رسته‌ها
راز الن
امتیاز دهید
5 / 4
با 33 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4
با 33 رای
✔️ وقایع این رمان در زمان جنگ جهانی دوم در کشور انگلستان اتفاق میفتد. کتاب، داستان دختر بچه‌ای است که از درس ریاضی به دلیل اینکه نمی‌توانست مسائلش را حل کند متنفر ولی در عوض از درس‌هایی مانند انگلیسی و تاریخ به شدت خوشش می‌آید.
پدرش به دلیل اینکه سنش از سن اعزام به جبهه بیشتر بوده به جنگ اعزام نشده ولی راننده کامیون است و به نحوی در جنگ خدمت می‌کند و به دلیل بمباران هواپیماهای آلمانی در نیوکاسل مجروح شده و نمی تواند به خانه برگردد. این مسئله باعث می شود که الن به شدت از جنگ بیزار شود.
در همان روزهایی که پدرش در بمباران زخمی شده و مادرش او را به دست یکی از همسایه‌هایشان سپرده تا برای مراقبت از شوهرش به نیوکاسل برود با داستانی عجیب و جالب با کمک خلبانی که نیوکاسل را بمباران و پدرش را زخمی کرده بود در یک اتاق حبس می‌شود و در ان لحظاتی که برای او از ترس قرن‌ها گذشت پی می‌برد که آلمان‌ها هم مثل او خانواده دارند و عاشق دیدن دوبارهٔ ان‌ها هستند و می‌فهمد که ان‌ها فقط از دستورهای مقامات کشورشان اطاعت می‌کنند و در اصل هیچ دشمنی با یکدیگر ندارند.
در همان حین که در آنجا حبس شده بود از خلبان آلمانی که دست و پا شکسته می‌توانست انگلیسی صحبت کند ریاضی و اینکه چطور می‌تواند این مسائل رو به راحتی حل کند می‌آموزد.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
163
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
esmigel
esmigel
1389/11/07

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی راز الن

تعداد دیدگاه‌ها:
3
راز الن داستان دختری به نام الن است که در طی جنگ جهانی دوم سپری میشود
و الن که اهل انگلستان است سربازی المانی را نجات میدهد و به فار کردن او کمک میکند
در این داستان وقتی الن وسرباز جوان در زیر اوار گیر افتادن به وضوح میشه این حرف از سخن سرباز المانی برداشت کرد که سربازها ومردم کشورهایی که در جنگ هستن تقصیری ندارن وبلکه این حرف به اونها منتقل شده
رمان قشنگی بود برای کسانی که دوستدارن داستانهای دوران جنگ و بخونن ارزش یه بار خوندنو داره
PDF
2 مگابایت
راز الن
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک