رسته‌ها
گفتار شورانگیز فردوسی
امتیاز دهید
5 / 4.1
با 28 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.1
با 28 رای
به کوشش: سهراب چمن آرا

برای اکثر مردم خواندن 60 هزار بیت شاهکار فردوسی مشکل است. در این کتاب سعی شده، شاهنامه در حدود صد هزار کلـــمه همراه با ترجمه آن بیتها ،خلاصه شود تا جوانان ما حداقل بدانند موضوع شاهنامه چیست و به عظمت آن پی ببرند.قبل از خلاصه ی شاهنامه مقدمه ای نیز در مورد شخص فردوسی و حال و هوای آن زمان بیان شده است، زمانی که سعد وقاص بر کتابخانه های ایران دست یافت و همراه غنائم ، تاریخ ایران را برای عمر می فرستاد و عمر آن قسمت را که با دستورات اسلامی مطابقت داشت میپسندد و قسمتهایی را که مربوط به پرستش خورشید ،آیین آتشکده و آتش می شده را ناپسند می داند........
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
344
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
Reza
Reza
1389/11/09

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی گفتار شورانگیز فردوسی

تعداد دیدگاه‌ها:
3
شاهنامه همانند شناسنامه ملت ومرز وبوم ماست. هویت هرکس از او جداشدنی نیست. واگر خود باخته نباشد به آن افتخار میکند.در هیچ جای شریعت عشق به وطن نهی نشده بلکه ستوده شده است.حقایق را بایدباور کنیم ،درحملات بزرگ به کشور ما اقوامی عقب افتاده برماحاکم شده اند که بزرگترین جنایتشان سوزاندن کتابها وکتابخانه ها بوده است. اعراب ،مغولها وافغانها چه کسی میتواند ادعا کند که از نظر فرهنگ ودانش بر مابرتری داشته اند .در طول تاریخ ادیان بر متهجر ترین وگمراه ترین اقوام نازل میشده که نیازمند هدایت بوده اند نه اینکه شایسته هدایت باشند.آنانکه شایسته اند کمتر گمراه میشوند .بیشترین پیامبران برای هدایت بنی اسرائیل رسالت یافته اند پس باید سرآمد اقوام باشند که میدانیم اینگونه نیست.
مانی که سعد وقاص بر کتابخانه های ایران دست یافت و همراه غنائم ، تاریخ ایران را برای عمر می فرستاد و عمر آن قسمت را که با دستورات اسلامی مطابقت داشت میپسندد و قسمتهایی را که مربوط به پرستش خورشید ،آیین آتشکده و آتش می شده را ناپسند می داند........
----------------------------
ایکاش نویسنده بن مایه این نوشته را به دست میدادند
چرا که هرجا خوانده ام از تاریخ طبری تا ....
خوانده ام که عمر گفت تا قرآن را داریم به هیچ کتاب دیگری نیاز نداریم و کتابخانه ها را یا به آتش سوختند یا به آب شستند حال چه شده که این دوست اینگونه نوشته اند و با کدام بن مایه . . .
درود بر شما.
بنظر من اگر خود شاهنامه را بخوانیم بهتر است.
راستی، فکر میکنم برای من این قسمت وبلاگ مدیران مشکل دارد. مثلا امروز در قسمت پیام مدیر این متن نوشته شده بود:
"بسیاری از اعضا چه از طریق ایمیل و چه از طریق پروفایل شخصی از بنده در مورد تاخیر در تایید کتابها سوال میکنند در ج.."
وقتی روی کلید ادامه کلیک کردم دو نوشتار دیگر موجود بود که به موضوعات دیگری مرتبط بود. میخواستم ببینم مشکل از من است؟
راستی، اگر بخواین میتونم کتاب تاریخ تحولات اجتماعی ایران اثر مرتضی راوندی رو آپلود کنم. ولی لطفا بفرمایید میشه؟ و اینکه کدام قسمت رو انتخاب کنم برای آپلود؟
البته ببخشید که بد جا پیام دادم... اولین باره:-)
گفتار شورانگیز فردوسی
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک