رسته‌ها

سه واکنش تکآوران تیزپوی خرد در خراسان

سه واکنش تکآوران تیزپوی خرد در خراسان
امتیاز دهید
5 / 4.1
با 26 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.1
با 26 رای
سلیمان راوش از نخبه نویسندگانی است که توجه عمیق و دقیق خود را به جهش های ناجوانمردانه جنگ آوران و زمین گیران بیگانه معطوف داشته رگه های انسان ستیزی و کجرویهای انسانی آنان را مروارید گونه تار می نماید.
کتاب سه واکنش تکآوران تیزپوی خرد در خراسان نیز به ادامه همین کارهای جناب راوش است که از اقلیم پهناور آئین زردشتی در آریانا و خراسان آغازکرده، ستیز خودرا درمقابل فرهنگ زدایان بی فرهنگ و دستنگر سایر حوزه های تمدنی جهان تبارز میدهد. در پهلوی همه جناب راوش درین کتاب از ورود عنعنه های نامعقول یهودیت در خلال آئین اسلام در سرزمین خراسانیان سخن گفته انزجار دانشمندان خراسانی از جمله ابوریحان البیرونی، ابن سینای بلخی را در مقابل این بدعتها مثال می زند. او در ردیف تکآوران دیگربغیر از مزدکیان، از سنایی غزنوی و مولانا جلال الدین محمد بلخی و دیگر عرفایی که حرف های آئین ستیزی خودرا جبراً در قالب کلمات عرفانی ریخته اند، بحث مفصل دارد. جناب راوش نمونه خوب این تکآوری هارا درپندارهای منصور حلاج تبارز داده و ستیزاورا با فرهنگ زدایان اسلامی می ستاید.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
177
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
miran2009
miran2009
1390/03/11

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی سه واکنش تکآوران تیزپوی خرد در خراسان

تعداد دیدگاه‌ها:
2
یک اصلاحیه :
در دو خط آخر مطلب فوف سهوا 1935 را 1395 نگاشم که بدین وسیله عذر خواهی می کنم و درست آن بصورت زیر اصلاح می گردد :
" حال بگذریم که این دروعگو ها ادعای جالب تری نیز دارند و آن اینکه اصلا ایران نام برده در شاهنامه فردوسی همین افغانستان فعلی ( آریانا!!!!!) می باشد و پارسی ها در سال 1935 توسط رضا خان این نام را از ما دزدیدند !!!!! و بر روی سرزمین خود گذاشتند و در واقع چنین ادعا دارند که ایران واقعی همین افغانستان کنونی است !!!!!! . به این ادعاها نیز در مقاله ایران در گذشت روزگاران به خوبی پاسخ داده شده است :
http://ketabnak.com/comment.php?dlid=36504 "
با سلام
البته پر واضح است که بخشهای شرقی خراسان بزرگ ( شامل دو ایالت بلخ و هرات ) در عهد نامه پاریس (که با بی غیرتی و بی عرضگی حکومت قاجار ) از بدنه ایران جدا شد و با دخالت انگلیس به پشتون زبانان واگذار گردید . اصلا افغانها ( اوغانها)ی راستین همین پشتون زبانان هستند که بعد از اینکه بخشهای شرقی سیستان و بخشهای شرقی خراسان را به تصرف خود درآورده , با دخالت انگلیس از ایران جدا کردند نام افغان یا اوغان به همه باشندگان ( که بیشترینشان پارسی زبان بودند و بوسیله ترک تباران , تاجیک نامیده می شدند ) این سرزمین اطلاق گردید و به این ترتیب کشور افغانستان تشکیل گردید .
و اینکه بگوییم همه افغانستان فعلی جزو خراسان بزرگ هست , این نیز یک دروغ بزرگ است چون تنها دوایالت مهم بلخ و هرات جزو خراسان بزرگ بوده و بخشهایی مانند غزنین , کابل , قندهار هیچ گاه جزو خراسان بزرگ نبوده اند !!!!
و اما در مورد بکار بردن نام آریانا برای نام باستانی افغانستان کنونی باید گفت این گفتار از اختراعات احمد علی کهزاد از تاریخ سازان کشور کنونی افغانستان است . که پروفسور لعل زاد در مقاله زیر به خوبی به این ادعا پاسخ داده است :
http://tajikam.com/fa/images//lalzad_arianai_jali.pdf
و اینک مطلب زیر نمونه ای از مطالب خنده آور جناب احمد علی کهزاد می باشد که در مقاله معروف خود (آریانا ) و در صفحه 31 آن آورده است :
"هخامنشی های فارس چون از سابقۀ تاریخی کشورآریانا وعظمت سلاطین ونفوذ سیاسی آنها مطلع بودند، کوشش کردند که این نام و مفهوم آنرا درتاریکی های فراموشی ناپدید سازند و برای اینکه خاک آریانا را بصورت ایالات مجزی و پراگنده نشان داده باشند، درکتیبه های خود درجملۀ اراضی مفتوحه هرگوشه را علیحده نام بردند و از "آریانا" بصورت مجموعی ذکری بمیان نیاوردند"
آیا مرغ پخته از شنیدن چنین مطلبی به خنده در نمی آید ؟ قضاوت با شما !!!!
قدیمی سندی که در آن نام آریانا بکار رفته است جغرافیای استرابون می باشد . با توجه به اینکه این جغرافی نگار در دوره اشکانی می زیسته با مشخصاتی که از آریاینا داده می توان گفت که منظور از آریانایی که استرابون از آن نام برده قلمرو حکومت اشکانی بوده است . چون اشکانی ها به قلمرو خود آریان میگفتند که گویش یونانی آن می شود آریانا و همان بعد ها در گویش ساسانیان ایرانشهر و بعد ها ایران نامیده شد . ولی بعضی تاریخ سازان افغانی می خواهند از آب گل آلود ماهی بگیرند و برای اینکه نشان دهند این سرزمین هیچگاه جزو ایران نیوده چنین نگاشته اند که : آری نام باستانی کشور ما قبل از اسلام آریانا و بعد از اسلام خراسان و بعد ها افغانستان نام گرفت !!!!!!
حال بگذریم که این دروعگو ها ادعای جالب تری نیز دارند و آن اینکه اصلا ایران نام برده در شاهنامه فردوسی همین افغانستان فعلی ( آریانا!!!!!) می باشد و پارسی ها در سال 1395 توسط رضا خان این نام را از ما دزدیدند !!!!! و بر روی سرزمین خود گذاشتند و در واقع چنین ادعا دارند که ایران واقعی همین افغانستان کنونی است !!!!!! . به این ادعاها نیز در مقاله ایران در گذشت روزگاران به خوبی پاسخ داده شده است :
http://ketabnak.com/comment.php?dlid=36504
سه واکنش تکآوران تیزپوی خرد در خراسان
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک