رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
هرگز رهایم نکن
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 87 رای
مترجم:
سهیل سمی
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 87 رای
✔️ کتاب هرگز رهایم مکن با عنوان اصلی Never Let Me Go اثر کازوئو ایشی‌گورو است که در سال ۲۰۰۵ منتشر شد و سبک آن را علمی – تخیلی می‌دانند اما عشق نیز در این رمان جایگاه ویژه‌ای دارد. این رمان در همان سال نامزد جایزه بوکر و در سال ۲۰۰۶ نامزد جایزه آرتور سی کلارک شد. مجله تایم نیز آن را به عنوان بهترین رمان سال ۲۰۰۵ برگزید و آن را در لیست ۱۰۰ رمان برتر انگلیسی زبان، از سال ۱۹۲۳ تا ۲۰۰۵ قرار داد. در سال ۲۰۱۰ این رمان به کارگردانی مارک رومانک، با همین نام از سوی هالیوود نیز دستمایه اقتباس سینمایی قرار گرفت.

کتی اچ سی و یک ساله داستان زندگیش را برای ما روایت می‌کند. کتی، تامی و روت دانش آموزان مدرسهٔ شبانه‌روزی نامعمولی به نام هیلشم هستند. در هیلشم دانش آموزان فقط به یادگیری و آفرینش هنرهایی مثل نقاشی، سفال‌گری و کاردستی می‌پردازند و بر سلامتی بچه‌ها نظارت شدیدی اعمال می‌شود. همچنان‌که کتی داستان بزرگ شدن خودش و دوستانش، عشق ناگفته‌اش به تامی و دوستی پر فراز و نشیبش با روت را پیش می‌برد، ما هم به آهستگی پی به حقیقت وجود این بچه‌ها می‌بریم.این دانش آموزان هیلشم به گونه ای هستند که متولد شده اند تا اعضای بدن خود را اهدا کنند و به تدریج بمیرند.انها ابتدا قبل از اهدای عضو مددکار می شوند. این اثر ایشی گورو، رمان تکان‌دهنده‌ای است آکنده از احساس شکنندگی انسان معاصر، خاطرات به یادماندنی شخصیت‌هایی که رفته‌رفته به حقیقت دوران کودکی به ظاهر شاد و نیز آینده خود پی می‌برند.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی هرگز رهایم نکن

تعداد دیدگاه‌ها:
27
سلام به دوستان عزیز، چطور میشه از اینجا دانلودش کرد؟
کتاب خیلی جالبیه پیشنهاد میکنم حتما بخونید
اول داستان ادم تصور دیگه ای از فضا داره و در اخر داستان ورق برمیگرده
یه فیلم به همین اسم هم ازش ساختن که البته به جذابیت کتاب اصلی نیست:x
تلخ بود و ترس از علم و بشریتی که از هیچ کاری ابایی نداره .
الان خوندنش تموم شد.حس بدی دارم.یه جورایی ناراحتم .نمیدونم چه چیزی میتونه این ناراحتیمو بر طرف کنه.آخر کتاب بازمانده روزم همینطوری بود آدمو ناراحت میکرد .البته اون چند صحفه آخرش تموم آرزو هایی رو که واسه شخصیتش داشتی زهر مارت میکرد ولی این یکی نه فکر کنم از صحفه 100 دیگه تو دلتو خالی میکرد و خیلی بد تر بود.من این کتاب 367 صحفه ای رو در عرض دو روز خوندم.بر خلاف کتابای دیگه که آدم هیچ کششی برای خندنش نداره این خیلی خوب بود.تونستید بخونید.میشه گفت یه عاشقانه زیبا بود
کتاب جالبیه... نویسندگان شرقی همیشه دیدگاهها و سبک متفاوتی از نوشتار در آثارشون دیده میشه که البته این کتاب هم مستثنی نیست. حتما ارزش خوانده شدن داره.
:-)
متشکرم از حناب nobleman که لیست دانلود را در اختیار سایت قرار دادین. من این داستان را دانلود نکرده بودم.8-)
صحنه اخری که نویسنده ترسیم کرد رو هیچوقت فراموش نخواهم کرد
البته با نظر دختر باییز موافقم.و چقدر گاهی بزرگترها و حتی روانشناسها ما رو هول میدن که مثل همونایی باشیم که سرنوشت براشون مهم نیست!!!
مثلا میگن سخت نگیر ... قانع باش ... زندگی رو ساده بگیر تا آسون بگذره و ..
کتاب عجیبیه...
اون روزا که این کتاب رو می خوندم حالت خاصی داشتم...
اینکه بدست آوردن هر چیزی آسونه اما نگه داشتنش.........
اما این رمان که در سال ۲۰۰۵ منتشر شد. در همان سال نامزد جایزه بوکر و در سال ۲۰۰۶ نامزد جایزه آرتور سی کلارک شد. مجله تایم نیز آن را به عنوان بهترین رمان سال ۲۰۰۵ برگزید و آن را در لیست ۱۰۰ رمان برتر انگلیسی زبان، از سال ۱۹۲۳ تا ۲۰۰۵ قرار داد. در سال ۲۰۱۰ این رمان به کارگردانی مارک رومانک، با همین نام "هرگز رهایم مکن" از سوی هالیوود نیز دستمایه اقتباس سینمایی قرار گرفت.
اما داستا این کتاب درباره "کتی اچ" سی و یک ساله است که قصه زندگیش را برای ما روایت می کند. کتی، تامی و روت دانش آموزان مدرسه ی شبانه روزی نامعمولی به نام هیلشم هستند. در هیلشم دانش آموزان فقط به یادگیری و آفرینش هنر هایی مثل نقاشی، سفال گری و کاردستی می پردازند و بر سلامتی بچه ها نظارت شدیدی اعمال می شود. همچنان که کتی داستان بزرگ شدن خودش و دوستانش، عشق ناگفته اش به تامی و دوستی پر فراز و نشیبش با روت را پیش می برد، ما هم به آهستگی پی به حقیقت وجود این بچه ها می بریم...
هرگز رهایم نکن
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک