رسته‌ها
سرگذشت ما و بیگانگان - جلد 2
امتیاز دهید
5 / 4.4
با 53 رای
امتیاز دهید
5 / 4.4
با 53 رای
«هم‌میهنان و به‌ویژه جوانانِ ما، که در آینده چه بسا سرِ راه‌شان چنین دام‌هایی گسترده خواهد شد، باید توجه کنند کارهای نادرست من و هم‌کاران و هم‌گامانم در برپایی حزب توده و فرقه‌ی دموکرات آذربایجان، پی‌آمدهای شومی برای میهن‌مان به بار آورد و چه نوجوانانی را، که سرمایه‌های ارزنده و گران‌بهای میهن ما بودند، به کشتن داد و چه خانواده‌هایی را بی‌سرپرست و بی‌سروسامان کرد. ما که به گمان خود می‌خواستیم زندگی هم‌میهنان خود را بهبود بخشیم، دانسته یا ندانسته، آن‌ها را به‌سوی پرتگاه نیستی راندیم. به دیگران کاری ندارم؛ اما من در برابرِ سروش درونِ خود بسیار شرمنده‌ام. زیرا تنها آن شمار از خانواده‌ها نبودند که از حزب‌سازی و فرقه‌تراشی ما به دستور بیگانگان از میان رفتند، بلکه مسیر زندگانی هزاران خانواده‌ی دیگر دگرگون شد و چه بسا آن‌ها را، در غربت و در میهن، به خاک سیاه نشاند».
آن‌چه خواندید سخنان کسی است که در کنار دکتر تقی ارانی به زندان رفته (گروه معروف به 53 نفر)، بعدها بنیادگذار و از دبیران سازمان جوانان حزب توده بوده و در جریان غائله‌ی آذربایجان معاون میرجعفر پیشه‌وری بوده است؛ از این رو، سخنانش در زمینه‌ای که سخن می‌گوید، سخت معتبر است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
245
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
libraziti
libraziti
1389/10/24

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی سرگذشت ما و بیگانگان - جلد 2

تعداد دیدگاه‌ها:
4
[quote='hanieh']نسخه ی با کیفیت بهتر و حجم کمتر جایگزین شد.[/quote]
سلام این بخش دوم کتاب هست.لطفا اگر بخش اول موجود هست بارگذاری کنید.صفحه اول کتاب نوشته شده بخش دوم.اما در توضیحات اینجا نوشته جلد اول
نسخه ی با کیفیت بهتر و حجم کمتر جایگزین شد.
سرگذشت ما و بیگانگان - جلد 2
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک