رسته‌ها
آخرین سفر شاه
امتیاز دهید
5 / 4.1
با 89 رای
امتیاز دهید
5 / 4.1
با 89 رای
ویلیام شوکراس، وقایع نگاری که روزهای پایان عمر محمدرضا پهلوی را در کتابی تحت عنوان «آخرین سفر شاه» به رشته تحریر درآورده‌است، انقلاب ایران را یک قیام گسترده مردمی می‌دانست.
نویسنده در این کتاب به شرح حقایقی درباره رژیم سابق پرداخته و سیاسی‌بازی‌ها و توطئه‌های شاه و درباریان را افشاگری کرده است.

آخرین سفر شاه یکی از جالبترین و مستندترین کتابهای است که ماجرای آخرین سفر شاه به سوی تبعید و مرگ،محروم از هرگونه احترام و سرگردان در جهان،آن هم در حالی که همه ی دوستان سابق از او
روگردان شده بودند. ویلیام شوکراس روزنامه نگار شهیر انگلیسی با قدرت قلم سحارش او را در این
سفر، که در واقع فرار اوست از دست دشمنانش گام به گام تعقیب می کند، ناتوانی او را در آستانه سقوط رژیمش نشان می دهد، مرگ او را از بیماری سرطان توصیف می کند و تلاشهای او را در جستجوی
پناهگاهی نزد متحدان سابقش شرح می دهد.
شوکراس سرگذشت شاه سابق را از دنیای دربسته و خیالی دربار او آغاز می کند. سپس جریان سقوط رژیم
شاهنشاهی و استقرار جمهوری اسلامی و بحران گروگانگیری و مراحل گوناگون سفر شاه را در مصر، مراکش،باهاما، مکزیک ،آمریکا و پاناما و باز به مصر و مرگ او را در این کشور تعریف می کند. ضمنا در لابلای آن جلوس شاه را به تخت طاووس ،فساد دربارش را که مملو از جمعی چاپلوس بود،غرور و استبداد او را در سالهای انقلاب سفید،زیاده رویهایش را در سالهای شکوفائی بازار نفت و حکومت خونین ساواک را بیان می کند. همچنین روابط گرم و صمیمانه و معاملات هنگفت اسلحه او را با غرب شرح و نشان می دهد چگونه غربیها به شاه کمک می کردند تا هرگونه جانشینی را برای حکومتش نابود سازد و افکاری را در او تشویق کردند که سرانجام به سرنگونیش انجامید.
کتاب (آخرین سفر شاه) با در اختیار گذاردن اطلاعات دست اول فراوان،خوانندگان ایرانی را نیز با نکاتی
از زندگی شاه و دوران دربدری او آشنا می کند،که تاکنون برای اکثریت قریب به اتفاق مردم ناشناخته مانده بود.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
572
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
ramin12345
ramin12345
1389/06/07

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی آخرین سفر شاه

تعداد دیدگاه‌ها:
12
ببخشید هرچی کتاب خوب و خواندنی هست می بینم قابل دانلود نیست. اگر این جور هست پس برای چی کتابها رو داخل لیست کتاب هاتون قرار دادین؟ سی تا بیشتر کتاب زدم هیچ کدوم قابل دانلود نیست.
یه نفر این کتابو برام پی ام کنه ممنون میشم.
تنهامیشوددعاکردخداونددوستان وی راباوی محشورکناد"آمیــــــــــــــــــــــــــن":D
ممنونم از سایت جالب وخوب وارزشمندشما کتاب اخرین سفر شاه را نتونستم دان کنم لطفا راهنمائی بفرمائید متشکرم
من این کتابو هنوز دانلود نکردم اما به نظرم این کتاب بیشتر باید ذهنیت منفی نسبت به شاه ایران داشته باشد.من توصیه می کنم که قبل از خواندن چنین کتاب هایی کتاب های انقلاب سفید وپاسخ به تاریخ و ماموریت برای وطنم که خود شاه اونا رو نوشته بخونید.بعدا متوجه برنامه هایی که شاه برای ایران عزیز داشته آشنا می شوید .

برای دانستن برنامه هایی که شاه برای ایران داشته، لازم نیست به کتاب هایی که گفتید مراجعه کنیم، جلوی چشممان می بینیم خب. تا حال نشنیدین گفته اند: آفتاب آمد دلیل آفتاب؟ اگر با این گفته و معنی مستقیم آن آشنا باشید، منظورم را خوب متوجه می شوید دوست عزیز. در ضمن: اساس و پایه ی دیکتاتوری، کیش شخصیت، سفله پروری، چاکر منشی و جان نثار پروری ست. هنوز به خودتان نیامدید؟ هنوز همان «جان نثار» فلک زده ی دست بوس مانده اید؟ قرن بیست و یکم شده آخر. هنوز در دوران «شخص اول» ها به سر می برید؟
کتابهای تاریخی و نظرات مورخین واقعاً متفاوت و مختلف اند و هر مورخ و نویسنده ای با بستر ذهنی و نظر شخصی اش اقدام به کتابت می کند ... و خواننده بیچاره :stupid:
درود بر آن مرد بزرگ.
به نظرم این اصطلاح شخص اول مملکت که در قبل از انقلاب کاربرد داشت اگر اینطور نگاشته میشد بیشتر به واقعیت شاه نزدیک میشد :
فی الواقع شاه ایران نه تنها شخص اول مملکت ایران به شمار میرفت بلکه بایستی تنها شاخص در مملکت نام میگرفت.
چه آنکه میان آن همه نامردی و نامرادی روزگار تنها او بود که دلش برای ایران می تپید.
ای کاش آن اتفاق ناگزیر نمی افتاد ...
ای کاش ...

امیدوارم ارزش دانولد کردن راداشته باشه
من این کتابو هنوز دانلود نکردم اما به نظرم این کتاب بیشتر باید ذهنیت منفی نسبت به شاه ایران داشته باشد.من توصیه می کنم که قبل از خواندن چنین کتاب هایی کتاب های انقلاب سفید وپاسخ به تاریخ و ماموریت برای وطنم که خود شاه اونا رو نوشته بخونید.بعدا متوجه برنامه هایی که شاه برای ایران عزیز داشته آشنا می شوید . روحش شاد
کتاب خوبی است خصوصا از لحاظ ترسیم نهایت استیصال شاه در آن دوران. شوکراس در این کتاب میگوید : هیج جیز مثل استیصال انسان را تزکیه نمیکند.
آخرین سفر شاه
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک