رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
امامت و سیاست
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 32 رای
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 32 رای
البته کتاب منسوب به ایشان می باشد
کتاب «الامامة و السیاسة» که به تاریخ خلفا معروف است به شرح وقایع بعد از رحلت رسول اکرم(ص) در دوران امویان و دو خلیفه عباسی پرداخته است. از مطالب عمده این کتاب توجه خاص به شهر مدینه، اوضاع اقتصادی و اجتماعی آن در گذر تاریخ می باشد. همچنین فتوحات اسلامیِ زمان خلفا در مغرب و اندلس جایگاه خاصی را به خود اختصاص داده است.

«الامامه و السیاسه» یکى از قدیمیترین و موثقترین آثار نوشته شده به زبان عربى است. این کتاب از همان آغاز تألیف مورد توجه دیگر مورخان و محققان قرار گرفته و حتى بخشهایى از آن را در تاریخ طبرى و کامل ابن اثیر مى توان دید.

ابو محمد عبدالله بن مسلم دینورى معروف به ابن قتیبه (213 - 276 ق) نیز در میان اندیشمندان اسلامى داراى ویژگیهایى است. وى در عصر عباسى مى زیست و آثارى اغلب مشهور و ماندگار دارد: «ادب الکاتب» که کتابى لغوى براى منشیان است؛ «المعارف» که اثرى تاریخى و دایره المعارف گونه در موضوعهاى متنوع است؛ «الشعر و الشعراء» که برگزیده اى از آثار و اشعار شاعران قدیم و جدید است؛ «تفسیر غریب القران» که تفسیرى لغوى بر آیات دشوار قرآن است؛ «تاویل مختلف الحدیث» که مهمترین اثر کلامى ابن قتیبه به شمار مى رود؛ و «تأویل مشکل القرآن» که رساله اى است در معانى و بیان و اعجاز قرآن از این کتابها که مهمترین آثار ابن قتیبه و از مشهورترین آثار جهان اسلام اند مى توان دریافت که مؤلف از شخصیت علمى والایى بر خوردار بوده و در تاریخ، تفسیر و ادب عرب جایگاه والایى را به خود اختصاص داده است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
ghalam1356
ghalam1356
1390/03/15

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی امامت و سیاست

تعداد دیدگاه‌ها:
5
در اينكه يك متن را سند قرار دهيم چند روش متصور است :1- يا همه آن متن را قبول كنيم 2- يا همه آن متن را رد كنيم 3- يا مواردي كه مورد علاقه ماست را قبول كنيم و مواردي كه به مذاق ما خوش نيست را رد كنيم ! 4- يا با تطبيق دادن آن سند با ساير اسناد و كتب و شواهد و قرائن قسمتهاي درست و غلط آنرا تشخيص دهيم . به نظر دوستان عزيز كدامين روش صحيح تر و در عين حال سخت تر است ؟
تحریف تاریخ اسلام

عجب سرعت العملی! بنازم به این علم و درایت
کتاب ارزشمندی است. سپاس.
بماند که حضرت علامه تمامی 400 صفحه را به ساعتی مطالعه فرموده و با احاطه ای که بر تاریخ دین حنیف دارند رای قطعی بر تحریف آن صادر فرمودند!
امامت و سیاست
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک