رسته‌ها
شهید آگاه
امتیاز دهید
5 / 4.7
با 11 رای
امتیاز دهید
5 / 4.7
با 11 رای
در پاسخ به کتاب شهید جاوید اثر آیت الله نعمت الله صالحی نجف آبادی

درباره نویسنده:
لطف الله صافی گلپایگانی (زادهٔ ۱۲۹۸ در گلپایگان) از مراجع تقلید شیعه ایرانی و برادر کوچک علی صافی گلپایگانی از دیگر مراجع تقلید می باشد. پدر او ملا محمدجواد صافی، از مجتهدان و عالمان عصر خویش بود. مادر او، فاطمه خانم، دختر مجتهدی با نام آخوند محمدعلی بود. آخوند محمدعلی، هم‌بحث میرزای شیرازی بوده است. وی به خاطر نوشتن کتاب التعزیر؛ انواعه و ملحقاته که یک کتاب فقهی است، برنده کتاب سال جمهوری اسلامی و به خاطر نوشتن کتاب پرتوی از عظمت حسین، برنده کتاب سال ولایت، گردیده است. وی همچنین به دلیل نوشتن همین کتاب در سال ۱۳۸۱ به عنوان خادم برگزیده فرهنگ مکتوب عاشورا از سوی وزارت ارشاد شناخته شد. او برگزیده هشتمین همایش دکترین مهدویت به خاطر تالیف کتاب منتخب الاثر می‌باشد.
با پیروزی انقلاب ۱۳۵۷ ایران، در سال ۱۳۵۸ به عنوان عضو مجلس خبرگان اوّل، انتخاب و در سال ۱۳۵۹ از سوی روح‌الله خمینی به عضویت شورای نگهبان منصوب شد و هشت سال دبیر شورای نگهبان بود.
وی از جمله متفکران و نویسندگان شیعی است که بیش از یک‌صد اثر و ده‌ها نوشتار به زبان‌های فارسی و عربی تألیف کرده‌است. این مرجع تقلید، در حوزه مباحث امامت و مهدویت از پژوهشگران پرکار شیعی و از پیشکسوتان مهدوی پژوهی است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
225
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
m besharat
m besharat
1390/01/14

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی شهید آگاه

تعداد دیدگاه‌ها:
1
کسانی که می خواهند این کتاب را دریافت کنند به لینک زیر مراجعه کنند :
http://www.askdin.com/downloads.php?do=file&id=453
PDF
2 مگابایت
شهید آگاه
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک