رسته‌ها
فراموشی
امتیاز دهید
5 / 4.4
با 301 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.4
با 301 رای
فیلمنامه ای که در ایران مجوز نگرفت!

محسن مخملباف در جنوب شهر تهران به دنیا آمد و به دلیل فقر خانوادگی از هشت تا هفده سالگی در سیزده شغل مختلف شاگردی و کارگری کرد تا مخارج خود و مادرش را تامین کند. او از سن پانزده سالگی در گروهی چریکی که خود تشکیل داده بود، به فعالیت سیاسی و مخفی پرداخت. در سن هفده سالگی در جریان عملیات خلع سلاح یک پلیس تیر خورد و دستگیر شد مجموعا مخملباف قبل ازانقلاب سال۱۳۵۷ بیش از چهار سال به علت فعالیت‌های سیاسی در زندان بوده‌است. او عضو سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی بود.مخملباف بعد از انقلاب با شروع فعالیت حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی در این سازمان مشغول به کار شد اولین فیلم او توبه نصوح نام داشت.

خانم فاطمه مشکینی همسر اول محسن مخملباف که مشوق اصلی او در فعالیتهای هنری خود بود در حادثه اتش سوزی فوت نمود و هم اکنون وی با همسر فعلی خود مرضیه مشکینی زندگی میکند.محسن مخملباف در فیلم کلوزاپ نمای نزدیک به کارگردانی عباس کیارستمی نقش خودش را بازی کرد. این فیلم درباره مردی بنام حسین سبزیان بود که خود را بنام مخملباف به خانواده‌ای معرفی کرده بوددر دهه شصت یکی از پرکارترین سینماگران بعد از انقلاب بود. در بین آثار او کمتر می‌توان شباهتی پیدا کرد. تنوع سلیقه و دیدگاه در یک یک فیلمهای او دیده می‌شوند و منتقدان هیچگاه نتوانستند شخصیت سینمایی مخملباف را بشناسند. چون او در فیلم به فیلم دیدگاهش ۱۸۰ درجه تغییر کرده‌است. وی در ۳۱ اردیبهشت ۱۳۸۶ در جشنواره فیلم کن اعلام کرد «اگر من یا اعضای خانواده‌ام کشته شویم، کار حکومت ایران است.»

مخملباف در حال حاضر به همراه همسرش، مرضیه مشکینی (همسر سابق وی فاطمه مشکینی خواهر مرضیه بر اثر آتش سوزی در گذشت)، و فرزندانش، سمیرا، حنا مخملباف و میثم مخملباف، خارج از ایران زندگی می‌کند.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
56
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
soli67
soli67
1388/04/08

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی فراموشی

تعداد دیدگاه‌ها:
17
کتاب دو جلدی گنگ خوابدیده از این نویسنده رو وقتی نوجوون بودم خودندم هنوزم با یادآوری داستای کوتاهش لذت می برم. ولی تو هیچ کتابخونه ای ندیدمشون
درود
نمایشنامه ایست بس رسا، شیوا و صیح
درود یزدان پاک بر بنده صاحش«آقای مخملباف گرامی»
چند صفحه ش رو خوندم جالب بود....حتما تا اخر ادامه میدم..ممنونم:-)
سلام
گفتم اهن دلي كنم چندي ندهم دل به هيچ دلبندي
سعديا گذشت دوره نيكنامي نوبت عاشقي است يك چندي
سپاس
من خیلی خوشحالم که عضو این سایت شدم;-)
PDF
230 کیلوبایت
فراموشی
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک