رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
سپاه گمشده کمبوجیه
امتیاز دهید
5 / 4.2
با 40 رای
نویسنده:
مترجم:
هما ارژنگی
امتیاز دهید
5 / 4.2
با 40 رای
✔️ سپاه گم‌شدهٔ کمبوجیه به سپاه پنجاه‌هزارنفری‌ای گفته می‌شود که کمبوجیه دوم جهت تسخیر سرزمین آمونی‌ها واقع در لیبی امروزی اعزام کرد و از آنها هرگز خبری بازنیامد.
در کتاب سوم تاریخ هرودوت آمده‌است که کمبوجیه پس از تسخیر مصر از مقر خود در شهر تبس واقع بر کرانهٔ شرقی رودخانهٔ نیل در مصر، سه لشکر از سپاهیان خود جدا کرد، یکی را مأمور فتح کارتاژ (تونس کنونی) و دیگری را به عزم تصرف حبشه روانه ساخت و دستهٔ سومی را که هرودوت نوشته‌است، پنجاه هزار نفر بودند، برای انقیاد آمونی‌ها یا پرستندگان آمون پروردگار بسیاری از اقوام قدیمی به لیبی فرستاد. این عده با چند راهنما تا واحهٔ سیوه در ناحیهٔ مرزی مصر و لیبی پیش رفتند.
در اکتشافی در بیابانی در غرب مصر، بقایای اجساد سربازان تنومند و حجم بزرگی از تجهیزات نظامی از جمله سلاح‌های برنزی، دستبندهای نقره‌ای، گوشواره‌ها کشف شده‌است. مطابقت این یافته‌ها با اسناد تاریخی پیشنهاد می‌کند که اجساد مربوط به بقایای سربازان ایرانی کامبیز دوم (کمبوجیه)، پادشاه هخامنشی ایران است که در ۵۲۵ سال پ. م بر اثر یک توفان شن، زنده در زیر لایه‌های شن صحرا مدفون شده بودند.

درباره کتاب:
تارا برای دیدار از پدرش که مصرشناسی معتبر ومشهور است به مصر سفر میکند ، وبا وحشت تمام درمی یابد که اورا به قتل رسانده اند ، اما پدر دانشمند تارا پیش از مرگ نشانه هایی از یک کشف بزرگ را برای او برجای می گذارد.

تارا به کمک دانیل عشق روزگار جوانیش ، به جستجوی این نشانه ها می رود و متوجه می شود که در این جستجو تنها او نیست که نسبت به این کشف علاقه نشان می دهد ، زیرا هرکس که این سپاه گمشده وافسانه ای را بیابد در عین حال به گنجی بی مانندکه در طول دو هزارسال در زیر خاک مدفون بوده است دست می یابد.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
siavash1350
siavash1350
1390/03/13

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی سپاه گمشده کمبوجیه

تعداد دیدگاه‌ها:
3
خوب به سلامتی!!
اینم که نمی شه گرفت!!
:-(
خیلی خوب بود . در باره سپاه گمشده ایران در مصر باید اضافه کنم که چندی پیش ظاهرا نشانه هایی از آن پیدا شده است .
سپاه گمشده کمبوجیه
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک