رسته‌ها

عصر بی خبری یا تاریخ امتیازات در ایران

عصر بی خبری یا تاریخ امتیازات در ایران
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 45 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 45 رای
یکی از بهترین و عالی ترین منابع در باره ی سلسله ی بی لیاقتهای قاجاریه و مرثیه ای غم انگیز در باره ی پروسه ی بر باد رفتن ایران و منابع نامکرّرش.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
422
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
Kamalpour
Kamalpour
1390/01/28
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی عصر بی خبری یا تاریخ امتیازات در ایران

تعداد دیدگاه‌ها:
6
بهترین کتابی است که درباره‌ی امتیازات ایران عصر قاجاری خوانده‌ام. کتاب پر است از سندهای مرتبط و دست اول و همچنین اشاره به پیشینه‌‌ی هریک از این امتیازات. روایت ابراهیم تیموری چنان منسجم است که هولناک بودن هریک از امتیازات، و همچنین خدمت‌ها و خیانت‌های همراه آن‌ها را به شکلی دقیق تصویر می‌کند. برخلاف نام اصلی کتاب یعنی «عصر بی‌خبری»، کتاب از داوری یکجانبه پاکِ پاک است و اثری است به‌معنای واقعی، علمی. ضمنا برخی از مناسبات خارجی قرن نوزدهم، برای خواننده‌ی امروزی ناشناس و غیرقابل درک است ولی این کتاب به‌خوبی می‌تواند بخش بزرگی از آن روابط ناشناس را ملموس و قابل درک کند. در کتاب «بازرگانان در داد و ستد با بانک شاهی و رژی تنباکو»، هما ناطق تنها به کتاب «عصر بی‌خبری» ارجاع می‌دهد و هرچند در آن ارجاع، یک‌بار از نویسنده غلط می‌گیرد ولی همان ارجاع به‌معنای اهمیت کار ابراهیم تیموری است.
کتاب بسیار عالیه.دوستان حتما مطالعه کنند
از بارگذاری این کتاب ممنون . دوست داشتم بخونمش ولی مثل اینکه دانلود نداره. اگه کسی تونست لطف کنه و برام بفرسته .ممنون[email protected]
بنام خدا.
این گونه کتب را باید هم ملت بخوانند و هم دولت .دولت بویزه مطالعه نماید ودرس عبرت بگیرد تا در معادلات ومبادلات و کلا تمام اعمال خود دقت نمایند تا بلای دیگری مانند ان که در دوره قاجاریه بر سر ملک و ملت امد البته در شکل جدید نیاید . ملت هم باید بخواند وبهتر انکه تلوزیون در امر تئوریک مردم عمل نماید تا بموقع و در صورت لزوم ملت نقش خویش را اجرا نمایند ونه سکوت کرده وافسوس برای خویش تهیه کنند. البته دولتها عموما و رزیم بویزه باید بدانند که ملت ایران فراموش کار نیستند تخصوص مسائل ملی را از جمله دریای خزر را مسائل داخلی دیر یا زود قابل حل است اما انچه مشکل است وتولید غده سرطانی میشود عدم اقدام موثر و بموقع در مسائل بین المللی است مانند از دست دادن منافع ملی از جمله ........همه انچه که همه و بهتر از همه خود دولت میداند.پس رزیم را انذار میدهم از تبدیل شدن به قاجاریه چه امروز بی اندازه عملکرد حکومت ملت را به یاد اوری سلسله قاجار وتشابه ای هر دو به هم مینماید نکند در اینده شما را هم با ان القاب ونفرین ها یاد اورند .تا دیر نشده بخود ائید که ملتها بطور عام وملت ایران بخصوص با هیچ کس عهد اخوت نبسته .دل خوش به حاکمیت وتبلیغات وقدرت خویش دباشید که قدرتمند تر هم در طول حیات این ملت بزگ وصبور کم نبوده است.حرف بسیار است .و البته بجای خود بیان میشود انشاالله.
[quote='اسپارتاکوس']فک کنم همون اهدنامه گلستان و ترکمنچای بس باشه[/quote]
نه دوست عزیز.
این کتاب به ویژه بسیار منبع مناسبی برای درک بهتر تاریخ معاصر ایران خواهد بود.
پیشنهاد من به شما خواندن به موقع این کتاب سودمنده.
چه خوب که این کتاب آپلود شد و زحمت من کم شد و گرنه قصد داشتم خودم این کارو بکنم.
مچکرم.
فک کنم همون اهدنامه گلستان و ترکمنچای بس باشه
عصر بی خبری یا تاریخ امتیازات در ایران
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک