رسته‌ها

نامه های علمی بین دو عالم شیعه و سنی

نامه های علمی بین دو عالم شیعه و سنی
امتیاز دهید
5 / 3.8
با 26 رای
امتیاز دهید
5 / 3.8
با 26 رای
عالم شیعه سید عبدالحسین شرف الدین و عالم سنی شیخ سلیم بشری رئیس وقت دانشگاه الازهر مصر است.

کتابی بسیار شیرین که نشان دهنده ی ادب و احترامی است که دو عالم شیعه و سنی در یک مناظره نسبت به هم اظهار می کنند. این کتاب نه تنها خواننده را با اصلی ترین نقاط اختلاف بین شیعه و سنی آشنا می کند بلکه نشان می دهد که شیعیان و اهل سنت می توانند با حفظ برادری و احترام متقابل به مناظره های علمی بنشینند.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
267
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
amirastro
amirastro
1390/01/27
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی نامه های علمی بین دو عالم شیعه و سنی

تعداد دیدگاه‌ها:
8
[quote='edc6527']این کتاب نمیتونه یک بحث علمی باشه . دو تا آخوند بر سر صحت روایات و احادیث و داستانهای اظهار شده توسط افرادی که خودشون به هزار تعصب و مرض آلوده بودن و یک تاریخ مطلقا مغشوش با هم بحث می کنند این کجاش علمیه؟ البته فقط نانو تکنولوژی علم نیست ولی این دلیل نمیشه که علم حدیث یا امثال اون علم باشه. این میتونه نوعی دانستنی تلقی بشه . یه جور دانش . همین.[/quote]
در لغت :
دانش(فارسی) = علم(عربی)
عمامه به سر هم یعنی عالم دینی . البته معصوم نیستند و مثل هر قشری خوب و بد دارند و سطح علمیشون متفاوته البته بینشون هستند کسایی که توانایی چندانی در پاسخ گویی ندارن ولی افراد زبده بینشون کم نیست
شما به عمامه به سرهایی مثل ابن سینا ، شیخ بهایی ، فارابی ، علامه طباطبایی ، خواجه نصیرالدین و ... عالم نمیگید مگر اینها در خارج از حوزه های علمیه ی نجف قم و بغداد و ری تحصیل می کردند ؟
همین الان علامه حسن زاده ی آملی در علوم دینی و فلسفه و تفسیر و فیزیک و شیمی و ریاضی و نجوم تخصص داره
مشخصه که انتظار از هر سطحی باید مناسب سطح خودش باشه مثلا انتظاراتی که از معلم ابتدایی داریم باید در سطح یک استاد دانشگاه باشه؟
اون ها هم کاردان و کارشناس و متخصص دارند
موفق و سلامت باشی دوست عزیز
این کتاب نمیتونه یک بحث علمی باشه . دو تا آخوند بر سر صحت روایات و احادیث و داستانهای اظهار شده توسط افرادی که خودشون به هزار تعصب و مرض آلوده بودن و یک تاریخ مطلقا مغشوش با هم بحث می کنند این کجاش علمیه؟ البته فقط نانو تکنولوژی علم نیست ولی این دلیل نمیشه که علم حدیث یا امثال اون علم باشه. این میتونه نوعی دانستنی تلقی بشه . یه جور دانش . همین. بزرگ ترین ضربه به نگاه علمی در ایران و نیز به طور کلی در بین تمام مسلمانان این بود که تعریف درستی از علم ارائه ندادن و حتی سواد خواندن قرآن به عربی را هم علم نامیدند به نظرم این یک فاجعه است و همین خاکی است که ما بر سر خودمون ریخته ایم . و هر عمامه به سری رو عالم نامیدیم . و فکر کردیم اینها میتوانند مشکلات ما را حل کنند یا به مسائل روز پاسخ بدهند.
لطفا دانلود این کتاب را امکان پذیر کنید (به نظر بنده هر دو عالم مرحوم راضی به تکثیر اعقایدشون هستند)
منم با نظر دوستمون که گفته کتاب شبهای پیشاور رو بخونین موافقم. من خوندم توصیه میکنم از دست ندین
بهترین کتاب در زمینه ی اختلافات شیعه و سنی کتاب شبهای پیشاور هست که ده جلسه مناظره بین عالم شیعه و چند عالم اهل تسنن هست خوندن اون کتاب رو به همه توصیه میکنم.
[مناظره علمی!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! مگه بحث در مورد بیوتکنولوژی و نانوفناوریه !دو تا عالم مذهبی رو چه به مناظره علمی]!!!!
فهم شما از علم چیزی در حد فاجعه است. بهتره در مورد مسائلی که فهم درستی از اون ندارید صحبت و قلمفرسایی نکنید.
امیدوارم روزی که مشخص شد شیعه درست است یا سنی ملت ما هم یه قدمی به جلو برداره
هنوز مطالب کتاب را مطالعه نکرده ام زیرا دارم دانلود می کنم و چون سرعت انترنتم پایینه و حدودا یک ساعت نیمی است که منتظرم به همین خاطر الان وقت را مغتنم شمرده
تا از پیش مطالبی را بیان کرده باشم به نظر باید چنین کتاب هایی بیشتر در جوامع ما انتشار پیدا کنند چونکه کشور عزیز ما ایران دارای تنوع دینی و مذهبی و هم چنین قومیتی فارس،کرد ، ترک ، بلوچ ،لر ،عرب و..... است لذا می طلبد که چنین کتاب ها و رساله های که حاوی مناظرات  و گفتمان ها حقیقی و واقعی باشد در سایت گنجانیده شود تا هر کس براساس عقل و منطق در مسائل پیش رو تحقیق کند. آن که حق است را انتخاب کند.
نامه های علمی بین دو عالم شیعه و سنی
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک