رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.

م‍ب‍ان‍ی‌ روانک‍اوی‌ ف‍روی‍د - ل‍ک‍ان‌

م‍ب‍ان‍ی‌ روانک‍اوی‌ ف‍روی‍د - ل‍ک‍ان‌
امتیاز دهید
5 / 4.4
با 590 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.4
با 590 رای
بیش از صد سال از کشف ضمیر ناآگاه می‌گذرد ولی هنوز روان‌کاوی جای خود را به خوبی در بطن فرهنگ ایرانی نیافته است. مندرجات این کتاب حاکی از آن‌اند که روان‌کاوی ازجمله تنها شعب علمی است که توانسته است دقت و جدیت علمی را با اصول انسانی تلفیق کند. در دوره‌ای که با سرعتی این‌چنین سرسام‌آور شاهد گسترش علوم عصبی هستیم، روان‌کاوی از معدود سنگرهایی است که همچنان در مقابل این علوم ایستادگی کرده به دفاع از انسانیت آدمی می‌پردازد. چنان‌که می‌دانیم علوم عصبی بر اساس این اصل استوارند که پدیدارهای نفسانی مترتب بر تحریکات یاخته‌های عصبی هستند و روزی در خدمت درک و کنترل کامل انسان درخواهند آمد. ولی صحبت بر سر نحوهٔ این درک و حقانیت چنین کنترلی است.
روان‌کاوی قبل از هر چیز مبادله‌ای است انسانی و طریقی که فرد در جهت شناخت خویش اتخاذ می‌کند. چنین شناختی در روان‌کاوی مشروط به قبول محدودیت و منوط به تعهد این تناهی است. هر گونه کوششی که در جهت کنترل و در پی تمامیت باشد، مخالف اصول روان‌کاوی است و امکان چنین طی طریقی را از میان می‌برد.
در این کتاب نویسنده سعی کرده است اصول عمدهٔ روان‌کاوی فروید و لَکان را در حد امکان به نحو جامع مورد بررسی قرار دهد. در این مهم کوشش بر آن بوده که مطالب نه‌تنها برای مبتدیان قابل دسترسی باشد، بلکه برای اصحاب فن نیز مفید واقع گردد. لذا کتاب حاوی قرائت‌های متعددی است و درعین‌حال می‌تواند به‌صورت مرجع نیز به‌کار آید.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
soli67
soli67
1388/05/03
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی م‍ب‍ان‍ی‌ روانک‍اوی‌ ف‍روی‍د - ل‍ک‍ان‌

تعداد دیدگاه‌ها:
16
کتاب، کتابِ بسیار خوبیه. و البته سخت.
اما تا جایی که در خاطرم هست، نویسنده در وبسایت خودش کتاب رو رایگان برای دانلود گذاشته بود.
سلام لطفا راهنمایی کنید که چطور به فایل کتاب می شه از طریق ویکی کتابناک دسترسی یافت.بیصبرانه دمنتظر راهنمایتان هستتم. سپاسگزار
سلام لطفا کتابهای یونگ رو بیشتر کنید .
اگر کتاب انسان و سمبل هایش رو کسی داره لطفا به سابت اضافه کنه. البته چاپ قدیمش.
ممنون
با سپاس -عالی کتاب مستطابی باید باشد این.
پشت اين پنجره يك نامعلوم نگران من وتوست
سپاسگذارم
دستتون درد نکنه ... انصافا سایت خوبی برای ارائه کتاب مجازی درست کردین... فقط حیف که بخش روانشناسی اش ضعیفه... فقط یک کتاب و یک مقاله تخصصی در این مجموعه وجود داره یکی همین نوشته از لکان و دیگری مقاله ای از اریک فروم ... پیشنهاد می کنم بقیه نوشته های درهم و بر همی که زیاد ربطی به علم روانشناسی نداره و بیشتر به درد بازار یابی و آشپزی و ...می خوره جدا کنین یا اصلا بر دارین ... امیدوارم مطالب بیشتری از روانشناسی بگذارین...
سایتتون در بخش ادبیات قویه و ارزشمنده...
ممنون از وقتی که می گذارین...
خواهش می کنم از این نوع کتاب ها(کتابهای بنیادی روانشناسی )بیشتر تو سایت قرار بدید.بسیار ممنونم
در توضيحات بالا، در قسمت كتابهاي مرتبط نوشته شده:
قورباغه را قورت بده!
رازهای عشق
نکاتی برای صمیمیت بیشتر در زندگی زناشویی
اگه لاكان مي دونست كتابشو به چنين كتابهايي مرتبط كردن هيچ وقت كتاب نمي نوشت!
لطفا بين كتابهاي روانشناسي و شبه روانشناسي تفكيك قائل بشيد
م‍ب‍ان‍ی‌ روانک‍اوی‌ ف‍روی‍د - ل‍ک‍ان‌
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک