رسته‌ها
حکایت های آنتونیوی پیر
امتیاز دهید
5 / 4
با 29 رای
نویسنده:
مترجم:
بهرام قدیمی
امتیاز دهید
5 / 4
با 29 رای
✔️ از اول ژانویه ۱۹۹۴ مکزیک شاهد پدیده ای است که این کشور را در همه ابعاد خود تحت شعاع قرار داده است: پدیده زاپاتیسم. ارتش زاپاتیستی آزادیبخش ملی و سخنگوی آن معاون فرمانده مارکوس تنها بعنوان یک جریان سیاسی مطرح نیستند. از سازمان های توده ای گرفته تا جنبش زنان، از دستفروشان خیابانی تا جنبش های دانشجویی مخالف با خصوصی کردن دانشگاهها، و از انتخابات پارلمانی تا مبارزات مسلحانه بومیان برای احقاق حقوقشان، هر یک بنوعی مهر زاپاتیسم را بر پیشانی دارد…

*معاون فرمانده شورشی مارکوس(نویسنده) سخنگوی ارتش رهایی‌بخش ملی زاپاتیستا در مکزیک است. وی همچنین نویسنده، شاعر سیاسی و مخالف سرسخت جهانی‌سازی، سرمایه‌داری و نئولیبرالیسم است. از این چریک معروف، در ادبیات سیاسی به عنوان چه گوارای نو و پسامدرن یاد می‌شود. او در مکزیک از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است.

ارتش رهایی‌بخش ملی زاپاتیستا (ELZN) گروه انقلابی مسلحی است که در چیاپاس یکی از فقیرترین ایالت‌های مکزیک پا گرفت. پایگاه اجتماعی انقلابیان زاپاتیستا عمدتاً بومی می‌باشد- سرخ پوستان ساکن نواحی جنوب مکزیک- اما بخش مدنی مرتبط با جنبش نیز موفق به جلب حامیان داخلی و بین‌المللی بسیاری از راه شبکه ارتباطات جهانی شده است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
124
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
siavash1350
siavash1350
1390/02/12

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی حکایت های آنتونیوی پیر

تعداد دیدگاه‌ها:
2
حکایت های آنتونیوی پیر
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک