رسته‌ها
در غرب خبری نیست
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 80 رای
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 80 رای
ترجمه دیگر

✔️ این کتاب نه در باره‌ی جنگ، بلکه در باره‌ی پس از جنگ است و اینکه پس از تجربه‌ی مرگ، چگونه می‌توانیم زندگی کنیم؟““
در غرب خبری نیست“ مشهورترین رمان ضدجنگ در سراسر جهان است. اریش ماریا رمارک، نویسنده و روزنامه‌نگار آلمانی،‌ پس از انتشار این رمان به یک باره معروف شد. اما این رمان بخاطر موضع سیاسی‌اش از همان آغاز بحث‌برانگیز بود.

اریش ماریا رمارک در مصاحبه‌ای در باره‌ی رمان “در غرب خبری نیست“ گفته است: «به نظر من بدیهی می‌نمود که آدمها صلح‌طلب یا ضدجنگ باشند. همیشه فکر می‌کردم که همه‌ی انسانها مخالف جنگ‌اند، تا آنکه دریافتم کسانی هم هستند که موافق آن‌اند، بخصوص کسانی که خود مجبور نیستند در آن شرکت کنند!

امکان داشت که رمان “در غرب خبری نیست“ اصلا منتشر نشود. انتشاراتی بزرگ ساموئل فیشر علاقه‌ای به انتشار این اثر نشان نداد،‌ چون گمان می‌کرد که کسی به موضوع رمان علاقه نداشته باشد. اما این اشتباهی بود که انتشارات اولشتاین برلین از آن بهره برد. کتاب در ۳۱ ژانویه‌ی سال ۱۹۲۹ منتشر شد و بحثی داغ را برانگیخت. در فضای دوره‌ی پس از جنگ جهانی اول که بیش از هر چیز حماسه‌سازی طرفدار داشت، رمان “در غرب خبری نیست“ را خیانت به سربازان آلمانی دانستند.
اریش ماریا رمارک در رمان “در غرب خبری نیست“ به فجایع جنگ جهانی اول می‌پردازد. وی از نگاه پاول بویمر، سرباز جوان داوطلب آلمانی، مبارزه برای بقا در سنگرها و جبهه‌های جنگ را تشریح می‌کند، سنگرهایی که مدام به آنها با خمپاره و گاز سمی حمله می‌شد.
برای رمارک “در غرب خبری نیست“ اثری ادبی بود که خیانت به جوانان را بازتاب می‌داد، جوانانی که معلمان و دستگاه عظیم حکومتی آنان را تشویق به داوطلب شدن برای شرکت در جنگ کرده بودند، جوانانی که پس از جنگ از آنان به عنوان “نسل سوخته“ نام می‌بردند و خود نیز خود را بدین گونه می‌فهمیدند. رمارک در سال ۱۹۶۳ در مصاحبه‌ای در این باره گفت: «مسئله‌ی اصلی من، مسئله‌ای کاملا انسانی بود، اینکه جوانان ۱۸ ساله را، که در واقع باید در برابر زندگی قرار می‌گرفتند، به ناگهان در برابر مرگ قرار داده بودند و اینکه چه اتفاقی برای آنان می‌افتد. به این دلیل هم من کتاب “در غرب خبری نیست“ را نه کتابی در باره‌ی جنگ، بلکه کتابی در باره‌ی پس از جنگ می‌دانم، چون پرسش این کتاب این است که چه بر سر ما خواهد آمد؟ ما پس از این، پس از تجربه‌ی مرگ، چگونه می‌توانیم زندگی کنیم؟»
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
192
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی در غرب خبری نیست

تعداد دیدگاه‌ها:
16
همیشه فکر می‌کردم که همه‌ی انسانها مخالف جنگ‌اند، تا آنکه دریافتم کسانی هم هستند که موافق آن‌اند، بخصوص کسانی که خود مجبور نیستند در آن شرکت کنند!
دوستان کسی کتاب راه بازگشت ایشون رو نداره ؟
رادیو تهران در برنامه کتاب شب خلاصه این کتاب را با صدای جاودانی خانم ژاله ژالاک پخش می کرد؛ و ما هم با آن زندگی می کردیم...
یک شاهکاربه معنای واقعی کلمه،دردهاو رنجهای یک سرباز در جبهه و اثرات ویرانگری که جنگ بر انسان می تواند به بار آورد ،ازنگاه یک سرباز !
در جبهه ای غربی خبری نیست یا آتش بس در جبهه غرب یکی از بهترینو تاثیر گذارترین کتابهایی که تا حالا خوندم .
خوندنشو به همه توصیه می کنم!
با سلام
من تازه عضو این سایت شدم و برای دانلود این کتاب مشکل دارم.هیچ گزینه ای به نام دریافت در این پیج نیست.اگر میشه راهنمایی کنید.
ممنون
خیلی متاسفم.بعد از 6 دقیقه دانلود کتاب باز نمیشه و پیغام خطا میده :((:((:((
کسی میتونه کمکم کنه؟ :stupid:
قبلا هم چند مورد داشتم:stupid:
ممنون مرد، کتاب خیلی خوبیه، البته فکر کنم درستش "در جبهه غرب خبری نیست" باشه.
هی مرد!
به قول کاتچینسکی، جنگ اونقدرا هم بد نبود اگه فقط میشد کمی بیشتر خوابید!
در غرب خبری نیست
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک