رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
مغازی: تاریخ جنگهای پیامبر (ص)
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 103 رای
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 103 رای
محمد بن عمر واقدی (مرگ ۲۰۷ یا ۲۰۹ هجری)یکی از برجسته‌ترین مورخین و سیره‌نویسان سدهٔ دوم و سوم هجری بود. او آگاهی گسترده‌ای دربارهٔ رخدادهای تاریخی داشته و بسیاری از تاریخنگاران از پژوهش‌های او بهره‌ها برده‌اند.
واقدی از موالی بود و در سال‌های پایانی فرمانروایی امویان زاده‌شد. در آینده به برمکیان پیوست. در روزگار مامون به قضاوت رسید. نوشته‌های او منبع اصلی بسیاری از تاریخ‌نویسان بوده‌است. اثر نامدار او که امروزه در دست نیست تاریخ کبیر نام داشته که طبری در نگارش تاریخش از آن بهره برده‌است. همچنین کتابی هم دربارهٔ صحابه و تابعین داشته که آن هم برجا نمانده‌است. تنها نوشتهٔ او که اکنون در دست است کتاب المغازی است.
گفته شده که او بردگانی داشته که وظیفه‌یشان نوشتن برای او بوده‌است. همچنین آورده‌اند که پس از مرگش از او ششصد قفسه کتاب برجای ماند.
واقدی در علم فقه نیز تبحر داشت. کاتب و منشی او، ابن سعد بغدادی، اطلاعاتی راجع به زندگی او برای ما به جای گذاشته است. مادر او نوهٔ یک تاجر و خواننده ایرانی در مدینه بود.
کتاب مغازی او که به تفصیل به تاریخ جنگهای پیامبر اسلام می پردازد، توسط دانشمند فرزانه، دکتر محمود مهدوى دامغانى به فارسی ترجمه شده است.
در این کتاب دربارۀ غزوه ها و جنگهای پیامبر مکرم اسلام به طور تفصیلی و مبسوط سخن رفته است. پیامبر بزرگوار از سال دوم هجرت یک سلسله جنگهای منظم و با هدف به قصد مسلمان کردن قبایل حجاز و دیگر نقاط عربستان به راه افکند که مهمترین آنها جنگ بدر، جنگ احد، جنگ احزاب، جنگ بنی نضیر، جنگ بنی قریظه، جنگ خیبر، فتح مکه، جنگ حنین است و چندین لشکرکشی بزرگ و کوچک دیگر که مشروح آنها را واقدی در این کتاب آورده است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
Kouroshe Kabir
Kouroshe Kabir
1389/09/15

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی مغازی: تاریخ جنگهای پیامبر (ص)

تعداد دیدگاه‌ها:
12
اینکه تایپ شده است !
دوستان این کتاب اسکن نیست ، تایپ شده است و به کار پژوهش نمیاد.
کاش کتابناک آپلود کنندگان را موظف کنه که تایپی بودن کتاب رو بنویسن
این فایل صوتی که گذاشتین که پی دی اف هست;-(
دوستان نیز می توانند کتاب « صحنه های تکان دهنده تاریخ اسلام » ، نوشته « محمد عبدا... عنان » و ترجمه « علی دوانی » را نیز که در این سایت وجود دارد دانلود کنید زیرا این کتاب نیز اطلاعات خوبی در باره ی تاریخ اسلام و جنگهای اسلام می دهد از قبیل : جنگهای صلیبی، جنگهای اندلس ، جنگهای سرزمین شهیدان اسلام و.......... کتاب بسیار جالب و مفیدی است خواندنش خالی از لطف نیست
سلام
به نظر می رسد کتاب مرجعی در تاریخ اسلام باشد . من به این کتاب خیلی نیاز داشتم از اینکه این کتاب را پیدا کردم خیلی خوشحال هستم . با تشکر 8-):-*
مدتها بود دنبال این کتاب بودم ولی نمی یافتم از این که با آپلود آن امکان دسترسی به آن را فراهم کردید سپاسگذارم. من این کتاب را نخوانده ام ولی از ارجاعات فراوانی که در کتاب های تاریخ به این کتاب شده است معلوم می شود که از منابع معتبر است.
مغازی ازاولین کتابها درمورد تاریخ اسلام است ومنبع غیرقابل انکاری درپژوهشهای تاریخ اسلام است واینکارشماخودخدمت بزرگی به جامعه علمی کشوراست.تشکر
تشکر و ممنون از زحمات
کتاب مغازی عالی و بسیار خوب بود نمیدونم در صورت نبودن شما از کجا کتاب را تهیه می کردم
در واقع وی پی به اشتباهش برده بود.موضوع معروفی است.در هر حال یک بار اشتباه کرد که تاوانش را هم پس داد.
سلام
مگه زبیر بد نبود پس چه جوری که در کتاب گفته شدهکه حضرت محمد گفته" هر پیامبر را حواریانی است و حواری من زبیر است."

کی گفته زیبر بد بود؟؟
طلحه بد بود ولی زیبر یک بار اشتباه کرد اون هم بیشتر به خاطر پسرش بود در حین جنگ جمل هم از جنگ فرار کرد تا در آن شرکت نکند درواقع پشیمان شده بود ولی فرد یاز لشکر خودشان یا لشکر مقابل وی را کشت!:((
امام علی (ع) هم بر سر جنازه وی گریه کردند.
مغازی: تاریخ جنگهای پیامبر (ص)
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک