رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
افسانه شیدایی
امتیاز دهید
5 / 3.8
با 15 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 3.8
با 15 رای
کتاب افسانه شیدایی نوشته ای متفاوت اما در خور توجه جوانان کاری است، به قلم خانم گلرخ بیات. خواننده با خواندن صفحات اول به نظرش می رسد که دغدغه های یک پرستار را می خواند، پرستار (نوشین) اما با چند صفحه ورق زدن خواهی دید که رنگ و بوی داستان جلوه ای دیگر به خود می گیرد و ماجرایی تازه در درون رمان رخ می دهد که یک جوان چطور می تواند در دام آن گونه مشکلات بیفتد و دست و پا بزند. و کسی همراه او نشود. شخص اول داستان زن جوانی است به نام شیدا که بر اثر حملات روحی به خودسوزی روی آورده است و ماجرا این گونه آغاز می شود ... نویسنده این گونه بیان می کند که سی در صد سوختگی برای شیدا به وجود آمده و آن هم در صورتش پیداست. او در بیمارستانی بستری است که نوشین در آن کار می کند و داستان از اینجا برای خواننده گشاده می شود. هر روز نوشین برای مراقبت از شیدا قدم در اتاق او می گذارد و شیدا پاره ای از زندگی خود را برای نوشین واکاوی می کند. داستان را این گونه به او (نوشین) می گوید: فاصله خودش با دیگر خواهرش و پدر و مادرش بسیار زیاده بوده و این دلیلی می شود که آنها نمی توانستند شیدا را درک کنند و مسئله بیشتر مواقع به جنگ تبدیل می شود و به سرخوردگی های شیدا بیشتر دامن می زد. رمان سیل باروری خود را طی می کند و شیدا بزرگ می شود، با دوران بلوغ همراه می شود، با نامزدی خواهرش تصمیم می گیرد به هر طریقی این حسادت های بچه گانه خود را به تعبیری از خواهرش طلب کند و دست به بر هم زدن رابطه آنها (خواهرش و نامزدش) می زند. با همان حرکات بچه گانه خودش اما در این بین مادرش با خبردار شدن از موضوع با بی احترامی هایی که می کند و شیدا را در محیط خانه محبوس می کند و از جملاتی استفاده می کند که هم سن و سال شیدا نیست هر روز زودتر شیدا را از سنش بزرگ می کند. تا عاقبت شیدا کار دست خود می دهد. نویسنده در رمان افسانه شیدایی نقطه قوت خود را در استفاده درست از شخصیت پردازی مناسب به کارگیری از فضاها و عموما منولوگ هایی که شیدا داشته است خوب به کار گرفته البته فضای رئال رمان خالی از بهتر کردن درون مایه رمان نیست و رمان افسانه شیدایی را می توان این گونه تعبیر کرد؛ از شوق هایی نشات می گیرد که غالبا اشتباه بوده و کسی همراه آنان نشده که راه درست را به آنان نشان دهد. رمان از هراس های دوران جوانی می گوید از بن بست هایی که برای یک جوان می تواند سرراهش باشد و دیگران می توانند آن را راهنمایی کنند ولی با عدم آگاهی و غفلت های زیاد دامن بر مشکلات می زنند. نویسنده با قلم زیبای خود این حس و فضا را به مخاطب خوب القا می کند.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
libraziti
libraziti
1389/11/13

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی افسانه شیدایی

تعداد دیدگاه‌ها:
4
به نظر من كه خيلي جالب بود خوب نوشته شده بود با اينكه 761 صفحه بودخسته نبودم برام جالب بود اخرش رو بدونم در كل مطمئنا ارزشش رو داشت
:baaa:
درود .
کتاب رو مدتی هست که تموم کردم / اگر مثل من وقت آزاد دارید و کتابی رو میخواید که بتونه احساسات رو در شما هم به وجود بیاره ، خوندنش رو بهتون پیشنهاد میکنم . راستی جریان هیجان انگیزی داره . اینکه شیوا هر لحظه در موقعیت های بحرانی قرار میگیره . من که این کتاب رو دوست داشتم .
خیلی وقت پیش این کتابو خوندم ... بد نبود خوب هم نبود ..
من خوندمش ولی زیاد خوشم نیامد شاید شماها خوشتان بیاید 761. صفحه نوشته که وقت ادم را میگیرد
افسانه شیدایی
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک