رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
تاریخ طبرستان - جلد 2
امتیاز دهید
5 / 4.4
با 86 رای
امتیاز دهید
5 / 4.4
با 86 رای
به اهتمام: محمد رمضانی

جلد دوم: در اب‍ت‍دای‌ دول‍ت‌ آل‌وش‍م‍گ‍ی‍ر و آل‌ب‍وی‍ه‌ و م‍دت‌ اس‍ت‍ی‍لای‌ ای‍ش‍ان‌ ب‍ر طب‍رس‍ت‍ان‌، نوشته بهاءالدین محمد بن حسن بن اسفندیار کاتب، معروف به ابن اسفندیار در قرن هفتم.

این کتاب یکی از قدیمی‌ترین تواریخ محلی طبرستان است و در مواردی از تاریخ‌نویسی محلی فراتر می‌رود. نثر این اثر برخلاف مقدمه مصنوعش، روان است و با حکایات و اشعار عربی و واژه‌های طبری همراه شده است. ظاهرا طرح مؤلف در تدوین این اثر بر اساس یک مقدمه و سه مجلد بوده است، اما چون مقدمه و مجلد دوم و آغاز مجلد سوم موجود نیست و نسخه‌های به جا مانده از تصرف کاتبان در امان نبوده و حتی برخی نسخه‌ها، قسم یا مجلد چهارم نیز دارند به طرح مؤلف بدرستی نمی‌توان پی برد. نسخه‌های گوناگون این اثر در کتابخانه‌های لندن و سن پطرزبورگ و پاریس مغشوش‌اند و افتادگی دارند. تاریخ کتابت نسخ موجود قرن یازدهم است و ظاهرا ناسخان از روی یک نسخه پر اشتباه کتاب را استنساخ کرده‌اند.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
miran2009
miran2009
1389/05/31
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی تاریخ طبرستان - جلد 2

تعداد دیدگاه‌ها:
3
سلام من واقعا ازتون ممنونم امروز کتابخانه دانشگاه تهران بودم در به در دنبال جلد دوم تاریخ طبرستان بودم که متأسفانه پیدا نکردم واقعا ممنونم که این کتاب رو در سایت قرار دادید امیدوارم منم بتونم کمکی کنم.
کتاب مرجع خوبیه و حوادث بکری داره که شاید کمتر جایی در منابه دی اول اومده باشه.
با سلام سعی کنید از کتابهای منبع در زمینه تاریخ اسلام هم استفاده کنید. با سپاس
تاریخ طبرستان - جلد 2
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک