رسته‌ها
مکتب در فرآیند تهاجمات تاریخی
امتیاز دهید
5 / 4.4
با 10 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.4
با 10 رای
این کتاب در دو بخش ارائه شده و به نقد و بررسی "مکتب در فرایند تکامل" پرداخته است که در بخشی از عناوین آن می توان عنوان ها: علم پیامبر (ص) منحصر به وحی نیست، مردم قم و علم غیب امام، شیعه ولایتی و شیعه وصایتی، بهانه ای نادرست برای ادعای بزرگ، مدرسی به شدت عصبانی است، گناه نجاشی و آقا بزرگ، اقدام پیشگیرانه، مخفی کردن یکی از دو مناره، باز هم تکفیرِ تکفیر اشاره کرد.

این کتاب مجموعه ای نقد و بررسی کتاب" مکتب در فرآیند تکامل" تالیف مدرسی است که به القائات این کتاب پاسخ داده شده و انحرافات فکری مولف در این جا بررسی و ریشه یابی شده است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
157
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
nader aghasi
nader aghasi
1390/02/28

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی مکتب در فرآیند تهاجمات تاریخی

تعداد دیدگاه‌ها:
3
مباحث کتاب خیلی جالبه مخصوصا بحث شیعه ولایتی و شیعه وصایتی
در خصوص بری بودن پیامبر از گناه شبهاتی وجود دارد چرا که در قرآن به پیامبر تذکراتی در خصوص لغزش ایشان داده شده از طرف خداوند و میشود به نوعی ادعای دسته اول را بر حق دانست
اين بحثي طولاني است بين افرادي مانند آيت الله غروي گلپايگاني و صالحي نجف آبادي و برقعي و شبستري از يك طرف و عموم علماي شيعه از سوي ديگر . افراد دسته اول اعتقادي به علم غيب و يا عصمت براي پيامبر ندارند و همه موارد خاصه پيامبر را مختص به محدوده وحي دانسته و در ساير امور با اشاره به آيه قل انما انا بشر مثلكم پيامبر را مانند ساير افراد بشر مي دانند . علماي ديگر معتقدند باعنايت به اينكه خداوند در قرآن خطاب به ساير مسلمانان فرموده از پيامبر الگو بگيرند چنانچه پيامبر معصوم از خطا و اشتباه نباشند اين دستور بيمورد خواهد بود . به هر حال من مشتاقم نظر ساير دوستان را نيز در اين زمينه جويا شوم .
مکتب در فرآیند تهاجمات تاریخی
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک