باشد وقتی شاه به عنوان یک شخصیت داستانی معرفی می شود. اطلاعات نویسنده از جزئیات زندگی آدمهای سیاسی و باندارها و غیره باورپذیر است و حین سرگرمی دنیای تازه ای را پیش چشم مخاطب می گذارد.
در دوران انقلاب یکی از بهترین کتابهای مورد مطالعه من بود.
در ضمن از دوستان عزیزم در "کتابناک" نهایت سپاس را دارم . شما در چشم من بسیار بزرگید و ارزش کار شما را درک می کنم ... سال خوبی داشته باشید .
دوستان هیچ کتابی را به آدمی که مطمئن نیستید ، برای خواندن ندهید . من این کتاب را به شخصی داده بودم که بخواند . کتاب تمیز و شیک من پس از مدتها که از آن خبر نداشتم ، به شکل لاشه ای کثیف به من بازپس داده شد ، آن هم پس از چند سال . البته هنوز خوب است ، اما امانت گیرنده حتی آن را نخوانده بود . کتاب ارزنده ای است . تخیلی است ، اما فعلا هم سر پرونده ی هسته ای گیریم و هم بانکداری دنیا از هم پاشیده ، پس اگر تخیلی است ، بر اساس واقعیتها نوشته شده است .
PDF
6 مگابایت
سقوط 79
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک