رسته‌ها
هایدی: مجموعه کتابهای طلائی
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 34 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 34 رای
از مجموعه کتابهای طلایی

یوهانا اشپیری (به آلمانی: Johanna Spyri ژوئن ۱۸۲۷ – ۷ ژوئیه ۱۹۰۱) نویسنده سوئیسی ، نویسنده داستان‌های کودکان بود که بیشتر به خاطر نگارش رمان هایدی مشهور است.

درباره کتاب:
نام اصلی کتاب ، سال‌های خانه‌به‌دوشی و یادگیری هایدی (به آلمانی: Heidis Lehr- und Wanderjahre) است که معمولاً به اختصار هایدی نامیده می‌شود. این رمان به زندگی دختر نوجوانی می‌پردازد که در آلپ سوئیس از پدربزرگ خود مراقبت می‌کند. این داستان نخستین بار در سال ۱۸۸۰ در قالب کتابی با نام «برای بچه‌ها و آنهایی بچه‌ها را دوست دارند» نوشته شد. دو کتاب دنباله این داستان به نام‌های هایدی بزرگ می‌شود و بچه‌های هایدی توسط چارلز تریتن مترجم انگلیسی اثر اصلی، نوشته شدند.

کتاب‌های هایدی از معروف‌ترین آثار ادبیات سوئیس در جهان به‌شمار می‌روند.

این اثر افزون بر شهرت جهانی در ایران نیز بسیار مشهور است. هایدی تاکنون در حدود بیست بار به زبان فارسی ترجمه و منتشر شده‌است.

تاکنون فیلم‌ها، مجموعه‌های تلویزیونی، انیمیشین‌ها (مانند هایدی، دختر آلپ) و بازی‌های ویدیویی زیادی بر پایه داستان هایدی ساخته شده‌اند. همچنین یک منطقه توریسیتی در سوئیس به نام هایدی‌لند نام‌گذاری شده‌است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
35
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
mehdi57
mehdi57
1390/01/10

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی هایدی: مجموعه کتابهای طلائی

تعداد دیدگاه‌ها:
7
من متن کامش رو دارم یا اسکن میکنم یا با موبایل یه کاریش میکنم
خوب نبود (!)
داستان هایدی خیلی قشنگه ولی این کتاب خیلی خلاصه و بچه گونه بود شبیه کارتونش هم نبود
نصف بچگی های منو این رمان پر کرد.یادش بخیر
من دنبال ترجمه کتاب تونی"toni,alittle woodcarver این نویسنده می گردم.اگر کسی سراغی از ترجمه این کتاب داره ممنون میشم منو خبر کنه
وای مجموهه کتاب های طلایی، ممنونم mehdi57 :-)
ما باید کمی بیشتر به آثار ادبیمون توجه کنیم هایدی رمان ساده و بسیار شیرینیه که ازش بارها فیلم و کارتون تهیه شده و این نشون میده که چقدر غربی ها به آثارشون اهمیت می دن. ما آثار ادبی زیبایی داریم که قابلیت تصویر گری بالایی دارن اما واقعاچقدر روشون کار کردیم؟
من خیلی فیلم و کارتونش رو دوست دارم
امیدوارم کتابشم زیبا باشه:-)
هایدی: مجموعه کتابهای طلائی
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک