رسته‌ها
موشها و آدمها
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 1720 رای
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 1720 رای
داستان کوتاه موش‌ها و آدم‌ها توسط برنده جایزه نوبل ادبیات، جان اشتاین بک در سال ۱۹۳۷ منتشر شد. نویسنده در این کتاب از داستان غم انگیز جورج میلتون و لنی اسمال که دو کشاورز مهاجری بودند که در رکود بزرگ آن روزگار در کالیفرنیا تغییر مکان داده بودند می‌گوید.مبنای این داستان از تجربیات اشتاین بک که زندگی بی‌خانمان را به تصویر می‌کشیده برگرفته‌است. عنوان این کتاب از شعر رابرت برن برگرفته شده‌است.رضا میر لوحی بر اساس این کتاب فیلم تپلی را ساخته است .
«موشها و آدمها» نخستین پیروزی درخشان استاین بک بود. روی آوردن مردم به این کتاب سبب چاپ دوباره کارهای پیشین این نویسنده شد. استاین بک در نامه های خود به دوستانش نوشته است که با این اثر خواسته است آزمایشی کرده باشد که آیا می توان نمایشنامه ای را طوری نوشت که برای خواننده دلچسب باشد و آیا می توان داستانی را طوری نوشت که برای نمایش آن به تهیه نمایشنامه جداگانه نیازی نیفتد.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
186
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
Reza
Reza
1388/01/28

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی موشها و آدمها

تعداد دیدگاه‌ها:
92
چه بسیار نقشه های موشها و آدمها که نقش بر آب شد
من این کتاب رو با ترجمه عالی استاد سروش حبیبی خوندم میتونم بگم از بهترین کتاباییه که خوندم شاید شمام مثل من ناخود آگاه بعد از آشنایی با لنى یاد جان کافی تو فیلم مسیر سبز افتاده باشین که اونجام از سر اجبار و ناچاری جان و اعدام کردن ...
فکر نمی کنی چه دردی دان می کشن؟
طول زندگی منوط به عمر آرزوهایی است که انسان دراندیشه دارد
آرزوهاییکه پتانسیل حرکت اند.
داستان شرح حال همه کسانی است که دوست داند و آرزو دارند روزی گردن از یوق اطاعت صرف بردارند وحداقل مالکیت برایشان وجود داشته باشد
ژرژ ولنی و زن کورلی وکورکس هرکدام به معنایی تنها هستندوفقط به دنبال گوش شنوایی برای شنیدن آرزوهایی از دست رفته وآرزوهایی خیالی هستندخواسته هایی که نمی توانند برای هرکسی بیان کنند.نقشه هایی که نقش برآب میشود.
موش نماد افرادی هستند که حداقل امکانات ورفاه برایشان توسط کارفرما وجامعه مشخص میشود وزمانی که دیگر کارایی ندارن به مرگ محکوم میشوند
داستان هماند کتاب مسخ جنبه منفعت طلبانه وفساد انسانی را مورد انتقاد قرا رمیدهدصرف نگاه سود جویانه به یک موجود وکنار گذاشتن او هنگامی که سودی به همراه ندارد.
ژرژبا کشتن لنی حداقل خودش میخواسته دراز بین بردن آرزوهایش سهمی داشته باشد چون نمی خواست مثل کاندی پیر دچارپشیمانی شود.
چون من خلاصه ی این داستان رو خوندم واقعا برام جا نیفتاد که موش سمبل چه چیزیه تو داستان.
تو کل داستان یکسر به این اشاره می کنه که موش ها نرمند و او لمس کردن چیزهای نرم را دوست داشت. منظور نویسنده از این تکرار چیه؟
البته بیشتر تاکید روی لاشه ی موش هاست تو این کتاب.
کسی می تونه منو راهنمایی کنه؟
سلام
از کجا میتونم نسخه پی دی اف ش رو خریداری کنم؟؟؟:stupid:
[quote='missdarkness_s']ای بابا .نمیشه دانلودش کرد که. من خیلی دنبال این کتابم.[/quote]
کاربر گرامی! با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد.
اگر شاهراه زندگی، تنها دو راه بنیادی داشته باشد و می بایست تنها یکی از آنها را برگزید، چه کسی می تواند ادعا کند که کدام یک بهتر است؟
جان اشتاین بک
ای بابا .نمیشه دانلودش کرد که. من خیلی دنبال این کتابم.
من این کتاب رو در دوران راهنمایی خوندم، بعضی بخش هاش رو بارها و بارها برای خودم مجسم کردم، خیلی عالیه... البته این ترجمه نبود... *6
جدا از درونمایه، حلقه مفقوده این کتاب عدم جذابیت و کشش اون به نوع داستان نویسی بود، و گاه کسالت بار به دلیل رویدادهای غیرضروری. البته از نظر من به عنوان خواننده.
موشها و آدمها
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک