رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
طهران قدیم - جلد 1
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 104 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 104 رای
شهری در دو مجموعهٔ طهران قدیم و تاریخ اجتماعی تهران در قرن سیزدهم، حال و هوای تاریخی تهران را با جزئیاتش بیان می‌کند.
شهری در نوشته‌های خود از واژه‌های گوناگون و اصیل و اصطلاحات تهرانی بهره زیادی می‌گیرد. دکتر عباس میلانی، از ایران‌شناسان معاصر، در نوشتاری به انگلیسی زیر عنوان "تهران و تجدد، هفتخوان شخصی جعفر شهری" آثار و شخصیت جعفر شهری را بررسی کرده‌است.

طهران قدیم - جلد 2
http://ketabnak.com/book/40659

طهران قدیم - جلد 3
http://ketabnak.com/book/40660

طهران قدیم - جلد 4
http://ketabnak.com/book/40661

طهران قدیم - جلد 5
http://ketabnak.com/book/40673
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
mahjoob
mahjoob
1390/01/30

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی طهران قدیم - جلد 1

تعداد دیدگاه‌ها:
34
من این کتاب را قبلا خوانده بودم؛ الان سعی داشتم که‌ چاپ اصیل تر و صحیح تری پیدا کنم چون‌ از سایت
http://www.ketabfarsi.org/ که دانلودش کردم ؛ بعد از نگاه سرسری به مطالب یکی‌ دو جلد ؛ دوباره حذفش کردم.. با کمال تأسف متوجه شدم که اکثر حکایات و روایت ها که ۸۰٪ درصد کل موضوعات و محتوای کتاب را تشکیل میدهد ( بغیر از جلد ۵ که مربوط به آشپزی و دستور پخت غذاهاست ) ناقص و در بسیاری موارد نادرست نگاشته شده که حقیقتا خیانتی آشکار به نویسنده و خواننده است؛ حکایت ها در موارد بسیاری حذف شده و در مواردی نصفه نیمه و با ادبیات و لفظی احمقانه ذکر شده بود.. تمام سخن نویسنده که ادبیاتی قدیمی و مختص به همان زمان است به لفظ و شیوه عصر جدید از جیب ناشر تعقیر پیدا کرده و بعنوان مثال عبا به دوش افکندم به لباس هایم را پوشیدم تبدیل و از آن قبیح تر حکایات چند ورقی به چند ستر ناقص بشیوه ای کاملا احمقانه مبدل شده..امری که در هیچ کشوری دیده نشده و همه مترجمان با نهایت دقت و تلاش از اینکه مفهوم نویسنده را کاملا نزدیک و شبیه به چیزی که نگاشته تبدیل کنند اما‌ در کشور ما‌ با کتابی که به زبان مادری نوشته شده و نیازی به مترجم ندارد چنین رفتار می کنند که من این زشتی و پلیدی را به جز حسودی شدید به نویسنده و تلاش فراوان برای ضربه زدن و از جلوه انداختن و کم کردن ارزش محتوای کتاب به چیز دیگری نمی توانم تعبیر کنم..
من سالها پیش دو بار این کتاب رو خوندم شاید بهترین کتابی که در مورد تهران قدیم وآداب رسوم تهرانی های اصیل نوشته شده همین کتاب است .
بهتررین منبع برای شناخت شهرنشینی درتهران ومحلات قدیمی آن و که حاصل تلاش فراوان مرحوم جعفرشهری است
با تشکر از دوست عزیزمان که امکان دانلود چنین کتاب با ارزشی را فراهم نمودند.
ایشون سالهاست که فوت کرده و فکر نمی کنم کتابهای ایشون کپی رایت داشته باشند. اگه این جور باشه که تمام کتابهای حافظ و سعدی و مولوی و ... هم مدعی پیدا می کنند .
ضمن عرض خسته نباشید خدمت شما و تمامی عزیزانی که چنین مجموعه ای رو بوجود آورده و نگهداری میکنند متاسفانه امکان دانلود اکثر کتابهای آقای جعفر شهری وجود نداشت در صورت عدم تعیین تکلیف قانونی در مورد کتابهای اینچنینی چرا کتابها از روی سایت برداشته نمیشوند ؟
طهران قدیم - جلد 1
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک