رسته‌ها
تورات
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 311 رای
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 311 رای
تورات به زبان فارسی
تَورات /تؤرات/ (به عبری: תּוֹרָה)؛ نامی است عبری که به پراهمیت‌ترین نوشتار یهود داده شده و به باور آنان به‌وسیله یهوه (خداوند) به موسی وحی شده‌است. تورات اولین بخش از کتاب «تنخ» بوده و مشتمل بر پنج کتاب می‌باشد. به همین خاطر، گاه «اسفار پنج‌گانه» و «کتب پنجگانه موسی» نیز خوانده می‌شود.

این پنج کتاب، به این نام‌ها معروفند:

برشیت בראשית (پیدایش)
شموت שמות (خروج)
وییقرا ויקרא (لاویان)
بمدیبار במדבר (اعداد)
دواریم דברים (تثنیه)
تورات | کتب انبیاء | کتوبیم
اسفار تورات
پیدایش
خروج
لاویان
اعداد
تثنیه
یهودیان و همچنین مسیحیان و سامری‌ها در طول دورانها، بسیار به تورات حرمت نهاده‌اند. «کتاب مقدس» مسیحیان، کتاب یهود را با اختلافاتی چند با نام «عهد عتیق»، در خود دارد.

عناوین کتاب عبری از پنج کلمه اول متون مربوطه اخذ شده‌است با این وجود عنوان عبری اعداد از پنجمین کلمه متن مربوطه گرفته شده‌است. تورات به سه دوران تغییر رابطه بین خداوند و مردم اشاره دارد:

یازده فصل اول کتاب پیدایش به «پیدایش» و نظم جهان و تاریخچه ارتباط اولیه بین خداوند و مردم اشاره دارد.

سی و نه فصل بعدی کتاب به عهد خداوند با اجداد عبری، ابراهیم، اسحاق، یعقوب (که به او اسرائیل هم می‌گویند) و فرزندان یعقوب - بنی‌اسرائیل - مخصوصا یوسف اشاره دارد. در این فصل‌ها به فرمان خداوند به ابراهیم مبنی بر ترک خانواده و زادگاهش شهر اور و مراجعت وی به سرزمین کنعان و همچنین نحوه مهاجرت بنی‌اسرائیل به مصر اشاره شده‌است.

چهار کتاب دیگر تورات به داستان موسی اشاره دارند که صدها سال پس از ابراهیم زندگی می‌کرد. داستان وی در کنار داستان آزادی قوم بنی‌اسرائیل از بردگی در مصر و عهد مجدد آنان با خداوند در کوه سینا و همچنین سرگردانی آنها در صحرا تا زمان ورود نسلی جدید به سرزمین کنعان اشاره دارد. تورات با مرگ موسی پایان می‌یابد.

تورات شامل ۶۱۳ فرمان از جانب خداوند است که این فرمان‌ها به «میتس وات» معروف‌اند و از زمان بردگی در سرزمین مصر تا زمان آزادی در سرزمین کنعان به صورت وحی بر پیامبران نازل شده‌اند. این فرامین پایه قانون مذهبی یهودیان (هلاخاء) را تشکیل می‌دهد. تورات از ۵۴ بخش تشکیل شده که به ترتیب در آیین عبادت یهودیان قرائت می‌شود و از ابتدای کتاب پیدایش تا انتهای کتاب تثنیه را در بر می‌گیرد. این قرائت در پایان بخش سکوت مجدداً آغاز می‌گردد که این بخش را «تورات سیمکات» می‌نامند.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
869
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
faez_er
faez_er
1389/08/18

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی تورات

تعداد دیدگاه‌ها:
171
دوستان اگر کسی نسخه ده جلدی بابلی تلمود رو داره به بنده حقیر هم اطلاع بده.
[quote='jalal73']سلام
کسی کتاب تورات نسخه غیر تایپی نداره؟ اسکن شده باشه[/quote]
من بالاخره یه نسخه اسکن شده پیدا کردم
با سلام،
دوستان، اگر ممکن است لطف کنید مشخصات دقیق کتاب را بنویسید.
ممنون
[quote='jalal73']سلام
کسی کتاب تورات نسخه غیر تایپی نداره؟ اسکن شده باشه[/quote]
دوست گرامی
سرس به سایت آرشیو بزنید و کتاب مقدس رو سرچ کنید.https://archive.org/details/theholybibleinpe00brit
سلام
کسی کتاب تورات نسخه غیر تایپی نداره؟ اسکن شده باشه
ای اسطوره شناس بیچاره ، خودتی برادر، خودتی.
اول که اگر مردی پای حرفی که زدی وایستا:
اصلا چرا از وقتی اینها در کتابناک پیدایشان شده پان ترکیسم و تجزیه طلبی اینقدر در کتابناک مطرح شده؟ چرا به موضوعات دیگری کاری ندارند و همش نام تجزیه طلبی را می برند؟ چرا دائم سعی دارند زیر کتابهای ترکی و ... مطلب بگذارند و تحریک کنند تا بحث به تجزیه طلبی بکشد؟

اسمشان را بیاور که اینها که هستند. شجاع باش و پای حرفت وایستا! تو که این همه سابقه داری و شرف داری اسم این افراد را بیاور که که هستند؟ اسم بیاور دیگر. تا بعد من جواب باقی حرفهایت را بدهم. اسم بیاور! یادت باشد که یک بار همین جا گفتی کاربر "هیرکان" همان "امید محبی است" یعنی همان حرف پان ترکها را اینجا تکرار کردی. خودت را به کوچه علی چپ نزنی ها. اسم بیاور که اینها که هستند که از وقتی پایشان به کتابناک رسیده پای کتابهای ترکی - که همه اش جای بحث دارد و از روی منظور و غرض و مرض نوشته شده - مطلب میگذارند؟
بگو بیچاره! تو که ادعای شرف داری اسم ببر.
دوم- چه نقد وهابیتی کردی؟ اصلا تو چه حرف حسابی زدی؟ یک کلمه ناسزا به پورپیرار گفتی. دقیقا یک کلمه. یک کلمه هم در مورد وهابیت. که تازه اسمش نقد نیست اصلا! به آنها فحش دادی نوش جانشان. یک مشت فحش و الفاظ رکیک هم پشت سرهم قطار کردی. اصلا کسی در کتابناک از تو یک کله حرف که در آن فحش نباشد شنیده؟ خوب آدرس بده.
سوم- آن کامنت هایت هیچ چیزی را ثابت نمی کند. در آن بحث تو شروع کردی با الفاظی که به نفع پان ترک هاست حرف زدن . این نعل وارونه زدن است. خودتی برادر. کسی گول تو رو نمی خورد. در همان کتاب از زندان رضا خان تا صدر فرقه دموکرات که آدرس دادی ناگهان آمدی وسط بحث و چرندیات تحویل دادی که بحث را به نفع پان ترکها منحرف کنی.
نمونه کامنت آقای اسطوره شناس در ذیل کتاب از زندان رضا خان تا صدر فرقه: "آقای سیا آخه عربه،سوسمار خور،عرب کثیف چرا می خواهی آتیش بیار معرکه باشی؟... کجا به ترکها توهین کردند؟ شهرتم زدی یزد کدوم یزدی تمام نوشته هاش دفاع از عرب سوسمار خور کثیف بعثی هست،اگه توهین به قومیت ها اینقدر عادی شده پس نباید این نوشته من حذف بشه سوسمار خور کثیف،عرب حال به هم زن""
ادب و تربیت طرف را می بینید؟ اسطوره شناسی "فحش" دارد آقا! طرف راه افتاده در وسط بحث حرفهای بد وبیراه می زند تا بحث را منحرف کند فکر کرده مردم نمی فهمند طرف چه کاره است. نان به پان ترکها قرض می دهد که بگویند بفرما که همه مخالفین ما نژاد پرست هستند.
بدبخت فلاکت زده رسوایی پشت رسوایی

فعلا که آب روی نداشته جنابعالی رفته. باعث افتخار بنده است که به آدمی مثل جنابعالی توسری بزنم. نوش جانت. هر چه بیشتر دست و پا میزنی خودت را رسوا می کنی هر چه بیشتر دم آدم حقیری مثل تو را بپیچانم باعث افتخار و شرف من است. حالا تو فحش بده.
نمی گذارم آب خوش از گلوی فتنه انگیزان پایین برود. وهابی

خیالت راحت بنده در خدمتت هستم. دم جنابعالی دست بنده است ، بنده هم آن را ول نمی کنم. درغگو! تو کجا اصفهانی هستی؟ ها؟
تا به حال هم غلطی نکرده ای. جز اینکه خودت را رسوا کرده باشی. مطمئنم بعد از این بحث دیگری کسی خبری از تو در کتابناک نخواهد شنید.
جناب اسطوره شناس:
به باور من تو یک آدم تجزیه طلب هستی که می خواهی نعل وارونه بزنی. کارت این است. که حرفهای تند تند از دید یک وطن پرست ایرانی بزنی. تا جو را به نفع دیگران عوض کنی. توپچی پشت جبهه تجزیه طلبانی. اصفهانی هم نیستی، مثل آب خوردن درغ می گویی.
یاد حاج آقا آب انبار افتادم. او هم مدام فتنه فتنه می کرد.
بی شرف کسانی هستند که همه چیزشان قرضی است: اسمشان، شهر محل سکونتشان، آیدیشان و حتی اعتقادتشان. مثل آفتاب پرست پوست عوض می کنند. اسطوره شناس تو به خودت نگیر تو که این طوری نیستی؟
[quote='omidmoehbi2']نقل قول: اصلا چرا از وقتی اینها در کتابناک پیدایشان شده پان ترکیسم و تجزیه طلبی اینقدر در کتابناک مطرح شده؟
اسطوره شناس شرف که داری؟ از روی معده هم حرف نمی زنی: اسم اینهایی که می گویی در کتابناک پیدایشان شده را بگو بدانیم کیستند. رسوایشان کن. اینقدر شجاعت اخلاقی داری که پای حرفی که زدی بایست: بگو اینها کیستند که از وقتی آمدند در کتابناک پدر جماعت پان ترک را درآورده اند؟ اسم بیاور دیگر.
هر موقع خواستی اظهار نظرهای مرا در سایت آدرس بده. من همه گفته هایم را سند افتخار و شرف می دانم. بگو تا جوابی دندان شکن تحویل بگیری. که کی و کجا من از وهابیت دفاع کرده ام. بگو تا بدانیم کجا و کی کسی را دعوت به تجزیه طلبی کردم. آخر بدبخت بیچاره همه حرفهای ما در سایت هست که را می ترسانی؟
این که آیدی اصلی خودت نیست، بیچاره. صدتا اسم داری با صدتا شهر.در این مدت که عضو سایت بودی کجاها بحث کردی؟ اصلا کجا بودی تا حالا؟ اثری از آثارت بوده؟ چند تا آیدی قلابی داری؟
همین که اصلا در این سایت خبری از تو نبوده یک دفعه پیدایت شده دم خروست را نشان می دهد. بیچاره اصلا تو در این سایت به جز من با کسی دیگری بحث کرده ای؟
کور خوندی دم جنابعالی دست بنده است و بنده هم ولش نمی کنم. یک کلمه به پورپیرار انداختی فکر کردی تمام شد؟ تو که اسطوره شناسی بگو بدانیم نظرت در مورد پورپیرار چیست. فکر کردی با یک کلمه سرته و موضوع هم می آید. آی بدبخت ، بیچاره. بگو بدانیم تو که اسطوره شناسی نظرت در مورد اینها که دارند تاریخ جعل می کنند چیست؟
آدمها پست ، حقیر، بیچاره، فرومایه عادت دارند تا با هویت های قرضی و قلابی وارد بحث شوند. آدمهای بی هویت و بی شناسنامه، مثل ماشین های دزدی که پلاکشان را می کنند و رنگشان می کنند و پلاگ دیگر روی آن میگذارند. این آدمها وقتی به چاشنی وقاحت و پررویی آمیخته شوند معجون عجیبی می شوند. شجاعت هم نداند که اصل نصبشان را رو کنند تا بدانیم کیستند.
بر پدر و پدر جد: "درغگو، تجزیه طلب، وهابی لعنت"[/quote]
ای بدبخت فلاکت زده این همه رسوایی برایت بس نبود و رسوایی دیگری هم می خواهی؟
اول گفتی چه نقدی بر وهابیت داری نقد کردم شرف جواب گویی نداشتی رو به فحش کاری آوردی
دوم بلوچ و عرب را تحریک کردی:گفتم فتنه انگیزی نکن وهابی،که فتنه وهابیت کار ساز نیست گفتی افتخار می کنم به این کارم
سوم=برای تبرئه خودت به من دروغ بستی که خود تجزیه طلبی گفتم شرف نداری اگر مدرک ندهی
چهارم ادعا کردی من گفته ام سپاه سلفی است=گفتم بی شرفی اگر مدرک ندهی
الان هم ادعا می کنی در این سایت با کسی بحث نکردم جز توی وهابی،پوزه هیچ فتنه انگیزی رو به خاک نمالیدم جز توی وهابی؟ باشد آدرس کتاب می دهم وهابی کور خوانده ای فکر می کنی با دروغ و چرندیاتت می توانی خودت را تبرئه کنی و رسواییت را لاپوشانی؟
اول نگاهی به صفحه دوم کتاب میرزا ملکم خان، زندگی و کوشش‌های سیاسی او (یک بحث ساده)
دوم
زیر کتاب از زندان رضا خان تا صدر فرقه دمکرات آذربایجان را نگاه کن وهابی که پوزه یک سعودی هم چون تو را به خاک مالیدم،نقش اسب تروا را بازی کردی فکر کردی شناخته نخواهی شد؟ آن موقع اگر هدف شوم و ذات پلیدت را می دانستم و می شناختم همان موقع دهانت را می شکستم و ذات پلیدت را افشا می کردم،چنان که اکنون کردم
بدبخت فلاکت زده رسوایی پشت رسوایی
بست نیست؟
نمی گذارم آب خوش از گلوی فتنه انگیزان پایین برود. وهابی
مدیران محترم سایت
اولا از اینکه چراغ این فرهنگخانه را روشن نگه داشته اید ممنونم. دستبوس همه کسانی ام که در حوزه فرهنگ خصوصا حیطه کتاب زحمت می کشند و سربازان گمنام لشکر فرهنگ و کتابند
اما
واقعا این چه وضعیتی است زیر کتاب ها یک مرتبه می شود پر از پیام بی ربط و هتک حرمت و توهین به هم. صراحت تعریف دارد اما دوستان رسما به هم فحش می دهند نمی خواهید کاری کنید
من چند ماه است با وجود دو نوبت بستری پدرم در بیمارستان و جراحی از ناحیه سر و مشکلات و بیماری های خودم انگیزه اصلی ام از ورود به اینترنت آمدن به کتابناکه. کمتر آمده ام اما آمدهام چون کتابناک برایم عزیز است
لطفا قواعدی برای نظر دادن و حفظ حریم هاو حرمت ها بگذارید.
زیاده عرضی نیست
ارادتمند همه دوستداران و خادمان کتاب
اصلا چرا از وقتی اینها در کتابناک پیدایشان شده پان ترکیسم و تجزیه طلبی اینقدر در کتابناک مطرح شده؟

اسطوره شناس شرف که داری؟ از روی معده هم حرف نمی زنی: اسم اینهایی که می گویی در کتابناک پیدایشان شده را بگو بدانیم کیستند. رسوایشان کن. اینقدر شجاعت اخلاقی داری که پای حرفی که زدی بایست: بگو اینها کیستند که از وقتی آمدند در کتابناک پدر جماعت پان ترک را درآورده اند؟ اسم بیاور دیگر.
هر موقع خواستی اظهار نظرهای مرا در سایت آدرس بده. من همه گفته هایم را سند افتخار و شرف می دانم. بگو تا جوابی دندان شکن تحویل بگیری. که کی و کجا من از وهابیت دفاع کرده ام. بگو تا بدانیم کجا و کی کسی را دعوت به تجزیه طلبی کردم. آخر بدبخت بیچاره همه حرفهای ما در سایت هست که را می ترسانی؟
این که آیدی اصلی خودت نیست، بیچاره. صدتا اسم داری با صدتا شهر.در این مدت که عضو سایت بودی کجاها بحث کردی؟ اصلا کجا بودی تا حالا؟ اثری از آثارت بوده؟ چند تا آیدی قلابی داری؟
همین که اصلا در این سایت خبری از تو نبوده یک دفعه پیدایت شده دم خروست را نشان می دهد. بیچاره اصلا تو در این سایت به جز من با کسی دیگری بحث کرده ای؟
کور خوندی دم جنابعالی دست بنده است و بنده هم ولش نمی کنم. یک کلمه به پورپیرار انداختی فکر کردی تمام شد؟ تو که اسطوره شناسی بگو بدانیم نظرت در مورد پورپیرار چیست. فکر کردی با یک کلمه سرته و موضوع هم می آید. آی بدبخت ، بیچاره. بگو بدانیم تو که اسطوره شناسی نظرت در مورد اینها که دارند تاریخ جعل می کنند چیست؟
آدمها پست ، حقیر، بیچاره، فرومایه عادت دارند تا با هویت های قرضی و قلابی وارد بحث شوند. آدمهای بی هویت و بی شناسنامه، مثل ماشین های دزدی که پلاکشان را می کنند و رنگشان می کنند و پلاگ دیگر روی آن میگذارند. این آدمها وقتی به چاشنی وقاحت و پررویی آمیخته شوند معجون عجیبی می شوند. شجاعت هم نداند که اصل نصبشان را رو کنند تا بدانیم کیستند.
بر پدر و پدر جد: "درغگو، تجزیه طلب، وهابی لعنت"
PDF
12 مگابایت
تورات
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک