رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
بفرمائید بشینید صندلی عزیز
امتیاز دهید
5 / 4.2
با 134 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.2
با 134 رای
تعداد صفحات: 92

شرح زندگی اکبر اکسیر به قلم خودش
در چهارم اسفند 1332 در محله آبروان شهرستان مرزی آستارا به کوشش مامای محله(اجیر ننه) منتشر شد.لیسانس ادبیات فارسی و دبیر دبیرستانهای آستارا بوده که در سال 1382 به افتخار بازنشستگی نایل آمده است. با مشاعره در شبهای ماه مبارک رمضان در مسجد محل به شعر علاقه مند شد و با تعمیر و تغییر بیت های من درآوردی پا به دنیای شعر گذاشت ، در تمام قوالب شعر سروده و در اکثر نشریات ادبی شعرهایش به چاپ رسیده است.
اولین شعرش در سال 47 در دختران – پسران به چاپ رسید که چون تمام شماره های رسید. به آستارا را خریداری کرد کسی از چاپ شعرش مطلع نشد. دوره نوجوانی و جوانی اش با مجله جوانان آقای علیرطبایی سپری شد. بعد پایش توسط رفیقان ناباب به سایر مجلات آن دوره کشیده شد. در کنار پرداختن به شعر ، نقد ، طنز ، روزنامه نگاری و طراحی آرم را ادامه داده است. شعر را تا سال 72 با چاپ اولین مجموعه اش در سال 61 (در سوگ سپیداران/ امیر کبیر) ادامه داده و از سال 72 تا 82 به خواب زمستانی رفته است و ده سال در استراحت مطلق بوده و دست به شعر نزده تا اینکه با شعر فرانو در سال 82 با مجموعه (بفرمائید بنشینید صندلی عزیز / نیم نگاه) به دنیای شعر برگشته و فعلا بعد از (زنبورهای عسل دیابت گرفته اند/82/ابتکار نو) و مجموعه در دست انتشار (پسته لال ، سکوت دندان شکن است / انتشارات مروارید) گزیده شعرهای فرانویی را در دست تدوین دارد. او با معرفی شعر فرا نو با شعرشویی و شعرکثیف مبارزه نموده و با ترد دوم شخص مفرد مونث از شعر فارسی توجه به اشیاء و محیط زیست و میراث فرهنگی را در شعر امروز به چالش کشانده و به زبان مردم از درد مردم می گوید با توجه به این سخن آدونیس: شعر به عبارتی واداشتن زبان به گفتن چیزهایی است که عادت به گفتن آنها نداشته
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
ketabdar
ketabdar
1389/05/13

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی بفرمائید بشینید صندلی عزیز

تعداد دیدگاه‌ها:
7
:-)
بسیار عالی بود .مخصوصا" نسخه صوتی اش.:x8-)
کتاب جالبی بود من شعر کارنامه که توی صفحات 91 و 92 این کتاب هست رو به همه توصیه میکنم :baaa:
من دیشب از رادیو7 باهاش آشنا شدم.ارزش خوندن داره؟
زبان طنزگونه آقای اکسیر روش بدیلی در شعر معاصر است و کتاب ملخ های حاصلخیزشان را بسیار می پسندم
موفق باشید
بسیار عالی بود. ای کاش سایر کتابهای شعر ایشان نیز در سایت قرار گیرد.8-)
کتاب جالبیه.
دوستان لطفا اگر کتاب شاعران جدیدو دارید مثل همین کتاب ، لطف کنید و برای دانلود بزارید.
ممنون.
بفرمائید بشینید صندلی عزیز
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک