رسته‌ها

قورباغه پرنده: مجموعه کتابهای طلائی

قورباغه پرنده: مجموعه کتابهای طلائی
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 55 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 55 رای
شماره 77

مارک تواین نام مستعار یکی از مشهورترین نویسندگان آمریکا بنام ساموئل ال. کلمنس است . او در سال 1835 در ایالت میسوری متولد شد. در سن 12 سالگی و در هنگامیکه پدرش مرد ، مدرسه را رها کرد . او شغلهای زیادی را پیشه کرد و سرانجام روزنامه نگار شد. او نابغه ایست که با داستانهای کوتاهش دنیایی را به خنده وا می دارد.
این کتاب با نام قورباغه پرنده از سری کتابهای طلایی شماره 77 و ناشر آن انتشارات امیرکبیر و سال انشار آن 1357 و مترجم آن زهرا حاجی سید تقی و نقاشی های کتاب اثر آن اشنر می باشد.
در این کتاب دو داستان موجود است. داستان اول قورباغه پرنده نوشته مارک تواین و داستان دوم آخرین برگ نوشته او هنری است.
داستانهای کوتاه ویلیام سیدنی پورتر ملقب به او هنری نیز شهرت جهانی دارند. او یکی از مشهورترین و ماهرترین نویسنگان آمریکا است . آخرین برگ یکی از زیبا ترین کارهای او بشمار می آید.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
20
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
arash_ghs2011
arash_ghs2011
1389/11/26

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی قورباغه پرنده: مجموعه کتابهای طلائی

تعداد دیدگاه‌ها:
4
جمله طنز جالبش در ابتدای رمان هاکلبری فین در نوع خودش بی نظییر است جایی که میگه:هر کس بخواهد موضوع این داستان را پیدا کند تعقیب می شود،هر کس بخواهد نتیجه اخلاقی آن را پیدا کند تبعید می شود،هر کس بخواهد نقشه آن را پیدا کند،تیرباران می شود.
او در ۳۰ نوامبر ۱۸۳۵ در مرز میسوری در روستای فلوریدا با کلبه‌های چوبی پراکنده به دنیا آمد. پدرش قاضی بخش و تاجری کوچک و اصلالتاً اهل ویرجینیا بود که در کنتاکی درس حقوق خوانده و در همانجا به جین همپتون موخرمایی برخورده و با او ازدواج کرده‌بود. در ۱۲سالگی پدرش فوت کرد و سمیوئل مجبور شد در چاپخانه‌های محلی پادویی کند و بعد در روزنامه‌ای که برادرش اوریون دایر کرده‌بود، ابتدا حروفچین و سپس چاپچی شد. صفحاتی از روزنامه به مقالات طنزآمیز اختصاص داشت که سمیوئل آنها را می‌نوشت و با امضای عجیب‌غریب چاپ می‌کرد. در ۱۸ سالگی به سنت لوئیس بزرگ‌ترین شهر میسوری رفت. سپس به نیویورک رفت و مدت کوتاهی در چاپخانه‌های کوچک کار کرد. در طی ۲-۳ سال به شهرهای مختلف می‌رفت و در آنجا حروفچینی می‌کرد. وی سفر نافرجامی به آمریکای جنوبی داشت. از ۱۸۵۷ تا ۱۸۶۴ سوار بر کشتی بخار بر میسی‌سیپی سفر می‌کرد .در ۱۸۵۹ مجوز ناخدایی کشتی گرفت و در این حین با امضاهای مختلف برای مجلات مقاله‌های طنز می‌نوشت. در جنگ داخلی آمریکا نقش کوچکی را بر عهده گرفت. در سال ۱۸۶۶ با آلتا کالیفرنیا برجسته‌ترین روزنامه غرب قراردادی به این مضمون امضا کرد: خبرنگار سیار بدون محدودیت مکان زمان و سمت که دور کره زمین می‌گردد و ضمن سفر گزارش می‌نویسد.
با اولیوه لنگدن دختر یکی از صاحبان صنایع ثروتمند نیویورک پس از مغازلات بسیار ازدواج کرد. در بیست سال بین ۱۸۷۵ و۱۸۹۴ شادترین و ثروتمندترین نویسنده بود و بهترین کتاب‌هایش را در این مدت نوشت. اما در نپمه دهه ۱۸۹۰ اندوه و تلخ‌کامی روز افزونی نصیبش شد. دختر جوانش سوزی وقتی پدر و مادرش در خارج بودند مرد، خانم کلمنس که سال‌ها بیمار بود از دنیا رفت و کوچک‌ترین دخترش ناگهان در شب کریسمس فوت کرد. در ۱۹۰۶ انشای سرگذشتش را آغاز کرد. ۱۵ سال آخر عمرش را با نوشتن کتاب‌های جدّی و چند کتاب طنز گذراند. کلمنس نام مارک توین را از ناخدای یک کشتی که با این نام در مجلات می‌نوشت به‌عنوان ادای دِین گرفت و در تمام کارهای طنزش از این اسم استفاده کرد.
فایلش خرابه. بعد از دانلود نه با فروکسیت ریدر نه با اکروبات ریدر باز نمیشه
با سپاس از شما..................................................;-(:-):-);-)
قورباغه پرنده: مجموعه کتابهای طلائی
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک